Napisano 17 Październik 201212 l Witam. Załóżmy, że mamy dwa nieregularne obiekty, które muszą do siebie idealnie przylegać jedną stroną. Miejsce przylegania też jest nieregularne. Czy istnieje jakiś mechanizm, który pozwoli szybko takie przyleganie zrobić, czy trzeba się bawić po verteksie w trybie wireframe? (Załóżmy, że jeden obiekt ma już gotową ściankę, a w drugim możemy ściankę dopasować)..
Napisano 17 Październik 201212 l zapoznaj się z funkcją boolean http://www.edenet.pl/artykuly/artykuly-11.html
Napisano 17 Październik 201212 l Autor boolean to ja dobrze znam. Myślałem, że może jest jakiś mechanizm na dopasowanie jednej powierzchni do drugiej normalnie :) Booleam jednak robi bałagan w siatce.
Napisano 17 Październik 201212 l Google cos takiego wyplulo. http://mitchzais.blogspot.com/2011/05/tutorial-using-mayas-hidden-membrane.html a to? to albo wlaczenie do pipelinu modo, maxa etc. do tego rodzaju zadan prostych/specjalnych.:)
Napisano 17 Październik 201212 l albo wlaczenie do pipelinu modo, maxa etc. E tam, zaraz maxa, przecież tu nie chodzi o zrobienie chamfera ;] Czy istnieje jakiś mechanizm, który pozwoli szybko takie przyleganie zrobić Możesz użyć wbudowanej opcji Polygons / Mesh / Transfer Attributes. Zaznacz docelowy obiekt, później wierzchołki które chcesz przyciągnąć a w opcjach transferu wybierz vertex positions i najlepiej przy okazji vertex normals (skopiujesz do swoich wierzchołków normalne w miejscach docelowej powierzchni, przyda się jeśli to low poly). Działa to na zasadzie znajdowania najbliższego punktu na powierzchni, albo po normalnych, więc to idealna metoda do robienia wszelkich projekcji na innych obiektach czy właśnie gładkich przejść. Pozdr. Edytowane 17 Październik 201212 l przez ca mel
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto