Skocz do zawartości

Octane standalone 1


Gość Chrupek3D

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Yep, jestem tylko ciekaw na czym renderowali w overview bo chodzi jakoś diabelsko szybko:

 

Dear OctaneRender™ Customer,

 

We are excited to inform you that our breakthrough render engine,

OctaneRender™ Standalone v1.0 is now available for all platforms. Check out

our official announcement at the following link:

 

 

http://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=25376

 

 

OctaneRender™ Standalone v1.0 comes with exciting features such as

Sub-surface scattering and Instances enabling our users to create fantastic

scenery and profile images.

 

The visualization process is now made even faster through the powerful

rendering performance on both Fermi and Kepler GPUs, efficient acceleration

structures, efficient memory management, an enhanced glossy BRDF model and

a caustic blur option which helps to significantly reduce noise and

rendertime in scenes with many caustics.

 

Our beta phase may have ended and yet our quest to create and sustain the

most powerful render engine is never ending and we will continue to push

the barriers of ground-breaking rendering innovation.

 

A very big Thank You for those who have participated in OctaneRender™'s

beta phase. Users with licenses of the former beta products have access to

the OctaneRender™ Standalone v1.0. Please note that the file format and

BRDF model in version 1.0 has been greatly improved and some scenes may not

be compatible to it. It is recommended to make a backup of ocs files

created in previous versions of Octane.

 

You are receiving this news announcement because you are a licensed

customer.

 

Yours,

The OctaneRender™ Team

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

też próbowałem podpatrzyć, ale się nie dało :-)

 

Już dawno nie używałem Octane, jak to jest z jego licencją, przechodzi ona z bety, czy trzeba coś kombinować.

Czytanie po angielskiemu jest dla mnie uciążliwe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzał ktoś może jak Octane współpracuje z Blenderem ?

No i jak tam z animacjami ? Bo w standalone chyba sie nie da nie? musi być exporter. Ciekaw jestem też jak czasy renderów animacji. Czy klatki też lecą tak jak w preview? bo raczej wątpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunuś - myślę że szybciej doczekasz kart graficznych z 8gb pamięci w cenie 400 pln :)

 

masluch - ja trochę renderowałem w Octane spod Blendera ale wolałem przesiąść się na Cyclesa - integracja z softem, dużo większa wygoda. Z ficzerów Octane brakuje chyba tylko ies-ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne to, że octane, cycles, indigo i inne unbiasedowe renderery pod gpu używają tego samego algorytmu obliczania oświetlenia (path tracing), a mimo to są bardzo duże różnice między szybkością, indigo rt, jest chyba najwolniejszy, potem cycles, octane wydaje się być tym najszybszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamyl91: Indigo używa MLT, algorytm juz istniejący i rozwijany od drugiej połowy lat 90tych.

Do rendererow gpu zaliczamy jeszcze Ariona.

 

Dwa inne algorytmy to PT i BiPT. Widoczna różnica w BiPT jest miedzy innymi w przeliczaniu kaustyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MLT nie jest oddzielnym algorytmem, a raczej algorytmem pomagającym lepiej rozłożyć promienie przy liczeniu BiPT, tak aby "najbardziej potrzebujące" fragmenty obrazu dostały tych promieni więcej kosztem mniej potrzebujących. Metoda odpowiedniego rozmieszczania promieni jest według mnie ważniejsza niż sama szybkość działania renderera, czy nawet wsparcie GPU. Każdy ma możliwość podejrzenia sobie na demo Indigo jak to działa. Załadujcie jakiś interior z odbijającymi podłogami, lustrami itd, najlepiej oświetlany tylko światłem sztucznym i próbujcie wyrenderować to najpierw na GPU w trybie Patch Tracing, potem na CPU w trybie BiPT z włączonym MLT. Okaże się, że pomimo wielokrotnie większej szybkości obliczania na GPU obraz dochodzi do momentu, w których ziarno z kaustyki nie daje się prawidłowo odszumić i jest kiszka, problem ten nie występuje w BiPT i włączonym MLT. Podobnie niestety jest na Octane. Pierwszy zachwyt nad szybkością szybko mija, kiedy widać, że niektóre fragmenty obrazu mają ziarno wymagające wielu godzin liczenia na GPU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. MLT jest algorytmem wspierającym BiPT na potrzeby odpowiedniego przeliczenia promieni. Już to nieraz zauważyłem w próbach które dokonywałem z kaustyką.

 

Także można doszukiwać się wspólnoty między tymi algorytmami. Róźne silniki traktują to na sposób MLT, inne na sposób samego Bidirectional.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności