Jump to content

3Ds Max - rendering


Lazarencjusz

Recommended Posts

Witam. Od około godziny próbuję przestawić mojego Max'a na to aby wykorzystywał moje 4 rdzenie procesora do renderingu. Mam wersję 2013. Przeklikałem setki razy różne opcje takie czy inne. Przeszukałem googla i klapa. Kiedyś miałem wersję 2008/2009 (nie pamiętam dokładnie) i ta opcja działała domyślnie.

 

Jakieś podpowiedzi?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 17
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Scanline jest renderer nie niewykorzystującym wielowątkowości natomiast mental jak i vray wykorzystują moc kompa do maxa pod warunkiem że np we vrayu nie włączysz low thread priority który ma umożliwiać współdzielenie procesora przez inne aplikacje w trakcie renderowania. A w ogóle to żaden z nas nie zadał ci pytania na jakim ty systemie i maxie pracujesz oprócz tego że to jest max 2013 to nie podałeś ilu bitowy system masz ;)

Link to comment
Share on other sites

No tak. Max 2013 System W7 obydwa 64bit.

 

Dodam właśnie ze problem jest z tym aby każdy rdzeń renderował inny kawałek. Mniemam, iż jak podczas renderingu każdy rdzeń pracuje identycznie (na tyle samo %) to to nie jest to o co mi chodzi. Dostosuję się do zalecenia. Pogmeram jeszcze po tutkach jakiś i zobaczymy :)

Edited by Lazarencjusz
Link to comment
Share on other sites

Względem pewnego tutoriala. W ustawieniach rendera, zakłądka Common -> Assign render. Tam w tutku było aby wrzucić Mental ray'a natomiast ja mam obcję tylko NVIDIA mental ray. Więc, może w tym tkwi problem. Kolesiowi na tutku od ręki zadziałało a mnie dalej pojedyńczo mieli...

 

Ps. Czy przyczyną może być studenska wersja?

Edited by Lazarencjusz
korekta nazwy, ps
Link to comment
Share on other sites

a może poprostu render używa 4 rdzeni tylko scena jest mało skomplikowana i tego nie widać, mysle żeby Ci tu ktoś realnie pomógł poprostu wrzuć print screena Menadżera zadań Windows, zakładka Wydajność, przedtem odpal render na wysokich ustawieniach, coś jak to poniżej. Print screen ustawień renderera też by mógł pomóc.

 

beznazwy1wyh.jpg

Link to comment
Share on other sites

obrazeku.pngZałączam do dogłębnej analizy :)

Procesor

render3q.pnghttp://imageshack.us/photo/my-images/29/render3q.png/

RenderUstawienia rendera

http://imageshack.us/photo/my-images/4/render1em.png/

 

Kolejne ustawienia

redner2.pnghttp://imageshack.us/photo/my-images/90/redner2.png/

No i obrazek renderowany

obrazeku.pngobrazeku.pngobrazeku.pnghttp://imageshack.us/photo/my-images/211/obrazeku.png/

 

Wstawiam linki bo nie przechodzą obrazki, usuwają się tanki z zawartoscią.

Edited by Lazarencjusz
obrazki
Link to comment
Share on other sites

no i jak widać komputer w trakcie renderowania obciąża ci wszystkie rdzenie jak najbardziej prawidłowo. po prostu wcześniej robiłeś rendery spod scanlina który żebyś umarł nie może wykorzystać mocy procesora bo jest rendererem jednowątkowym ;) a tak ogólnie z tego coś tu pokazał to wyczysc komputer ze zbędnych aplikacji które ci się włączają 73 procesy działające to jest o dobre kilkanaście za dożo tylko ci zjadaj niepotrzebnie pamięć ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy