Skocz do zawartości

problem z boolean


Gość waha55

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Na początku dodam że dopiero zaczynam przygodę z 3d

 

Chciałbym wymodelować wieże Effel'a i nie wiem czy robię to prawidłowo bo najpierw zrobiłem obrys linią ,potem nadałem powierzchnie ,a potem powycinałem otwory za pomocą boolean , no i tutaj pojawia się problem bo przy każdym wycinaniu

powstaje mnóstwo linii na powierzchni

 

wiezaou.jpg

 

i są widoczne przy renderowaniu

wieza3.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ciężko coś wywnioskować z tego co tu pokazałeś. Tzn nie wiem w sumie jak to robisz. Ale wg mnie wieżę Eiffla jeśli chcesz mieć cały detal i nie ma być oglądana z daleka najlepiej poskładać z elementów z których jest zbudowana, np małych kawałków line., bo tu wszystko jest symetryczne i powtarzalne.

Napisano

Stwórz jeden fragment z elementów, i go powiel. Będzie bardziej realistycznie, a prawdę mówiąc wcale nie musi być przy tym więcej pracy.

A na przyszłość. Nie możesz zamieszczać troche większych obrazków? Na tych nic nie widać.

Napisano

Masz problem z boolean? Rozwiązanie jest bardzo proste - nie używaj boolean ;) A jeżeli nawet to tylko w specyficznych sytuacjach. Tutaj akurat to jest baaaardzo złe rozwiązanie. Musisz zrobić tak jak mówią koledzy wyżej

Napisano

Dzięki za odpowiedzi

Prawdę mówiąc trochę się namęczyłem przy tym projekcie wycinając to booleanem wszystko by było dobrze gdyby nie załamania światła po renderze. Model wieży to płaska powierzchnia z powycinanymi otworami.

Radzicie nie używać booleana ?

 

Ps przepraszam za małe zdjęcia poprawie się na przyszłość

Napisano

Ta wieża to wzorcowy model braku konieczności stosowania boola. 100 razy szybciej zrobisz to tak jak radzą powyżej. Przecież ona się składa z powtarzalnych elementów. To raz . A dwa - z każdej z czterech stron jest taka sama. Robisz jedną stronę z powtarzalnych elementów i kopiujesz 3 razy. Wieża gotowa.

Napisano

Z boolem jest tak że jak masz dużo otworów to się siatka krzaczy ...łączy nie te punkty co trzeba. Rozwiązaniem jeśli chcesz się na przyszłość bawić boolem, to ręczna modyfikacja siatki...cut,cut, bridge itd...mozolnie :) Przy twoim modelu to jak już koledzy wspomnieli pobaw się w składanie do kupy z elementów rzeczywistych...profile, nity itd. Na pewno wyjdzie milion razy lepiej.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności