Skocz do zawartości

3Ds Max - rendering


Lazarencjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od około godziny próbuję przestawić mojego Max'a na to aby wykorzystywał moje 4 rdzenie procesora do renderingu. Mam wersję 2013. Przeklikałem setki razy różne opcje takie czy inne. Przeszukałem googla i klapa. Kiedyś miałem wersję 2008/2009 (nie pamiętam dokładnie) i ta opcja działała domyślnie.

 

Jakieś podpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Scanline jest renderer nie niewykorzystującym wielowątkowości natomiast mental jak i vray wykorzystują moc kompa do maxa pod warunkiem że np we vrayu nie włączysz low thread priority który ma umożliwiać współdzielenie procesora przez inne aplikacje w trakcie renderowania. A w ogóle to żaden z nas nie zadał ci pytania na jakim ty systemie i maxie pracujesz oprócz tego że to jest max 2013 to nie podałeś ilu bitowy system masz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Max 2013 System W7 obydwa 64bit.

 

Dodam właśnie ze problem jest z tym aby każdy rdzeń renderował inny kawałek. Mniemam, iż jak podczas renderingu każdy rdzeń pracuje identycznie (na tyle samo %) to to nie jest to o co mi chodzi. Dostosuję się do zalecenia. Pogmeram jeszcze po tutkach jakiś i zobaczymy :)

Edytowane przez Lazarencjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Względem pewnego tutoriala. W ustawieniach rendera, zakłądka Common -> Assign render. Tam w tutku było aby wrzucić Mental ray'a natomiast ja mam obcję tylko NVIDIA mental ray. Więc, może w tym tkwi problem. Kolesiowi na tutku od ręki zadziałało a mnie dalej pojedyńczo mieli...

 

Ps. Czy przyczyną może być studenska wersja?

Edytowane przez Lazarencjusz
korekta nazwy, ps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może poprostu render używa 4 rdzeni tylko scena jest mało skomplikowana i tego nie widać, mysle żeby Ci tu ktoś realnie pomógł poprostu wrzuć print screena Menadżera zadań Windows, zakładka Wydajność, przedtem odpal render na wysokich ustawieniach, coś jak to poniżej. Print screen ustawień renderera też by mógł pomóc.

 

beznazwy1wyh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obrazeku.pngZałączam do dogłębnej analizy :)

Procesor

render3q.pnghttp://imageshack.us/photo/my-images/29/render3q.png/

RenderUstawienia rendera

http://imageshack.us/photo/my-images/4/render1em.png/

 

Kolejne ustawienia

redner2.pnghttp://imageshack.us/photo/my-images/90/redner2.png/

No i obrazek renderowany

obrazeku.pngobrazeku.pngobrazeku.pnghttp://imageshack.us/photo/my-images/211/obrazeku.png/

 

Wstawiam linki bo nie przechodzą obrazki, usuwają się tanki z zawartoscią.

Edytowane przez Lazarencjusz
obrazki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jak widać komputer w trakcie renderowania obciąża ci wszystkie rdzenie jak najbardziej prawidłowo. po prostu wcześniej robiłeś rendery spod scanlina który żebyś umarł nie może wykorzystać mocy procesora bo jest rendererem jednowątkowym ;) a tak ogólnie z tego coś tu pokazał to wyczysc komputer ze zbędnych aplikacji które ci się włączają 73 procesy działające to jest o dobre kilkanaście za dożo tylko ci zjadaj niepotrzebnie pamięć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności