Ponciusz Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Witam poniżej przedstawiam screeny które pokazują mój problem: Tak wygląda mój box w zBrushu [ATTACH=CONFIG]88220[/ATTACH] A tak wychodzi w maxie (mapa displace zmniejszona na forum) [ATTACH=CONFIG]88221[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88222[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88223[/ATTACH] Pewnie rozwiązanie jest proste ale nie mogę do tego dojść...
mirach Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 to nie jest mapa displace tylko Normal Map. Displace jest w odcieniach szarosci (chyba ze te nowe vector displace).
Ponciusz Napisano 20 Listopad 2012 Autor Napisano 20 Listopad 2012 Masz rację nawet w zBrushu jest to pod zakładką normal map tylko dziwi mnie to że właśnie tego używają w wszystkich tutkach. W takim razie gdzie mam dodać normal mape?? jeśli nie w displace?? jak wygenerowałem displace z zbrusha to wygląda tragicznie w maxie. Dodawałem w slota bumpa VRayNormalMap i tam wczytywałem mape ale to wpływa tylko na światło a nie na kształt
stormwind Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Zdecyduj się co chcesz osiągnąć. W pieszym poście nie ma konkretnego pytania. Jeżeli zależy Ci na displacemencie i chcesz zniekształcić siatkę przy pomocy mapy to wyeksportuj z zbrusha heightmape w skali szarości najlepiej w 16bitach i wrzucasz do slotu displacement materiału lub do modyfikatora vraydisplacementmod.
Ponciusz Napisano 20 Listopad 2012 Autor Napisano 20 Listopad 2012 a możesz napisać jak wyeksportować heightmape ??
shadowsexpe Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 (edytowane) W tym opracowaniu powinieneś znaleźć wszytko co cie interesuje na temat normal map w rożnych softach http://www.evermotion.org:8080/exclusiv/Normal_maps/NORMAL_MAPS_pl.pdf Edytowane 21 Listopad 2012 przez shadowsexpe
Ponciusz Napisano 21 Listopad 2012 Autor Napisano 21 Listopad 2012 (edytowane) W takim razie pozwolę sobie wysunąć kilka wniosków i przedstawić przykłady do których doszedłem. 1. BUMP nie wpływa na geometrie tylko na zachowanie sie światła na obiekcie dla przykładu poniżej przedstawiony render oraz jak wygląda w viewpoincie. [ATTACH=CONFIG]88231[/ATTACH] Widać ze bump tutaj nie zniekształcił mi obiektu. 2. mapa displace wpływa na geometrie. (z zbrusha wypusciłem mape (3) "normal map" i wsadziłem do VRayDisplacementMod (ustawienia na screenie). Nie wiem jak wypuscic mape displace z zbrusha. Jest tam taka opcja ale ona wypuszcza jakąs dziwną mapę (4) ktora nie działa. podgląd z zBrusha (1), podgląd z renderu maxa (2) [ATTACH=CONFIG]88232[/ATTACH] Efekt tej normal mapy która w rzeczywistości jest do displacementa jest słaby nie wiem jak poprawić ta jakość. Czy to ze box ma tylko 8 poly ma znaczenie czy nie powinien być bardziej złożony to tego rodzaju displacementa?? Pytanie 1. Jak mam osiągnąc poprawny efekt jeśli chce zniekształcić poligony Pytanie 2. Czy da się wypusśic poprawna mape do bumpa w skali szarosci a nie taka niebieską??? Pytanie 3. czy ten normal map z zbrusha moze byc normalem bumpem i displacem??? bo chyba na to wychodzi (oczywiscie nie wszystkiej jednoczesnie) Pytanie 4. Jeśli nie mam racji z powyższych przykładach lub wiecie dla czego efekt wychodzi tak słabo to proszę o porady. Edytowane 21 Listopad 2012 przez Ponciusz
legomir Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 Po pierwsze to masz zinvertowany displace do efektu musisz działać na minusach. Wydaje mi się, że jakoś będzie poprawiać edge lengh i max subdiv. U chyba jednocześnie nie masz załączonego normala i diplace, prawda? ;) Jeśli tak odłącz normalkę
Ponciusz Napisano 21 Listopad 2012 Autor Napisano 21 Listopad 2012 (edytowane) Mam tylko displacement vRay-owy. Na amount -6 faktycznie wygląda lepiej. Dlaczego muszę dawać ujemne wartości to kwestia ustawień zBrusha?? [ATTACH=CONFIG]88233[/ATTACH] Edytowane 21 Listopad 2012 przez Ponciusz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się