Napisano 2 Grudzień 201212 l witam, O razu zaznaczam, że jestem laikiem w sprawach 3dmaxa. Projektuje wnętrza i wizualizacje są środkiem do celu a nie celem samym w sobie, więc robię je tak jak umiem, ale poruszam się jak dziecko we mgle;p Nie mam za bardzo czasu sice doszkalać w tym zakresie, potrzebuje doraźnej pomocy z problemem który często u mnie występuje. Chodzi o przepalenia na podłodze, strasznie mnie to irytuje. Mam 3ds maxa 2012 x64 z VRayem 1.50 SP6 W scenie światło jest Direct i VrayLight w podświetleniach. Nie wiem jakie informacje byłyby jeszcze potrzebne.. Kombinowałam sama z różnymi zakładkami Direct i przesuwałam wartości sprawdzając jaki efekt dadzą, bo tak sie wszystkiego uczę;p Ale to nic nie dało. Jedynie wyłączenie podłogi spod wpływy tego światła (exclude), ale to sprawia ze smuga swiatl;a znika kompletnie (co bym zaakceptowała na ten moment), ale to sprawia również ze w scenie robi się za ciemno;/ Proszę o pomoc, najlepiej łopatologicznie co i gdzie zmienić, może jest jakiś łatwy sposób?;) Dzisiaj muszę je przerenderować.
Napisano 2 Grudzień 201212 l poszukaj w ustawieniach vraya zakladki "color correction" (standardowo jest linear) zmien na exponential, zmieni sie ogolnie oswietlenie na mniej kontrastowe, ale nie bedzie przepalen, to tak najprosciej ;) ) pewnie bedziesz musial ustawic swiatla od nowa ;) pozdro M.
Napisano 2 Grudzień 201212 l Quadysz nie wprowadzaj człowieka w błąd sekcja to color mapping i jeśli chodzi o ustawienie go żeby nie było przepaleń to na początek dobrze jest wybrać filtr Reinhard z ustawianiami 1, 0.5, 1. Zrób screenschoty z ustawień render setup z zakładek a także z ustawień kamery i samych świateł wtedy będzie łatwo znaleźć rzeczy które należy poprawić. Masz włączony filtr ostrzący w sekcji vray image sampler(antialiasing) ogólnie się to określa filtrem AA ty pewnie masz tam włączonego Catmull-rom albo Mitchell-Netrevali ustaw na początek filtr Area Edytowane 2 Grudzień 201212 l przez shadowsexpe