Jump to content

Przesiadka z 3dmax'a na Cineme 4D


Patris

Recommended Posts

Chciałam się spytać osoby przesiadające się z 3dmax'a na Cineme 4D, jakie mają wrażenia. Ja rozważam taka przesiadkę, ponieważ wydaje mi się (na razie tylko miałam okazję popróbować na wersji Demo) że Cinema jest jakby to powiedzieć, bardziej elastyczna i intuicyjna niż 3Dmax.

Chcialabym sie też dowiedzieć co sądzicie o kwestiach związanych z animacją, efektami w animacji w porównaniu 3dmax'em? (na 3dmax'ie te sprawy wydawały mi sie jakoś "toporne" :-))) ). Wiem, że ktoś moze powiedzieć że wszystko sie da zrobić w każdym programie, ale mi chodzi o łatwiejsza obsługę. 3dmax jest jakby programem dla fizyków i informatyków (żart :D), mam nadzieję że ktoś zrozumie o co mi chodzi...

 

 

P.S>

Mam nadzieje, że w tym wątku będę mogła zamieszczać pytania odnośnie "odpowiedników" funkcji 3dmax w Cinemie itp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja się przesiadałem z Maxa na Cinemę.

Cinema to najprzyjaźniejszy program 3D z jakim miałem styczność. Zarządzanie sceną w stosunku do Maxa to inna galaktyka. Ale też Max jest potężniejszą aplikacją i można dużo więcej z niego wycisnąć. Jeżeli jesteś freelancerką to Cinema jest idealnym rozwiązaniem - poza ceną niestety :)

Link to comment
Share on other sites

No właśnie, wiem że 3dmax jest potężny, ale też dość skomplikowany co mam wrażenie utrudniało mi jego efektywne użytkowanie. Czy mógłbys powiedzieć w jakich obszarach jest według Ciebie taka różnica? Co ma lepsze Cinema a co Max?

Chodzi mi o to, że nie ze wszystkiego muszę korzystać, mi będę potrzebne materiały cinem'owe :-) i efekty w animacji (dynamika, cząsteczki, trochę rigowania)

Link to comment
Share on other sites

Cinema to przede wszystkim komfortowe zarządzanie sceną, podobne do Photoshopa. Max tu leży na łopatkach. Pracuje się w niej bardzo przyjaźnie. To bardzo stabilny soft. Przez ileś lat pracy na Cinemie wywaliła mi się kilka razy i dokładnie wiem dlaczego. Odwrotnie w Maxie - ten padał mi nawet kilka razy dziennie. Dynamika, cząsteczki (TP), Expresso, MoGraph, psychical render to bardzo udane moduły Cinemy. Ma kilka fajnych shaderów ale jednak material editor na dziś to prehistoria.

Max gniecie Cinemę możliwościami edytora materiałów, ma wyraźną przewagę w modelowaniu, charakter tools, Mental Ray (możesz dokupić też do Cinemy). Udźwignie też chyba więcej poly, ale tu musiałby się wypowiedzieć ktoś na bieżąco pracujący i w tym i w tym.

 

Acha, jak Cinema to tylko monsignore Goryl http://vimeo.com/nickc/videos

Wszystkiego się dowiesz.

Edited by jaceks
Link to comment
Share on other sites

Cinema to przede wszystkim komfortowe zarządzanie sceną, podobne do Photoshopa. Max tu leży na łopatkach. Pracuje się w niej bardzo przyjaźnie. To bardzo stabilny soft. Przez ileś lat pracy na Cinemie wywaliła mi się kilka razy i dokładnie wiem dlaczego. Odwrotnie w Maxie - ten padał mi nawet kilka razy dziennie. Dynamika, cząsteczki (TP), Expresso, MoGraph, psychical render to bardzo udane moduły Cinemy. Ma kilka fajnych shaderów ale jednak material editor na dziś to prehistoria.

Max gniecie Cinemę możliwościami edytora materiałów, ma wyraźną przewagę w modelowaniu, charakter tools, Mental Ray (możesz dokupić też do Cinemy). Udźwignie też chyba więcej poly, ale tu musiałby się wypowiedzieć ktoś na bieżąco pracujący i w tym i w tym.

 

Acha, jak Cinema to tylko monsignore Goryl http://vimeo.com/nickc/videos

Wszystkiego się dowiesz.

 

Hej no właśnie, odnośnie materiałów, wiem, że edytor materiałów w max'ie jest potężny z tym, że mi potrzeba czegoś takiego jak w tym wątku http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=85940&p=1129821#post1129821 , czyli odblaskowe materiały, "szklane", cos co trudno mi uzyskać w Max'ie, a czym kusi mnie Cinema4D

 

 

Aaaa, Pana Gorilll'a przegladam oczywiście :-)

 

P.S.

Moze masz pomysł jak uzyskac ten materiał z watku w Cinema4d?

(dowiedziałam się niedawno że ta komóreczka została zrobiona własnie w Cinema4d)

Link to comment
Share on other sites

Materiał o którym mowa taką poświatę najlepiej uzyskać wrzucając fallof do kanału luminance, ale tylko wtedy gdy przezroczystość ma inny kolor niż czysty-biały. Fresnel reflectiviti w kanale transparence na 0, kanał specular wyłączyć. Tu masz taki podobny materiał do pobrania http://www.c4dtextures.com/modules/rmdp/down.php?id=164. W ogóle na tej stronie jest dużo interesujących materiałów do pobrania http://www.c4dtextures.com/modules/rmdp/

Link to comment
Share on other sites

Hej, no właśnie z tym materiałem problem jest taki, że jednocześnie potrzebuje "poswiatę", ale żeby jednocześnie powierzchnia była odblaskowa i to jest właśnie dla mnie trudne.Próbuje nadal, myślę, że teraz kwestia tego, aby ustawić odpowiednio oświetlenie, aby to realistycznie wyglądało. Najgorsze że na podgladzie materiał wygląda super ale na renderze już gorzej. Ciekawe w jakich warunkach, ustawieniach renderingu i światła były tworzone "podglądy materiałów"...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy