Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej,

 

Moja pierwsza teczka na maksie :D przeznaczona dla ludzi o mocnych nerwach.

Rzeźbienie mikserem, czyli moje zmagania z 3D.

Postaram się sukcesywnie prezentować to co udało mi się zrobić w Blenderze.

 

sculpt3.png

gloveb.png

Edytowane przez floo
  • Odpowiedzi 78
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hejos , witam w teczkowym szale :) rękawiczka jest na wypasie, w niektórym miejscach mógłbyś potraktować ją inflatem, nie wiem jak to się nazywa w blenderze, uwypuklić niektóre miejsca, jak to Seba napisał w moim wątku ostatnio "podpompowac na siliconowe pileczki" :)

 

Facecik zły nie jest, kilka miejsc, które już mówiłeś w finished, więc nic ciekawego Ci nie powiem :)

 

keep going, and make it big bro :)

Napisano

@indian dzięki za miłe przyjęcie. Pozwolę sobie zacytować P. "tanio skóry nie sprzedam" :P

a ta rękawica to historia testowania pędzli i ustawień.

Pan boxer muszę się przyznać że mocno mnie wciągnął, bo zaczynałem przed walką z doktorkiem, a skończyłem po i jak widać brakło prądu...

Napisano

masz jakiś "program", znaczy co będziesz robił, czym chcesz się zająć, z mojego lichego doświadczenia warto zająć się wszystkim ale apart... fajnie jest się skupić na jednym elemencie wymasterować i lecieć dalej, np główki, totem całą postać, potem dalej i dalej...

 

edit....

 

miniaturkę dodaj :)

Napisano

Mam nadzieje że coś więcej z tego wyjdzie, bo to dobra okazja na oderwanie się od robienia animacji, czyszczenia mocapów itp.

Pewnie na front troszkę popróbuje główki w różnej stylistyce, choć mam świadomość że Blender ma swoje ograniczenia.

Z jednej strony szukanie realizmu jest fajne, a z drugiej nie daje się tak wyszaleć jak przy karykaturach i fantasy.

Napisano

połącz znajomość anatomii i zajawkę na robienie dziwadeł, zobacz co wyjdzie :) u mnie się to sprawdza, z wyjątkiem kolan :( niektórym wyglądają na pilki enisowe

Napisano

wejdź do mojej teczki, wróć, zastanów się i przeproś :) jakbym umiał tak robić to kolana moich modeli nie wyglądały by na pilki enisowe :) znaczy chyba...

Napisano

śniło mi się ostatniej nocy że grzebie coś w zbrushu, przez pół nocy kończyłem twarz ostatniej kobity w mojej teczce, w śnie, i jak wyglądało to już dosyć fajnie to się obudziłem... i się nie zapisało...

Napisano

@Slim_ dzięki, przy rękawicy daje radę bez trickowania, ale przydało by się aby wydajność skoczyła do przodu. Blender do sculptu na tle Zetki to jak laptop na tle pieca.

Napisano

@Sebazx6r możliwe że nie jest to idealnie zgrane, ale traktuje to jako trening i nie chce siedzieć zbyt sługo nad jedną główką, których będzie kilka, a może i więcej. :)

Dalej jestem na etapie wypracowywania dobrego workflow w blenderze, co może skutkować chochlikami ;)

np. ucho kompletnie nie leży. i nie zrobiłem detalu na ostatnim levelu.

Napisano

Charakter postaci uchwyciłeś. Tak jak pisałem wcześniej jak na nią się patrz to mam wrażenie ,że jest coś nie tak. Wydaje mi się że problem leży w żuchwie, brakuje kąta ?~80 stopni?. I ucho za nisko. Nie jestem wybitnym sculpterem wiec mowie tylko swoje odczucia :).

Keep it up :) i dłubiesz następną.

Napisano

@Sebazx6r spoko spoko... ;) jak chłonę feedback jak gąbka ;) Liczę również na sukcesywny rozwój. Troszkę go podrasowałem ;) normalnie Tyson był bardziej ulany na buzi.

Napisano

a próbowałeś sculptrisa może ? on ma trochę większe możliwości od blendera "na razie", jak nie chcesz się bawić w zbrushu to chyba sculptris albo mudbox były by fajne na początek ...

Napisano

@indian Kusisz :) Na obecnym etapie chce wypracować sobie squlptowanie na średnim poziomie detalu bez straty czasu na niepotrzebne szczegóły. W Blenderze da się pewnie to wszystko podciągnąć, ale jak skupię się na szczegółach to stracę całość i uzyskam masę niepotrzebnej pracy.

 

Zetka jako soft na tle reszty dużo nie kosztuje, więc pewnie przyjdzie czas i na nią ;) a wtedy będzie to tylko zmiana narzędzia. Jeszcze całkiem niedawno bał bym się o pewne nawyki i że sobie nie poradzę z przeskakiwaniem między softami ale teraz stałem się bardziej elastyczny.

Na obecnym etapie soft nie ma znaczenia, liczy się bardziej wyczucie, a później zostanie radość tworzenia.

Wiesz to jak przy nauce rysunku, trzeba przejść przez setki obrazków które trzeba zrobić aby zmieniła się sama świadomość.

 

Nie chce natomiast żeby Blender był formą wymówki i ucieczki przed jakością.

Napisano

@indian będzie cała postać, tyle że składana z partów które będą widoczne. Nie da rady wyciągnąć mocnego detalu.

Już w planach jest Zetka i będzie się działo.

Napisano

@indian nie dodałem że to kolejna próba karykatury i bardzo wczesny poziom. Fakt że dużo pracuje, ale to jest teka i feedback przyda się na każdym poziomie. Troszkę za dużo swobody dałem.

Napisano

@ikkiz dzięki pracuje nad tym ;) Ostatnia główka faktycznie nie zachęca, ale jak na nią patrze to motywuje mnie do większej pracy.

Następna główka. Jest to dalej Wip. Główka pod kątem jako próba skopiowania foty.

wip5front.png

Napisano

@indian bo to jej siostra bliźniaczka :P

Zauważyłem że mam mały problem ze prawidłowym spasowaniem front side. I zbyt długo pozostaje na początku podczas sculptu w ortho i przejściu do perspective napotykam na nieprzewidziane zmiany :)

 

foto refka siostry Angeliny:

joliej.jpg

Napisano

@indian dziwnie na przekór, zawsze miałem problem z sculptowaniem ust.

Angelina to wdzięczny przykład bo jest prawie idealnie symetryczna.

Ty jak sculptujesz? Od początku z perspektywy. Napisz coś więcej ;D.

Napisano

czaszki są różne, ale jak na zdjęciu z przodu kość jarzmowa ("policzkowa") zasłania uszy (miejsce ich połączenia z głową), to znaczy że perspective distortion jest spore na tym zdjęciu, że pewnie było brane z bardzo bliska. Moje odkrycie z ostatnich dni :)

Ale przełączenie się w perspective też nie pomaga na tyle, żeby sobie móc z takiej foty modelować, bo skąd niby masz wiedzieć jak ustawić ogniskową w viewporcie, albo inaczej, odległość kamery od twarzy?

Chyba tylko na wyczucie. Jak już zrobisz rozstaw oczu, wysokość głowy i poziom ust, to już chyba nie warto na nim dłużej polegać i trzeba mieć coś z boku sfocone i robić w perspective na oko.

 

ucho masz fajnie i usta już prawie idealnie, ale źle masz stok nosa - jest za ostry chyba. Dodał bym trochę claya po bokach grzbietu nosa. są takie dwie bruzdy, jedna wyrzej oddziela oczodół od nosa, druga górną wargę i "truskawkę nosa" od policzka. pomiędzy nimi Angelina ma dość widoczną taką zaspę między nosem i policzkiem. Tam się Szczęka łączy z kością nosową i tam jest trochę mięska przyczepione, które marszczy nos.

I jeszcze jeden błąd widzę. zbyt cienkie powieki, to znaczy gałka za bardzo wystaje. powieki przeważnie wydają się modelującemu cieńsze niż są na prawdę. Dodaj siebie jakieś tymczasowe rzęsy, coś co rzuci cień, zrób sobie setup światła podobny do tego z referki i wyrenderuj najlepiej w cycles. mi to bardzo pomaga.

  • Like 1
Gość Chrupek3D
Napisano

ucho masz fajnie i usta już prawie idealnie, ale...

 

to co po ale, jest nie ważne... kochaj go takim jaki jest.

 

babcia powinna być chyba troszkę pokurczona na starość, bo teraz jest napompowana jak balonik :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności