Skocz do zawartości

[Model] 3 stforki


Gość Chrupek3D

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Piechol podoba mi sie najbardziej, super stylizacja. Reszta tez daje rade, chociaz Panu Musze zrobilbym taka sama przyssawke jak pchele, bo teraz wyglada troche jak swinski ryjek, poza tym muchy chyba maja przyssawke ;). Do czego te assety ?

Napisano

świetne, nie wiedziałem, ze takie budzety na andku, ze oplaca sie wypuszczac gry z taką iloscią pracy. Niepotrzebnie podnosisz poziom :)

Gość Chrupek3D
Napisano

muszę za wszelką cenę dostać się na chomika... takie marzenie :-)

Napisano

a czyli będzie płatna - to spoko ;)

pies ma nos zbyt ludzki. reszty nie widziałem, bo chyba trzeba mieć kupionego QT by pojawił się pasek do przewijania :)

Napisano

U mnie działa. No fajne to.

 

Ola-f: Bez przesady z jakością w Play Storze. Większosć tytułów to przecież to samo co na iOS, a jeszce tak źle nie jest.

Gość Chrupek3D
Napisano

Dokładnie, apka Tegrazone i jesteśmy w niebie ;-)

Napisano

Widzisz mam opinie z dwóch stron barykady - z jednej strony gracza, ktory lubi gry casualowe, z drugiej twórcy, ktory właśnie szykuje się na pierwsze wrzuty swojego stuffu.

1. Jako gracz - jestem zalewany shitem, fejkami, appkami z przypadkowymi słowami kluczowymi, virusami. Nawet płatne wyglądają czesto jak produkty 2-3 tygodni pracy jednej osoby na darmowych assetach. Często ściagam grę by się dowiedzieć, że instalka musi pobrać 600mb danych. W finale gra po 20minutach jest monotonna.

A już w ogóle żenujące jest to co nazywa się wyszkiwarką - ani posortowac nie moge, ani wybrać jakichkolwiek kryteriów wyszukiwania. Po 500 pozycjach lista się dalej nie ładuje. A jak w 500pozycjach wynaleźć to czego szukam po 1słowie kluczowym w zalewie fejków?

 

2. Jako twórca - Play nie zapewnia mi społeczności mogącej zapłacić, a dodatkowo nie posiada żadnych narzędzi do rozsądnego pozycjonowania swojej gry. No bo wiesz jak wchodzę, szukam dobrej jakości produkcji i któryś tydzień z rzędu mam na pierwszej stronie listy gier Zulionerów i Wisielca. Ogólnie lista gier, to w 1/3 lista 1dniówek (mam na myśli czas potrzebny na ich wykonanie) albo w top new gry z scorem 2.5/5. A ponieważ nie ma dobrego wsparcia dla twórców bardziej opłaca się w obecnym modelu Play robić fejki i jednodniówki by zaliczyć pobranie i 2-3 reklamy zanim user w ogole się zorientuje, że został oszukany.

 

I żeby było jasne - tak samo jest z grami płatnymi. Nowe produkcje to w większości szmiry robione w kilka dni.

Gość Chrupek3D
Napisano

Dlatego ja większość gier które mam, zainstalowałem z polecenia portali, tak samo jak niektóre aplikacje polecane tu na Maxie przez chłopaków.

Ja robię po woli i wyłącznie nastawiam się na grywalność, a nie kolosalne zyski czy oszustwa... robię grę w którą sam bym chętnie pograł :-) Przez to, że zrobię coś z głową, będę miał furtkę do przyszłych kontaków. Chcę sobie wyrobić markę, dlatego pracuję sumiennie i rzetelnie na swoje nazwisko, czy tam logo. A co inni robią guzik mnie obchodzi... to ich sprawa, ich godność i sumienie.

Nawet jeśli stracę część pieniędzy, które zainwestowałem, wiem, że zrobiłem wszystko co mogłem zrobić i nie będę wstydził się tego pokazać... a jestem przekonany, że rzetelność procentuje :-)

Reklamować grę można na różne sposoby, sam o tym wiesz. Wystarczy zrobić grę o Smoleńsku i będziesz bogaty, albo głównego bohatera nazwać nergalem... tylko po co? Są chyba jeszcze na tym świecie ludzie dla których warto robić gry w normalny sposób, bez oszust i szaleństw. Jestem człowiekiem starej daty, słucham Marillion i wierze w rozum :-)

Napisano (edytowane)

Widzisz. Rozumiem o co chodzi, ale to trochę inaczej chyba szukam apek. Sprawdzam głównie te polecane. Posilkuje się recenzjami. Playboard też jest całkiem niezły. Sprawdź tamte kategorie.Marketowi też można sporo zarzucić ale często po screenach samych widać czy cos jest crapem.

 

Coraz więcej ludzi kupuje apki. To się zmienia. Ale na pewno nie można się pozycjonować na Polskę.

 

Wyszukiwarka moim zdaniem też już u góry nie pokazuje takiego spamu. Ale naprawdę jeśli podejdziesz do tematu tworzenia serio, zadbasz o grafikę ładna, opisy, tłumaczenia w miarę łatwo się wybić. Na pewno łatwiej niż w ios.

 

Ogólnie może warto w Game Art zrobić taki taki dział z grami i apkami userow + do wipow.

Edytowane przez Adek
Napisano

@Autor - Swietne te postaci. Widac jak bardzo sie rozwijasz.

 

Fajna dyskusja. Zgadzam sie z przedmowcami co do koniecznosci czytania recenzji na dobrych portalach, ogladania screenow itd. Zwracam tez uwage na problem kompatybilonosci - pare razy zdazylo mi sie juz ze sciagnelem gre z Play wazaca ponad 500mb tylko po to aby sie skraszowala. Frustrujace. Nie mniej nie ma co narzekac - jako konsument kazdy tam sie moze znalesc, a jako producent tym bardziej. Dobry przyklad sukcesu to GLU Mobile. Proste, ale strasznie grywalne gry robia - niestety ze strasznymi "ukrytymi" oplatami.

 

Przy okazji tych gier GLU to warto tez wspomniec o tym iz mozna zrootowac androida, przez co mozna poprzez scanery pamieci hackopwac gry, w sensie dodawania sobie nawet platnych w Play itemow.

Napisano

Wiadomo, mozna instalowac polecona appki ale ja staram sie lecieć po gatunkach, jak zwykły prosty user i widzę np. kupowane na freelancer.com ratingi i inne rzeczy.

Mysle ze sam gameart wystarczy, wazne by zaczelo sie tam pojawiac coraz wiecej mibilnych rzeczy.

Napisano

Ogólnie chrupek trzymam kciuki bardziej mi chodzi o to, ze Play jest bez kontroli i ciężko będzie zaistnieć i wyrobić markę bez dodatkowych nakładów na promocję.

Napisano

ola-f: No właśnie apropo tej promocji to wydaje mi się, że nie jest tak wcale trudno. Naprawdę. Jeśli jakościowo produkt jest dobry naprawdę nie jest problemem zachęcić znane serwisy do recenzji. Dwa - społecznościówki. Co ciekawe, rankingi marketu dla każdego kraju liczone są oddzielnie, to też w pewnym sensie pomaga.

 

Z piractwem. No to jest bolączka, ostatnio jest lepiej bo system licencjonowania w play'u się zmienił, pojawił się w nowej wersji i jest to trudniejsze niż pobranie z roota .apk.

 

Ale nie można zapominać o opakowaniu - screeny w Play'u, bardzo ważny gameplay z gry. To trzeba przygotować naprawdę dobrze.

 

Właśnie wydaje mi się, że zwykły user nie leci po gatunkach. Większość moich znajomych polega na poleceniach i rekomendacjach. Co niestety też pokazuje jak aplikacja marketu jest słaba. Ciężko coś tam odkryć jeśli Google tego nie promuje. A o to trudno. Ale rekomendacje od znajomych poprzez serwisy -bezcenne.

 

W ogóle to ciekawe, że nie potrafią przyłożyć się do poprawek apki marketu.

 

Ale ostatnio naprawdę bardzo modny jest http://playboard.me/. Mnie w ogóle wkurza, że zmienili tą nazwę na Play. Całkiem niezłe też jest to https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appaware jeśli chcesz przeszukiwać ciekawe apki. Bardzo fajnie to zrobili.

  • Like 1
Napisano

No dzieki za wskazówki, dopiero powoli badam teren, testuje własnie z grafikiem wypuszczanie plikow bazujących na tym co mamy wykonane pod online - nie jest źle i mam nadzieje, ze obejdzie się tylko małą zmianą workflow i kilkoma klasami we frameworku.

Zgodzę się, ze można spokojnie promować ale z tego co widzę po klientach dla których pracuje najlepszą opcja poza tymi wspomnianym przez Ciebie jest wypuszczenie appki w wersji online także - przykład Kingdom Rush jest idealny. Lepsza gra przebija lekko 1mln gameplay'a (dobra w popularnym gatunku spokojnie 5M) co daje spore możliwości długoterminowej promocji. W sumie przydałby się dział, albo choć przyklejony wątek dla Indie na forum, bo gameart to juz dawno nie tylko AAA na pc i konsole. Tylko taki bardziej na merytoryke poświęcony, bo właśnie śmiecimy Chrupkowi ;)

Gość Chrupek3D
Napisano

ale ja się bardzo, ale to bardzo NIE gniewam, bo inteligentnych ludzi miło posłuchać...

Sam się zastanawiam, a raczej będę dopiero zastanawiał nad promowaniem gry i tak jak Adek pisze, będę się starał uderzać do portali, ale to się dopiero okaże, jak już coś urodzę.

Nie wiem, czy nie warto próbować sprzedać ją jednorazowo, ale może to być strzał w stopę, bo gra zarobi więcej w ich dystrybucji i będę musiał na to patrzeć z bólem. Poza tym, takie Chillingo zabiera zbyt duży procent o ile w ogóle zainteresują się moją grą.

Temat jest mi ogólnie mało znany, bo jak wiadomo, każdy sobie rzepkę... itd.

Napisano

wiesz jeżeli uznasz to za zbieranie funduszy na własną firmie w grupie Indie, to może się okazać ze sprzedaż na poziomie 5-6k usd moze się okazać dobrym rozwiązaniem. Możesz także sobie obrać pułap poniżej ktorego sam wystartujesz z promocją. Druga sprawa nic nie stoi na przeszkodzie sprzedać pierwsza i po miesiącu od zainkasowania pieniędzy wypuścić na tym samym silniku własną grę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności