Napisano 2 Grudzień 201212 l Witam. Od około godziny próbuję przestawić mojego Max'a na to aby wykorzystywał moje 4 rdzenie procesora do renderingu. Mam wersję 2013. Przeklikałem setki razy różne opcje takie czy inne. Przeszukałem googla i klapa. Kiedyś miałem wersję 2008/2009 (nie pamiętam dokładnie) i ta opcja działała domyślnie. Jakieś podpowiedzi?
Napisano 2 Grudzień 201212 l Autor Quad - Q6600, nie używam żadnego Rendera (tzn. w preset mam kreski).
Napisano 2 Grudzień 201212 l jakiegoś musisz używać jest to standardem ustawiony scanline i jeśli mnie pamięć nie zawodzi to on nie jest rendererem wielowątkowym sprawdź czy jak ustawisz na mental raya to tez tak będzie?
Napisano 3 Grudzień 201212 l Autor Ustawiłem ten render i w sumie nie potrafię stwierdzić czy renderuje każdy rdzeń bo dosyć szybko to leci a tych "ramek" nie widać.
Napisano 4 Grudzień 201212 l To odpal sobie menadżer zadań windowsowy i patrz czy się pojawia aktywność na rdzeniach :)
Napisano 4 Grudzień 201212 l Autor Raczej nic z tego. Każdy rdzeń zajęty tak samo czyli nie działa. Słyszałem o tym, ze jak aplikacja nie jest napisana specjalnie pod kilka rdzeni a tyle ma do dyspozycji to każdy wykonuje te same obliczenia i nic szybciej nie jest.
Napisano 4 Grudzień 201212 l Max 2013 wykorzystuje wszystkie rdzenie. Nie sprawdzałem na scanline i mentalray a le Vray "jedzie" na wszystkich 100%
Napisano 4 Grudzień 201212 l mental też wykorzystuje wszystko i każdy rdzen renderuje inny kawałek to nie program jest zły tylko coś źle ustawiasz, zrób dokladnie krok po kroku jak jest w jakimś tutorialu a dopiero potem kombinuj pzdr
Napisano 4 Grudzień 201212 l Scanline jest renderer nie niewykorzystującym wielowątkowości natomiast mental jak i vray wykorzystują moc kompa do maxa pod warunkiem że np we vrayu nie włączysz low thread priority który ma umożliwiać współdzielenie procesora przez inne aplikacje w trakcie renderowania. A w ogóle to żaden z nas nie zadał ci pytania na jakim ty systemie i maxie pracujesz oprócz tego że to jest max 2013 to nie podałeś ilu bitowy system masz ;)
Napisano 4 Grudzień 201212 l Autor No tak. Max 2013 System W7 obydwa 64bit. Dodam właśnie ze problem jest z tym aby każdy rdzeń renderował inny kawałek. Mniemam, iż jak podczas renderingu każdy rdzeń pracuje identycznie (na tyle samo %) to to nie jest to o co mi chodzi. Dostosuję się do zalecenia. Pogmeram jeszcze po tutkach jakiś i zobaczymy :) Edytowane 4 Grudzień 201212 l przez Lazarencjusz
Napisano 4 Grudzień 201212 l Autor Względem pewnego tutoriala. W ustawieniach rendera, zakłądka Common -> Assign render. Tam w tutku było aby wrzucić Mental ray'a natomiast ja mam obcję tylko NVIDIA mental ray. Więc, może w tym tkwi problem. Kolesiowi na tutku od ręki zadziałało a mnie dalej pojedyńczo mieli... Ps. Czy przyczyną może być studenska wersja? Edytowane 4 Grudzień 201212 l przez Lazarencjusz korekta nazwy, ps
Napisano 6 Grudzień 201212 l w niczym nie tkwi problem po prostu do wersji max 2012 mental ray nie miała dopisku nvidia mental ray to jest tylko zmian nazwy a właściwie jej rozszerzenie wprowadzone w 2013 ;)
Napisano 6 Grudzień 201212 l a może poprostu render używa 4 rdzeni tylko scena jest mało skomplikowana i tego nie widać, mysle żeby Ci tu ktoś realnie pomógł poprostu wrzuć print screena Menadżera zadań Windows, zakładka Wydajność, przedtem odpal render na wysokich ustawieniach, coś jak to poniżej. Print screen ustawień renderera też by mógł pomóc.
Napisano 7 Grudzień 201212 l Autor Załączam do dogłębnej analizy :) Procesor http://imageshack.us/photo/my-images/29/render3q.png/ RenderUstawienia rendera http://imageshack.us/photo/my-images/4/render1em.png/ Kolejne ustawienia http://imageshack.us/photo/my-images/90/redner2.png/ No i obrazek renderowany http://imageshack.us/photo/my-images/211/obrazeku.png/ Wstawiam linki bo nie przechodzą obrazki, usuwają się tanki z zawartoscią. Edytowane 7 Grudzień 201212 l przez Lazarencjusz obrazki
Napisano 7 Grudzień 201212 l no i jak widać komputer w trakcie renderowania obciąża ci wszystkie rdzenie jak najbardziej prawidłowo. po prostu wcześniej robiłeś rendery spod scanlina który żebyś umarł nie może wykorzystać mocy procesora bo jest rendererem jednowątkowym ;) a tak ogólnie z tego coś tu pokazał to wyczysc komputer ze zbędnych aplikacji które ci się włączają 73 procesy działające to jest o dobre kilkanaście za dożo tylko ci zjadaj niepotrzebnie pamięć ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto