Skocz do zawartości

jak zmniejszyć przepalenia na podłodze?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

 

O razu zaznaczam, że jestem laikiem w sprawach 3dmaxa. Projektuje wnętrza i wizualizacje są środkiem do celu a nie celem samym w sobie, więc robię je tak jak umiem, ale poruszam się jak dziecko we mgle;p Nie mam za bardzo czasu sice doszkalać w tym zakresie, potrzebuje doraźnej pomocy z problemem który często u mnie występuje.

 

Chodzi o przepalenia na podłodze, strasznie mnie to irytuje. Mam 3ds maxa 2012 x64 z VRayem 1.50 SP6

W scenie światło jest Direct i VrayLight w podświetleniach. Nie wiem jakie informacje byłyby jeszcze potrzebne..

 

Kombinowałam sama z różnymi zakładkami Direct i przesuwałam wartości sprawdzając jaki efekt dadzą, bo tak sie wszystkiego uczę;p Ale to nic nie dało. Jedynie wyłączenie podłogi spod wpływy tego światła (exclude), ale to sprawia ze smuga swiatl;a znika kompletnie (co bym zaakceptowała na ten moment), ale to sprawia również ze w scenie robi się za ciemno;/

 

Proszę o pomoc, najlepiej łopatologicznie co i gdzie zmienić, może jest jakiś łatwy sposób?;) Dzisiaj muszę je przerenderować.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

poszukaj w ustawieniach vraya zakladki "color correction" (standardowo jest linear) zmien na exponential, zmieni sie ogolnie oswietlenie na mniej kontrastowe, ale nie bedzie przepalen, to tak najprosciej ;) ) pewnie bedziesz musial ustawic swiatla od nowa ;)

pozdro

M.

Napisano (edytowane)

Quadysz nie wprowadzaj człowieka w błąd sekcja to color mapping i jeśli chodzi o ustawienie go żeby nie było przepaleń to na początek dobrze jest wybrać filtr Reinhard z ustawianiami 1, 0.5, 1. Zrób screenschoty z ustawień render setup z zakładek a także z ustawień kamery i samych świateł wtedy będzie łatwo znaleźć rzeczy które należy poprawić. Masz włączony filtr ostrzący w sekcji vray image sampler(antialiasing) ogólnie się to określa filtrem AA ty pewnie masz tam włączonego Catmull-rom albo Mitchell-Netrevali ustaw na początek filtr Area

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Możesz też zmniejszyć intensity mutiplier słońca. Możesz też kilka razy zwiększyć size multiplier dla słońca, wtedy plama światła wyjdzie lekko rozmyta i nie będzie takich ostro odcinających się prostokątów światła.

Napisano

Dzieki Wam za odpowiedzi, na szybko probowalam tego co poleciliscie wczoraj i niestety to nie pomoglo wcale, bylo jeszcze gorzej w kilku przypadkach, nie mialam czasu na kombinowanie wiec puscilam tak jak bylo;/ ale musze ten probelem rozwiazac, wiec jak wroce do tych wizualizacji to bede sprawdzala na spokojnie jeszcze raz co napisaliscie i sie odezwe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności