croak Napisano 3 Grudzień 2012 Napisano 3 Grudzień 2012 Próbuję zrobić dużo cząsteczek wypełniających box (efekt takiego dekoracyjnego piasku w wazonie, albo pęczniejących pod wpływem wody kuleczek). PCloud dobrze się sprawuje, ale mam jeden problem. Te cząsteczki muszą mieć przeźroczysty materiał plastiku. Okazuje się po wyrenderowaniu, że zachodzą na siebie i w rezultacie wszystko wygląda nienaturalnie. Jak mogę utworzyć między nimi kolizję? Cząsteczek jest tak dużo, że nie jestem w stanie robić to metodą duplikowania sfery.
croak Napisano 4 Grudzień 2012 Autor Napisano 4 Grudzień 2012 Wrzuć particle w jakiś mesher trochę zajęło mi ogarnięcie znaczenia Twojej lapidarnej odpowiedzi, ale wciąż cząsteczki nakładają się. Właściwie to nie za bardzo wiem, co ten mesher zdziałał i czy w ogóle prawidłowo go używam. Mógłbyś jakoś dokładniej opisać proces? Mi wychodzi coś takiego http://croak.wrzuta.pl/obraz/37F5dyLbsiS/mesher_proba
Pawelkos Napisano 4 Grudzień 2012 Napisano 4 Grudzień 2012 Napisz jakim softem dysponujesz bedzie latwiej o precyzyjna odpowiedz ale jak pCloud to zgaduje ze max ?
croak Napisano 4 Grudzień 2012 Autor Napisano 4 Grudzień 2012 Napisz jakim softem dysponujesz bedzie latwiej o precyzyjna odpowiedz ale jak pCloud to zgaduje ze max ? tak, 3d max 2012
Pawelkos Napisano 4 Grudzień 2012 Napisano 4 Grudzień 2012 Generalnie, nie wiem ile tych particli potrzebujesz, ale zeby one sie nie przenikaly, to bez toolboxow w maxie na particlas w sensowny czasie tego chyba nie zrobisz. Mozesz sprobowac uzyc MassFX i jego rigid body to symulacji tych sfer
croak Napisano 4 Grudzień 2012 Autor Napisano 4 Grudzień 2012 sprawdzę to i dam znać jak wyjdzie. dzięki!
mirach Napisano 4 Grudzień 2012 Napisano 4 Grudzień 2012 Pawelkos dobrze pisze. Max bez dodatkow (o MassFX sie nie wypowiadam bo nie uzywalem) nie liczy kolizji czasteczek. Oprocz tego co Pawelkos pisze mozesz jeszcze sprobowac Thinking Particles, chociaz sa one "odrobinke" bardziej skomplikowane w uzyciu niz standardowe systemy czasteczek maxa.
croak Napisano 5 Grudzień 2012 Autor Napisano 5 Grudzień 2012 Generalnie, nie wiem ile tych particli potrzebujesz, ale zeby one sie nie przenikaly, to bez toolboxow w maxie na particlas w sensowny czasie tego chyba nie zrobisz. Mozesz sprobowac uzyc MassFX i jego rigid body to symulacji tych sfer MassFX zadziałał idealnie! oblicza właśnie kolizję między elementami. Bardzo dziękuję za pomoc! Dla wciąż początkujących (tak jak ja) w 3d maxie podaje przepis na kolizję między cząsteczkami w naczyniu: 1. Tworzysz kopie cząsteczek (ile chcesz i w jakim kształcie) i poniżej naczynie, w którym mają się znaleźć 2. Prawym klikiem na pasku narzędzi włączasz MassFX Toolbar 3. zaznaczasz wszystkie cząsteczki i klikasz na pasku MassFX Set selected as dynamic rigid body 4. potem zaznaczasz naczynie i klikasz set selected as static rigid body 5. włączasz przycisk play i czekasz chwilę aż sobie obliczy 6. po chwili cząsteczki spadają zgodnie z grawitacją do naczynia gotowe! http://croak.wrzuta.pl/obraz/1RksdvGJYvg/massfx
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się