Gość Chrupek3D Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 Chyba Octane'a wypuścili... Wysłane z planety Nexus 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 Yep, jestem tylko ciekaw na czym renderowali w overview bo chodzi jakoś diabelsko szybko: Dear OctaneRender™ Customer, We are excited to inform you that our breakthrough render engine, OctaneRender™ Standalone v1.0 is now available for all platforms. Check out our official announcement at the following link: http://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=25376 OctaneRender™ Standalone v1.0 comes with exciting features such as Sub-surface scattering and Instances enabling our users to create fantastic scenery and profile images. The visualization process is now made even faster through the powerful rendering performance on both Fermi and Kepler GPUs, efficient acceleration structures, efficient memory management, an enhanced glossy BRDF model and a caustic blur option which helps to significantly reduce noise and rendertime in scenes with many caustics. Our beta phase may have ended and yet our quest to create and sustain the most powerful render engine is never ending and we will continue to push the barriers of ground-breaking rendering innovation. A very big Thank You for those who have participated in OctaneRender™'s beta phase. Users with licenses of the former beta products have access to the OctaneRender™ Standalone v1.0. Please note that the file format and BRDF model in version 1.0 has been greatly improved and some scenes may not be compatible to it. It is recommended to make a backup of ocs files created in previous versions of Octane. You are receiving this news announcement because you are a licensed customer. Yours, The OctaneRender™ Team Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 też próbowałem podpatrzyć, ale się nie dało :-) Już dawno nie używałem Octane, jak to jest z jego licencją, przechodzi ona z bety, czy trzeba coś kombinować. Czytanie po angielskiemu jest dla mnie uciążliwe ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 no napisali ze mamy dostęp do standlone'a pelnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masluch Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 Sprawdzał ktoś może jak Octane współpracuje z Blenderem ? No i jak tam z animacjami ? Bo w standalone chyba sie nie da nie? musi być exporter. Ciekaw jestem też jak czasy renderów animacji. Czy klatki też lecą tak jak w preview? bo raczej wątpie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 czy już coś wiadomo o zniesieniu ograniczenia do wykorzystywania jedynie pamięci na karcie graficznej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
le_chu Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 Dunuś - myślę że szybciej doczekasz kart graficznych z 8gb pamięci w cenie 400 pln :) masluch - ja trochę renderowałem w Octane spod Blendera ale wolałem przesiąść się na Cyclesa - integracja z softem, dużo większa wygoda. Z ficzerów Octane brakuje chyba tylko ies-ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tamyl91 Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Dziwne to, że octane, cycles, indigo i inne unbiasedowe renderery pod gpu używają tego samego algorytmu obliczania oświetlenia (path tracing), a mimo to są bardzo duże różnice między szybkością, indigo rt, jest chyba najwolniejszy, potem cycles, octane wydaje się być tym najszybszym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Tamyl91: Indigo używa MLT, algorytm juz istniejący i rozwijany od drugiej połowy lat 90tych. Do rendererow gpu zaliczamy jeszcze Ariona. Dwa inne algorytmy to PT i BiPT. Widoczna różnica w BiPT jest miedzy innymi w przeliczaniu kaustyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość muria Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 MLT nie jest oddzielnym algorytmem, a raczej algorytmem pomagającym lepiej rozłożyć promienie przy liczeniu BiPT, tak aby "najbardziej potrzebujące" fragmenty obrazu dostały tych promieni więcej kosztem mniej potrzebujących. Metoda odpowiedniego rozmieszczania promieni jest według mnie ważniejsza niż sama szybkość działania renderera, czy nawet wsparcie GPU. Każdy ma możliwość podejrzenia sobie na demo Indigo jak to działa. Załadujcie jakiś interior z odbijającymi podłogami, lustrami itd, najlepiej oświetlany tylko światłem sztucznym i próbujcie wyrenderować to najpierw na GPU w trybie Patch Tracing, potem na CPU w trybie BiPT z włączonym MLT. Okaże się, że pomimo wielokrotnie większej szybkości obliczania na GPU obraz dochodzi do momentu, w których ziarno z kaustyki nie daje się prawidłowo odszumić i jest kiszka, problem ten nie występuje w BiPT i włączonym MLT. Podobnie niestety jest na Octane. Pierwszy zachwyt nad szybkością szybko mija, kiedy widać, że niektóre fragmenty obrazu mają ziarno wymagające wielu godzin liczenia na GPU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Masz rację. MLT jest algorytmem wspierającym BiPT na potrzeby odpowiedniego przeliczenia promieni. Już to nieraz zauważyłem w próbach które dokonywałem z kaustyką. Także można doszukiwać się wspólnoty między tymi algorytmami. Róźne silniki traktują to na sposób MLT, inne na sposób samego Bidirectional. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GramiYoe Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Wie ktos moze czy zrobili juz opcje oswietlania HDRI + Sun/Sky? Czy nadal trzeba slonce emiterem robic? Szkoda ze nie daja znizki na plugin do maxa jak ktos ma licencje na standalone od daaawna.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się