Gość waha55 Napisano 19 Październik 2012 Napisano 19 Październik 2012 Witam Na początku dodam że dopiero zaczynam przygodę z 3d Chciałbym wymodelować wieże Effel'a i nie wiem czy robię to prawidłowo bo najpierw zrobiłem obrys linią ,potem nadałem powierzchnie ,a potem powycinałem otwory za pomocą boolean , no i tutaj pojawia się problem bo przy każdym wycinaniu powstaje mnóstwo linii na powierzchni i są widoczne przy renderowaniu
Mulholland Napisano 21 Październik 2012 Napisano 21 Październik 2012 Ciężko coś wywnioskować z tego co tu pokazałeś. Tzn nie wiem w sumie jak to robisz. Ale wg mnie wieżę Eiffla jeśli chcesz mieć cały detal i nie ma być oglądana z daleka najlepiej poskładać z elementów z których jest zbudowana, np małych kawałków line., bo tu wszystko jest symetryczne i powtarzalne.
Ajgor Napisano 22 Październik 2012 Napisano 22 Październik 2012 Stwórz jeden fragment z elementów, i go powiel. Będzie bardziej realistycznie, a prawdę mówiąc wcale nie musi być przy tym więcej pracy. A na przyszłość. Nie możesz zamieszczać troche większych obrazków? Na tych nic nie widać.
blinq Napisano 22 Październik 2012 Napisano 22 Październik 2012 Masz problem z boolean? Rozwiązanie jest bardzo proste - nie używaj boolean ;) A jeżeli nawet to tylko w specyficznych sytuacjach. Tutaj akurat to jest baaaardzo złe rozwiązanie. Musisz zrobić tak jak mówią koledzy wyżej
pecet Napisano 22 Październik 2012 Napisano 22 Październik 2012 Ewentualnie jak się upierasz przy boleanie to zrób tak, żeby bryła, z której wycinasz miała gęstą siatkę.
Gość waha55 Napisano 22 Październik 2012 Napisano 22 Październik 2012 Dzięki za odpowiedzi Prawdę mówiąc trochę się namęczyłem przy tym projekcie wycinając to booleanem wszystko by było dobrze gdyby nie załamania światła po renderze. Model wieży to płaska powierzchnia z powycinanymi otworami. Radzicie nie używać booleana ? Ps przepraszam za małe zdjęcia poprawie się na przyszłość
jaceks Napisano 23 Październik 2012 Napisano 23 Październik 2012 Ta wieża to wzorcowy model braku konieczności stosowania boola. 100 razy szybciej zrobisz to tak jak radzą powyżej. Przecież ona się składa z powtarzalnych elementów. To raz . A dwa - z każdej z czterech stron jest taka sama. Robisz jedną stronę z powtarzalnych elementów i kopiujesz 3 razy. Wieża gotowa.
biszkopte Napisano 23 Październik 2012 Napisano 23 Październik 2012 Z boolem jest tak że jak masz dużo otworów to się siatka krzaczy ...łączy nie te punkty co trzeba. Rozwiązaniem jeśli chcesz się na przyszłość bawić boolem, to ręczna modyfikacja siatki...cut,cut, bridge itd...mozolnie :) Przy twoim modelu to jak już koledzy wspomnieli pobaw się w składanie do kupy z elementów rzeczywistych...profile, nity itd. Na pewno wyjdzie milion razy lepiej.
lukasjogabonito Napisano 23 Październik 2012 Napisano 23 Październik 2012 I jak już to proboolean jest lepszy. Ale tak jak koledzy wyżej pisali. Używasz tylko w wyjątkowych okolicznościach na wcześniej zbudowaną siatkę i najlepiej na koniec;)
Rekomendowane odpowiedzi