Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Załóżmy, że mamy dwa nieregularne obiekty, które muszą do siebie idealnie przylegać jedną stroną. Miejsce przylegania też jest nieregularne. Czy istnieje jakiś mechanizm, który pozwoli szybko takie przyleganie zrobić, czy trzeba się bawić po verteksie w trybie wireframe? (Załóżmy, że jeden obiekt ma już gotową ściankę, a w drugim możemy ściankę dopasować)..

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

boolean to ja dobrze znam. Myślałem, że może jest jakiś mechanizm na dopasowanie jednej powierzchni do drugiej normalnie :) Booleam jednak robi bałagan w siatce.

Napisano
albo wlaczenie do pipelinu modo, maxa etc.

 

E tam, zaraz maxa, przecież tu nie chodzi o zrobienie chamfera ;]

 

Czy istnieje jakiś mechanizm, który pozwoli szybko takie przyleganie zrobić

 

Możesz użyć wbudowanej opcji Polygons / Mesh / Transfer Attributes.

Zaznacz docelowy obiekt, później wierzchołki które chcesz przyciągnąć a w opcjach transferu wybierz vertex positions i najlepiej przy okazji vertex normals (skopiujesz do swoich wierzchołków normalne w miejscach docelowej powierzchni, przyda się jeśli to low poly).

Działa to na zasadzie znajdowania najbliższego punktu na powierzchni, albo po normalnych, więc to idealna metoda do robienia wszelkich projekcji na innych obiektach czy właśnie gładkich przejść.

 

Pozdr.

Edytowane przez ca mel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności