floo Napisano 1 Grudzień 2012 Napisano 1 Grudzień 2012 (edytowane) Hej, Moja pierwsza teczka na maksie :D przeznaczona dla ludzi o mocnych nerwach. Rzeźbienie mikserem, czyli moje zmagania z 3D. Postaram się sukcesywnie prezentować to co udało mi się zrobić w Blenderze. Edytowane 17 Luty 2014 przez floo
indian Napisano 1 Grudzień 2012 Napisano 1 Grudzień 2012 hejos , witam w teczkowym szale :) rękawiczka jest na wypasie, w niektórym miejscach mógłbyś potraktować ją inflatem, nie wiem jak to się nazywa w blenderze, uwypuklić niektóre miejsca, jak to Seba napisał w moim wątku ostatnio "podpompowac na siliconowe pileczki" :) Facecik zły nie jest, kilka miejsc, które już mówiłeś w finished, więc nic ciekawego Ci nie powiem :) keep going, and make it big bro :)
floo Napisano 1 Grudzień 2012 Autor Napisano 1 Grudzień 2012 @indian dzięki za miłe przyjęcie. Pozwolę sobie zacytować P. "tanio skóry nie sprzedam" :P a ta rękawica to historia testowania pędzli i ustawień. Pan boxer muszę się przyznać że mocno mnie wciągnął, bo zaczynałem przed walką z doktorkiem, a skończyłem po i jak widać brakło prądu...
indian Napisano 1 Grudzień 2012 Napisano 1 Grudzień 2012 masz jakiś "program", znaczy co będziesz robił, czym chcesz się zająć, z mojego lichego doświadczenia warto zająć się wszystkim ale apart... fajnie jest się skupić na jednym elemencie wymasterować i lecieć dalej, np główki, totem całą postać, potem dalej i dalej... edit.... miniaturkę dodaj :)
floo Napisano 1 Grudzień 2012 Autor Napisano 1 Grudzień 2012 Mam nadzieje że coś więcej z tego wyjdzie, bo to dobra okazja na oderwanie się od robienia animacji, czyszczenia mocapów itp. Pewnie na front troszkę popróbuje główki w różnej stylistyce, choć mam świadomość że Blender ma swoje ograniczenia. Z jednej strony szukanie realizmu jest fajne, a z drugiej nie daje się tak wyszaleć jak przy karykaturach i fantasy.
indian Napisano 1 Grudzień 2012 Napisano 1 Grudzień 2012 połącz znajomość anatomii i zajawkę na robienie dziwadeł, zobacz co wyjdzie :) u mnie się to sprawdza, z wyjątkiem kolan :( niektórym wyglądają na pilki enisowe
indian Napisano 1 Grudzień 2012 Napisano 1 Grudzień 2012 wejdź do mojej teczki, wróć, zastanów się i przeproś :) jakbym umiał tak robić to kolana moich modeli nie wyglądały by na pilki enisowe :) znaczy chyba...
floo Napisano 1 Grudzień 2012 Autor Napisano 1 Grudzień 2012 @indian jak kolana będą ci się śniły po nocach to znaczy że już jest czas by zrobić je dobrze :)
indian Napisano 1 Grudzień 2012 Napisano 1 Grudzień 2012 śniło mi się ostatniej nocy że grzebie coś w zbrushu, przez pół nocy kończyłem twarz ostatniej kobity w mojej teczce, w śnie, i jak wyglądało to już dosyć fajnie to się obudziłem... i się nie zapisało...
Slim_ Napisano 1 Grudzień 2012 Napisano 1 Grudzień 2012 indian sprawdź autosave :D Bardzo fajna ta rękawica. Jak z wydajnością w viewporcie przy takiej ilości poly?
floo Napisano 1 Grudzień 2012 Autor Napisano 1 Grudzień 2012 @Slim_ dzięki, przy rękawicy daje radę bez trickowania, ale przydało by się aby wydajność skoczyła do przodu. Blender do sculptu na tle Zetki to jak laptop na tle pieca.
Sebazx6r Napisano 2 Grudzień 2012 Napisano 2 Grudzień 2012 Ze Tyson to skojarzyłem bez czytania ale coś dziwnie wygląda ... Proporcje leżą?
floo Napisano 3 Grudzień 2012 Autor Napisano 3 Grudzień 2012 @Sebazx6r możliwe że nie jest to idealnie zgrane, ale traktuje to jako trening i nie chce siedzieć zbyt sługo nad jedną główką, których będzie kilka, a może i więcej. :) Dalej jestem na etapie wypracowywania dobrego workflow w blenderze, co może skutkować chochlikami ;) np. ucho kompletnie nie leży. i nie zrobiłem detalu na ostatnim levelu.
Sebazx6r Napisano 3 Grudzień 2012 Napisano 3 Grudzień 2012 Charakter postaci uchwyciłeś. Tak jak pisałem wcześniej jak na nią się patrz to mam wrażenie ,że jest coś nie tak. Wydaje mi się że problem leży w żuchwie, brakuje kąta ?~80 stopni?. I ucho za nisko. Nie jestem wybitnym sculpterem wiec mowie tylko swoje odczucia :). Keep it up :) i dłubiesz następną.
floo Napisano 3 Grudzień 2012 Autor Napisano 3 Grudzień 2012 @Sebazx6r spoko spoko... ;) jak chłonę feedback jak gąbka ;) Liczę również na sukcesywny rozwój. Troszkę go podrasowałem ;) normalnie Tyson był bardziej ulany na buzi.
indian Napisano 3 Grudzień 2012 Napisano 3 Grudzień 2012 jak masz trochę chęci żeby bardziej się ubabrać, to try it bro :) --> http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?61704-Sculpting-Anatomy-in-ZBrush-(tutorial-added-pg-3)
floo Napisano 3 Grudzień 2012 Autor Napisano 3 Grudzień 2012 @indian chcesz mnie wykończyć? dzięki! ;)
floo Napisano 3 Grudzień 2012 Autor Napisano 3 Grudzień 2012 @indian spoko, będzie lepiej, ta główka na luzie. Zabieram się za anatomię ;)
floo Napisano 4 Grudzień 2012 Autor Napisano 4 Grudzień 2012 (edytowane) dobrze że się podoba. Bardzo bym chciał aby Blender ruszył z wydajnością, żeby na spokojnie móc szlifować detal. Dziś będzie kolejny łupdejt... Edit: http://www.youtube.com/watch?v=2kYzu6o_lZw&feature=youtu.be Edytowane 5 Grudzień 2012 przez floo 1
indian Napisano 5 Grudzień 2012 Napisano 5 Grudzień 2012 a próbowałeś sculptrisa może ? on ma trochę większe możliwości od blendera "na razie", jak nie chcesz się bawić w zbrushu to chyba sculptris albo mudbox były by fajne na początek ...
floo Napisano 5 Grudzień 2012 Autor Napisano 5 Grudzień 2012 @indian Kusisz :) Na obecnym etapie chce wypracować sobie squlptowanie na średnim poziomie detalu bez straty czasu na niepotrzebne szczegóły. W Blenderze da się pewnie to wszystko podciągnąć, ale jak skupię się na szczegółach to stracę całość i uzyskam masę niepotrzebnej pracy. Zetka jako soft na tle reszty dużo nie kosztuje, więc pewnie przyjdzie czas i na nią ;) a wtedy będzie to tylko zmiana narzędzia. Jeszcze całkiem niedawno bał bym się o pewne nawyki i że sobie nie poradzę z przeskakiwaniem między softami ale teraz stałem się bardziej elastyczny. Na obecnym etapie soft nie ma znaczenia, liczy się bardziej wyczucie, a później zostanie radość tworzenia. Wiesz to jak przy nauce rysunku, trzeba przejść przez setki obrazków które trzeba zrobić aby zmieniła się sama świadomość. Nie chce natomiast żeby Blender był formą wymówki i ucieczki przed jakością.
floo Napisano 8 Grudzień 2012 Autor Napisano 8 Grudzień 2012 Rączka, pierwsze podejście. Dalej jako WIP. Średnio jestem zadowolony.
floo Napisano 8 Grudzień 2012 Autor Napisano 8 Grudzień 2012 @indian będzie cała postać, tyle że składana z partów które będą widoczne. Nie da rady wyciągnąć mocnego detalu. Już w planach jest Zetka i będzie się działo.
indian Napisano 10 Grudzień 2012 Napisano 10 Grudzień 2012 floo obczaj to i spróbuj trochę w tą stronę pójść, ciekawe jak wyjdzie :) http://shs.westport.k12.ct.us/forensics/11-forensic_anthropology/facial_reconstruction.gif http://face-and-emotion.com/dataface/anatomy/media/HandAtlas_head3-4view.jpg http://figure-drawings.com/bones-and-muscles-draw-the-face-with-foreshortening.jpg http://www.yorku.ca/earmstro/journey/images/facial.gif salut.
floo Napisano 10 Grudzień 2012 Autor Napisano 10 Grudzień 2012 @indian nie dodałem że to kolejna próba karykatury i bardzo wczesny poziom. Fakt że dużo pracuje, ale to jest teka i feedback przyda się na każdym poziomie. Troszkę za dużo swobody dałem.
ikkiz Napisano 13 Grudzień 2012 Napisano 13 Grudzień 2012 ręka jest mega, ale ostatnia główka to na sculpt nie wygląda.
floo Napisano 14 Grudzień 2012 Autor Napisano 14 Grudzień 2012 @ikkiz dzięki pracuje nad tym ;) Ostatnia główka faktycznie nie zachęca, ale jak na nią patrze to motywuje mnie do większej pracy. Następna główka. Jest to dalej Wip. Główka pod kątem jako próba skopiowania foty.
indian Napisano 14 Grudzień 2012 Napisano 14 Grudzień 2012 angelina jolie :D ... z dziwnym uchem... z dziwną czaszką... z dziwnymi oczami
floo Napisano 14 Grudzień 2012 Autor Napisano 14 Grudzień 2012 @indian bo to jej siostra bliźniaczka :P Zauważyłem że mam mały problem ze prawidłowym spasowaniem front side. I zbyt długo pozostaje na początku podczas sculptu w ortho i przejściu do perspective napotykam na nieprzewidziane zmiany :) foto refka siostry Angeliny:
indian Napisano 15 Grudzień 2012 Napisano 15 Grudzień 2012 usta Ci wyszły ,ale oczy i nosek do poprawy :p
floo Napisano 15 Grudzień 2012 Autor Napisano 15 Grudzień 2012 @indian dziwnie na przekór, zawsze miałem problem z sculptowaniem ust. Angelina to wdzięczny przykład bo jest prawie idealnie symetryczna. Ty jak sculptujesz? Od początku z perspektywy. Napisz coś więcej ;D.
indian Napisano 15 Grudzień 2012 Napisano 15 Grudzień 2012 tak, od początku z perspektywy, do samego końca... mojego lub jej
ikkiz Napisano 16 Grudzień 2012 Napisano 16 Grudzień 2012 czaszki są różne, ale jak na zdjęciu z przodu kość jarzmowa ("policzkowa") zasłania uszy (miejsce ich połączenia z głową), to znaczy że perspective distortion jest spore na tym zdjęciu, że pewnie było brane z bardzo bliska. Moje odkrycie z ostatnich dni :) Ale przełączenie się w perspective też nie pomaga na tyle, żeby sobie móc z takiej foty modelować, bo skąd niby masz wiedzieć jak ustawić ogniskową w viewporcie, albo inaczej, odległość kamery od twarzy? Chyba tylko na wyczucie. Jak już zrobisz rozstaw oczu, wysokość głowy i poziom ust, to już chyba nie warto na nim dłużej polegać i trzeba mieć coś z boku sfocone i robić w perspective na oko. ucho masz fajnie i usta już prawie idealnie, ale źle masz stok nosa - jest za ostry chyba. Dodał bym trochę claya po bokach grzbietu nosa. są takie dwie bruzdy, jedna wyrzej oddziela oczodół od nosa, druga górną wargę i "truskawkę nosa" od policzka. pomiędzy nimi Angelina ma dość widoczną taką zaspę między nosem i policzkiem. Tam się Szczęka łączy z kością nosową i tam jest trochę mięska przyczepione, które marszczy nos. I jeszcze jeden błąd widzę. zbyt cienkie powieki, to znaczy gałka za bardzo wystaje. powieki przeważnie wydają się modelującemu cieńsze niż są na prawdę. Dodaj siebie jakieś tymczasowe rzęsy, coś co rzuci cień, zrób sobie setup światła podobny do tego z referki i wyrenderuj najlepiej w cycles. mi to bardzo pomaga. 1
floo Napisano 16 Grudzień 2012 Autor Napisano 16 Grudzień 2012 @ikkiz dzięki za pro komentarz :D ośmielę się skorzystać z twoich rad :) REP+ nie mogę dać, ale będę pamiętał.
floo Napisano 19 Grudzień 2012 Autor Napisano 19 Grudzień 2012 Babcia - podejście pierwsze. Dalej jako Wip.
Gość Chrupek3D Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 ucho masz fajnie i usta już prawie idealnie, ale... to co po ale, jest nie ważne... kochaj go takim jaki jest. babcia powinna być chyba troszkę pokurczona na starość, bo teraz jest napompowana jak balonik :-)
olafpozoga Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 pamiętaj też o większych wyciągniętych uszach. One rosną całe życie u człowieka. Nim starszy tym większe (przy okazji - obniż je, bo są za wysoko) pozdrawiam
floo Napisano 19 Grudzień 2012 Autor Napisano 19 Grudzień 2012 Dzięki za komentarze, poprawimy. Babcie chce dopracować, mam plany związane z tym modelem. ;)
floo Napisano 29 Grudzień 2012 Autor Napisano 29 Grudzień 2012 Narzędzie do eliminacji wrogich jednostek Zombie, to tylko jeden z elementów wyposażenia dla postaci nad którą pracuje.
Sebazx6r Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 Bat na babcie :)..... Ciekawy ten modelik :). Floo jesteś z Wawy?
floo Napisano 29 Grudzień 2012 Autor Napisano 29 Grudzień 2012 @Sebazx6r dzięki, trenuje cierpliwość w mixerze... Wawa? czasem bywam, ale ostatnio bardzo rzadko.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się