Skocz do zawartości

Dofinansowanie projektu gry komputerowej


Gość ant-3d

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Od jakiegos czasu nosze sie z projektem gry komputerowej ktora chcialbym zrealizowac. Niestety jak zwykle pojawia sie tutaj temat funduszy. Myslalem o crowdfundingu jednak u nas w kraju nie jest slodko w tym temacie. Z najpopularniejszego serwisu kickstarter nie moglbym skorzystac. Projekty ktore sie tam znajduja moga pochodzic z calego swiata ale ich wlasciciel musi byc obywatelem USA. Po za tym mamy tez niezly balagan z opodatkowaniem takich zbiorek. Kto ma ochote niech przeczyta ten artykulik:

 

http://blog.infakt.pl/crowdfunding-czyli-jak-klient-staje-sie-inwestorem/

 

Macie jakies porady? Jak to u nas w kraju wyglada? Moze ktos chcialby sie swoim doswiadczeniem podzielic?

 

Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

takich portali jak kickstarter jest sporo - w europie jest kilka.

Mozesz też znależć wydawcę ale to mocno Ciebie ogranicza i zmusza do 'oszlifowania' swojej gry by pasowała do targetu, upraszczając - mozesz miec dowolny pomysł, byle były to puzzle na telefon i targetowane pod gospodynie domowe ;)

Moim znajomi mimo, ze mają sporo gier dla nickelodeona i disneya nie mogą w usa znaleźć inwestora dla poważniejszych produkcji.

Druga sprawa, robiebie gier jest trudne więc poki ktoś nie ma kilku tytułów za sobą nie jest w ogole partnerem do rozmów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo juz pozno w nocy/rano i jak to w takich godzinach bywa nie napisalem wystarczajacego info. Projekt gry juz wystartowalem. Jest to przygodowka point'n click, cos jak broken sword czy monkey island. Gre realizuje ze znajomymi, jest to projekt po godzinach. Zrobilismy juz pierwszego milestona, mamy zamkniete demo dla wybranych osob. Dostalismy b pozytywny feedback. Korzystamy z darmowego engina (rownierz do produkcji komercyjnych) Wintermute. Pare firm uzylo juz Witermute'a do swoich gier point'n click, niektore trafily tez na steam. Naszym celem jest tez przedewszystkim steam.

 

Niestety mamy problem bo nikt z nas nie jest na tyle kasiasty by moc zainwestowac w projekt. Nasze szanse upatrywalismy w crowdfundingu ale w Polsce crowdfundingiem mozna sobie bardziej zaszkodzic niz pomoc na obecna chwile. Fundusze natomiast potrzebujemy chocby na angielski dubbing dla postaci...

 

Dlatego tu otworzylem temat, moze ktos ma podobne doswiadczenia, moze ktos cos poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauwazylem ze owi ludzie wystartowali na kickstarterze:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=80397

 

Nie zebym byl zainteresowany nastepnym MMORPGiem ;) ale moze pogadaj z nimi jak to rozwiazali. Od niedawna mieszkancy UK mogą uzywac kickstartera, moze masz jakiegos znajomego w UK ktory moglby sluzyc za oficjalnego kickstarterowicza.

 

pozdrawiam i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://wszystko.net/ takie inicjatywy czasami się udają. Jest tylko jeden problem - po ukończeniu US chciał koledze dowalić podatkiem za publiczną zbiórkę pieniędzy. Niestety prawodawstwo jest 100 lat w tyle za realiami. Może za kolejne 10 lat ustawodawca połapie się że gry komputerowe także można by finansować publicznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzieki, wszelkie info jest jak najbardziej pozadane. Narazie zbieramy informacje, chcemy uderzyc w crowdfunding pewnie jakos styczen/luty bo jeszcze content ktory chcemy zaprezentowac szlifujemy. Teraz jest czas na obczajanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności