Skocz do zawartości

Szumy i kontrast w renderze


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

Na załączonym obrazku jest fragment sceny z 3dmaxa, ścianka z kafelkami i fragment panelu prysznicowego... rozdziałka mała bo problem, który mam pojawia się również na większych... mianowicie od czego zależny jest szum, ktory widac w zacienioncy miejscach i na powierzchni panelu, który swoją drogą ma ten sam materiał co dysze i mimo to ma szum, kurz i rysy :P

 

Renderuję vrayem 2.0 z dwoma źródlami światła w zamkniętym studiu... filtr to matchiavelli, używam light cache i subdivison... materiał vrayowe z neta, jestem początkujący i nie mogę rozgryźć dlaczego pojawiają mi się te szumy i czemu kontrast jest taki słaby (znaczy się zapewne to przez światło, ale nie wiem gdzie to ustawić). Pozdrawiam

 

https://lh5.googleusercontent.com/-MMOFyes3ag0/UIbyPBpmcDI/AAAAAAAAA0g/ixXmjj3Ljd8/s800/cristal%2520probny2.jpg

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć! :)

 

Pokaż jak dokładnie wyglądają Twoje ustawienia rendera! No i sypnij jeszcze ustawieniami materiału (przede wszystkim subdivs odbić) no i jak to wygląda z subdivs cieni w "lampkach" ? :)

Napisano (edytowane)

Szumi ci bo masz ustawianie typowo testowe może z wyjątkiem irr map który jest na high można go spokojnie przestawić na medium , light cache masz subdividy na 400 możesz podkręcić do testowania na 1000, koniecznie musisz adaptice subdivision używać? imo skłaniałbym się do dmc ale to ja. W settings zmień parametr noise treshold z 0,01 na 0,005 lub 0,001. Co do kontrastu to labo pobawisz się ustawieniami color mapping i dla osoby początkującej nie stosowałbym tam filtru typu exporential tylko albo lineara albo reinharda z jego nieśmiertelnymi ustawianiami typu 1;0,5;1. Oczywiście możesz także kontrast podkręcić w GI, albo wogóle zostaw takie poprawki do postprodukcji. w materiach masz na pewno za niskie subdividy i stad biorą się także nieciekawe efekty, tylko nie przesadź z ich podkręcaniem bo ci render będzie się robił godzinami oczywiście nie podkręcaj wszystkich jak leci z automatu zastanów sie sam na jakim efekcie ci zależy jeśli chodzi o dany materiał czy jego refletach czy refrakcji i te subdividy zmień na wyższe. W światłach subdivid zmień na coś z tego przedziału 16-24, a tak poza twoimi pytaniami to podałbyś parametry kompa bo niektóre ustawienia się robi zgodnie z pamięcią posiadana czy procesorem( chodzi o ilość rdzeni)

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Nie wiem czy koniecznie muszę adaptive subdivision, ustawienia i scene robiłem na wzór filmiku z youtuba, a tak to się nie znam na tyle żeby samemu określić jakie ustawienia do tego typu projektu będą najlepsze.

Zmniejszyłem subdivy z 1000 na 400 bo i tak nie widziałem szczególnej różnicy w renderze a szumy i tak były, poczekam jeszcze aż lokniesz na parametry poniżej żebym sobie nie zajeździł kompa ;P

 

 

Procek:

Intel® Core™2 Duo CPU T7500 @ 2.20GHz, 2194 MHz

 

RAM 4GB

 

karta graficzna (ale chyba i tak nie ma znaczacego wplywu przy vray)

GeForce 8600M GT

 

Ogólnie to pracuje na składanym laptopie który już ma prawie 4 lata...

 

Docelowo potrzebuję wyrenderować rzut ogólny z perspektywy i jakies zbliżenia, wszystko będzie drukowane na planszy 100x70, musze wyrobić sie do piątku z renderami żeby to dac do drukarni, w poniedziałek dedline.

 

Pozdro

Napisano (edytowane)

A by troszkę przyspieszyć render możesz spokojnie ustawić settings dynamic memory limit ustawić z 400 na 2000, natomiast default geometry ustaw z auto na static. Aby ci lapka nie zamęczyć to zmień Mitchela na Area będzie szło szybciej, W światłach subdiv ustaw na 16 a w materiałach nie przekraczaj parametru 32. Ustaw także Adaptiwe DMC z parametrami min 1 max 8. A w ogóle to w tej scenie chcesz aby coś było w odbiciach z otoczenia ? Jeśli tak to warto do vray enviroment przy slocie reflect wrzucić mapkę vrayhdri z jakąś łazienką

Edytowane przez shadowsexpe
  • Like 1
Napisano

Wielkie dzięki!

Wygląda to dobrze jak sprawdzałem na rozdziałce 800x600 także wystarczy, jak będę miał więcej czasu na rozkminianie tej vrayhdr mapki to też spróbuje kiedyś... pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności