Napisano 3 Grudzień 201212 l Próbuję zrobić dużo cząsteczek wypełniających box (efekt takiego dekoracyjnego piasku w wazonie, albo pęczniejących pod wpływem wody kuleczek). PCloud dobrze się sprawuje, ale mam jeden problem. Te cząsteczki muszą mieć przeźroczysty materiał plastiku. Okazuje się po wyrenderowaniu, że zachodzą na siebie i w rezultacie wszystko wygląda nienaturalnie. Jak mogę utworzyć między nimi kolizję? Cząsteczek jest tak dużo, że nie jestem w stanie robić to metodą duplikowania sfery.
Napisano 4 Grudzień 201212 l Autor Wrzuć particle w jakiś mesher trochę zajęło mi ogarnięcie znaczenia Twojej lapidarnej odpowiedzi, ale wciąż cząsteczki nakładają się. Właściwie to nie za bardzo wiem, co ten mesher zdziałał i czy w ogóle prawidłowo go używam. Mógłbyś jakoś dokładniej opisać proces? Mi wychodzi coś takiego http://croak.wrzuta.pl/obraz/37F5dyLbsiS/mesher_proba
Napisano 4 Grudzień 201212 l Napisz jakim softem dysponujesz bedzie latwiej o precyzyjna odpowiedz ale jak pCloud to zgaduje ze max ?
Napisano 4 Grudzień 201212 l Autor Napisz jakim softem dysponujesz bedzie latwiej o precyzyjna odpowiedz ale jak pCloud to zgaduje ze max ? tak, 3d max 2012
Napisano 4 Grudzień 201212 l Generalnie, nie wiem ile tych particli potrzebujesz, ale zeby one sie nie przenikaly, to bez toolboxow w maxie na particlas w sensowny czasie tego chyba nie zrobisz. Mozesz sprobowac uzyc MassFX i jego rigid body to symulacji tych sfer
Napisano 4 Grudzień 201212 l Pawelkos dobrze pisze. Max bez dodatkow (o MassFX sie nie wypowiadam bo nie uzywalem) nie liczy kolizji czasteczek. Oprocz tego co Pawelkos pisze mozesz jeszcze sprobowac Thinking Particles, chociaz sa one "odrobinke" bardziej skomplikowane w uzyciu niz standardowe systemy czasteczek maxa.
Napisano 5 Grudzień 201212 l Autor Generalnie, nie wiem ile tych particli potrzebujesz, ale zeby one sie nie przenikaly, to bez toolboxow w maxie na particlas w sensowny czasie tego chyba nie zrobisz. Mozesz sprobowac uzyc MassFX i jego rigid body to symulacji tych sfer MassFX zadziałał idealnie! oblicza właśnie kolizję między elementami. Bardzo dziękuję za pomoc! Dla wciąż początkujących (tak jak ja) w 3d maxie podaje przepis na kolizję między cząsteczkami w naczyniu: 1. Tworzysz kopie cząsteczek (ile chcesz i w jakim kształcie) i poniżej naczynie, w którym mają się znaleźć 2. Prawym klikiem na pasku narzędzi włączasz MassFX Toolbar 3. zaznaczasz wszystkie cząsteczki i klikasz na pasku MassFX Set selected as dynamic rigid body 4. potem zaznaczasz naczynie i klikasz set selected as static rigid body 5. włączasz przycisk play i czekasz chwilę aż sobie obliczy 6. po chwili cząsteczki spadają zgodnie z grawitacją do naczynia gotowe! http://croak.wrzuta.pl/obraz/1RksdvGJYvg/massfx
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto