Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Od około godziny próbuję przestawić mojego Max'a na to aby wykorzystywał moje 4 rdzenie procesora do renderingu. Mam wersję 2013. Przeklikałem setki razy różne opcje takie czy inne. Przeszukałem googla i klapa. Kiedyś miałem wersję 2008/2009 (nie pamiętam dokładnie) i ta opcja działała domyślnie.

 

Jakieś podpowiedzi?

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jakiegoś musisz używać jest to standardem ustawiony scanline i jeśli mnie pamięć nie zawodzi to on nie jest rendererem wielowątkowym sprawdź czy jak ustawisz na mental raya to tez tak będzie?

Napisano

Raczej nic z tego. Każdy rdzeń zajęty tak samo czyli nie działa. Słyszałem o tym, ze jak aplikacja nie jest napisana specjalnie pod kilka rdzeni a tyle ma do dyspozycji to każdy wykonuje te same obliczenia i nic szybciej nie jest.

Napisano

mental też wykorzystuje wszystko i każdy rdzen renderuje inny kawałek

to nie program jest zły tylko coś źle ustawiasz,

zrób dokladnie krok po kroku jak jest w jakimś tutorialu a dopiero potem kombinuj

pzdr

Napisano

Scanline jest renderer nie niewykorzystującym wielowątkowości natomiast mental jak i vray wykorzystują moc kompa do maxa pod warunkiem że np we vrayu nie włączysz low thread priority który ma umożliwiać współdzielenie procesora przez inne aplikacje w trakcie renderowania. A w ogóle to żaden z nas nie zadał ci pytania na jakim ty systemie i maxie pracujesz oprócz tego że to jest max 2013 to nie podałeś ilu bitowy system masz ;)

Napisano (edytowane)

No tak. Max 2013 System W7 obydwa 64bit.

 

Dodam właśnie ze problem jest z tym aby każdy rdzeń renderował inny kawałek. Mniemam, iż jak podczas renderingu każdy rdzeń pracuje identycznie (na tyle samo %) to to nie jest to o co mi chodzi. Dostosuję się do zalecenia. Pogmeram jeszcze po tutkach jakiś i zobaczymy :)

Edytowane przez Lazarencjusz
Napisano (edytowane)

Względem pewnego tutoriala. W ustawieniach rendera, zakłądka Common -> Assign render. Tam w tutku było aby wrzucić Mental ray'a natomiast ja mam obcję tylko NVIDIA mental ray. Więc, może w tym tkwi problem. Kolesiowi na tutku od ręki zadziałało a mnie dalej pojedyńczo mieli...

 

Ps. Czy przyczyną może być studenska wersja?

Edytowane przez Lazarencjusz
korekta nazwy, ps
Napisano

a może poprostu render używa 4 rdzeni tylko scena jest mało skomplikowana i tego nie widać, mysle żeby Ci tu ktoś realnie pomógł poprostu wrzuć print screena Menadżera zadań Windows, zakładka Wydajność, przedtem odpal render na wysokich ustawieniach, coś jak to poniżej. Print screen ustawień renderera też by mógł pomóc.

 

beznazwy1wyh.jpg

Napisano (edytowane)

obrazeku.pngZałączam do dogłębnej analizy :)

Procesor

render3q.pnghttp://imageshack.us/photo/my-images/29/render3q.png/

RenderUstawienia rendera

http://imageshack.us/photo/my-images/4/render1em.png/

 

Kolejne ustawienia

redner2.pnghttp://imageshack.us/photo/my-images/90/redner2.png/

No i obrazek renderowany

obrazeku.pngobrazeku.pngobrazeku.pnghttp://imageshack.us/photo/my-images/211/obrazeku.png/

 

Wstawiam linki bo nie przechodzą obrazki, usuwają się tanki z zawartoscią.

Edytowane przez Lazarencjusz
obrazki
Napisano

no i jak widać komputer w trakcie renderowania obciąża ci wszystkie rdzenie jak najbardziej prawidłowo. po prostu wcześniej robiłeś rendery spod scanlina który żebyś umarł nie może wykorzystać mocy procesora bo jest rendererem jednowątkowym ;) a tak ogólnie z tego coś tu pokazał to wyczysc komputer ze zbędnych aplikacji które ci się włączają 73 procesy działające to jest o dobre kilkanaście za dożo tylko ci zjadaj niepotrzebnie pamięć ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności