Ajgor Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 Witam. Załóżmy, że mamy dwa nieregularne obiekty, które muszą do siebie idealnie przylegać jedną stroną. Miejsce przylegania też jest nieregularne. Czy istnieje jakiś mechanizm, który pozwoli szybko takie przyleganie zrobić, czy trzeba się bawić po verteksie w trybie wireframe? (Załóżmy, że jeden obiekt ma już gotową ściankę, a w drugim możemy ściankę dopasować).. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Docent Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 zapoznaj się z funkcją boolean http://www.edenet.pl/artykuly/artykuly-11.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 17 Październik 2012 Autor Share Napisano 17 Październik 2012 boolean to ja dobrze znam. Myślałem, że może jest jakiś mechanizm na dopasowanie jednej powierzchni do drugiej normalnie :) Booleam jednak robi bałagan w siatce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzumakishadow Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 Google cos takiego wyplulo. http://mitchzais.blogspot.com/2011/05/tutorial-using-mayas-hidden-membrane.html a to? to albo wlaczenie do pipelinu modo, maxa etc. do tego rodzaju zadan prostych/specjalnych.:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 17 Październik 2012 Autor Share Napisano 17 Październik 2012 O.. Ciekawa funkcja :) Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ca mel Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 (edytowane) albo wlaczenie do pipelinu modo, maxa etc. E tam, zaraz maxa, przecież tu nie chodzi o zrobienie chamfera ;] Czy istnieje jakiś mechanizm, który pozwoli szybko takie przyleganie zrobić Możesz użyć wbudowanej opcji Polygons / Mesh / Transfer Attributes. Zaznacz docelowy obiekt, później wierzchołki które chcesz przyciągnąć a w opcjach transferu wybierz vertex positions i najlepiej przy okazji vertex normals (skopiujesz do swoich wierzchołków normalne w miejscach docelowej powierzchni, przyda się jeśli to low poly). Działa to na zasadzie znajdowania najbliższego punktu na powierzchni, albo po normalnych, więc to idealna metoda do robienia wszelkich projekcji na innych obiektach czy właśnie gładkich przejść. Pozdr. Edytowane 17 Październik 2012 przez ca mel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praetorian Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 uzumakishadow: nice ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się