Jump to content

jak zmniejszyć przepalenia na podłodze?

kandi

Recommended Posts

witam,

O razu zaznaczam, że jestem laikiem w sprawach 3dmaxa. Projektuje wnętrza i wizualizacje są środkiem do celu a nie celem samym w sobie, więc robię je tak jak umiem, ale poruszam się jak dziecko we mgle;p Nie mam za bardzo czasu sice doszkalać w tym zakresie, potrzebuje doraźnej pomocy z problemem który często u mnie występuje.

Chodzi o przepalenia na podłodze, strasznie mnie to irytuje. Mam 3ds maxa 2012 x64 z VRayem 1.50 SP6

W scenie światło jest Direct i VrayLight w podświetleniach. Nie wiem jakie informacje byłyby jeszcze potrzebne..

Kombinowałam sama z różnymi zakładkami Direct i przesuwałam wartości sprawdzając jaki efekt dadzą, bo tak sie wszystkiego uczę;p Ale to nic nie dało. Jedynie wyłączenie podłogi spod wpływy tego światła (exclude), ale to sprawia ze smuga swiatl;a znika kompletnie (co bym zaakceptowała na ten moment), ale to sprawia również ze w scenie robi się za ciemno;/

Proszę o pomoc, najlepiej łopatologicznie co i gdzie zmienić, może jest jakiś łatwy sposób?;) Dzisiaj muszę je przerenderować.

• Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

poszukaj w ustawieniach vraya zakladki "color correction" (standardowo jest linear) zmien na exponential, zmieni sie ogolnie oswietlenie na mniej kontrastowe, ale nie bedzie przepalen, to tak najprosciej ;) ) pewnie bedziesz musial ustawic swiatla od nowa ;)

pozdro

M.