Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Chciałbym zaprezentować mój ostatni projekt, który powstał przy okazji pewnego zlecenia, na które miałem NDA i siłą rozpędu chciałem zrobić coś co mógłbym pokazać. W ten sposób powstała w pełni zrigowana koparka ze skryptami w MELu do animacji.

 

RIG i 360 można obejrzec tutaj:

http://www.youtube.com/maya3dartistzone

 

soft: Maya, Mental Ray, Photoshop, AE

 

OpenPitMine2.jpg

OpenPitMine1.jpg

 

excIn2.jpgexcIn1.jpg

excIn2.jpgexcOut9.jpgexcOut12.jpgexcOut16.jpgexcOut6.jpg

excOut12.jpg

Edytowane przez DarkkRaven

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Brakuje jednej gasienic :). Powiedz mi jak zrobiles jej RIG? Ja zawsze robilem na wiredeformer i byla deformacja przez to. Tak przynajmniej robilem lanchuch w kawie. Moge sie mimo wszystko domyslac ale szybaka odpowiedz nie zaszkodzi.

Napisano
  • Autor

dzięki ola-f, mirach

 

Sebazx6r

Zakładam, że pytasz o kable ;-)

Wiredeformer się do tego kompletnie nie nadaje bo jak tylko zrobisz mały obrót wokół osi to się wszystko rozpada. Podpiąłem krzywą do kości zrobiłem na niej extruda i zostawiłem historię. Dodatkowo kable łączące ramię z korpusem mają wrapa i blendshape'y, a krzywe clustry. Całość wolno się animuje dlatego do celów pokazowych zrobiłem wersję z wiredeformer. Brzmi skomplikowanie, ale działa ;-D

Edytowane przez DarkkRaven

Napisano

A powiesz coś może jak robiłeś ruch gąsienicy przy skręcie w bok? A drugie pytanko rig gąsienicy jest dynamiczny czy przy zmianach terenu trzeba go animować?

Napisano

Pierwszy rander naprawde przyjemny. Dobrze się prezentuje z całym otoczeniem.

Napisano
  • Autor

legomir

Ruch gąsiennicy uzależniony jest od drogi przebytej przez koparkę. W momencie gdy koparka robi zwrot porusza się po okręgu. Na podstawie kąta obrotu liczę długość drogi będącej fragmentem okręgu.

Co do drugiego pytania to nie wiem czy chodzi Ci o to czy przy wzniesieniach gąsiennica kręci się uwzględniając dodatkową drogę? Czy może o to czy przeszkody wpływają na uginanie się gąsiennicy?

 

Sebazx6r

Kawałki gąsiennicy są przypisane do krzywej jako Motion Path. Czy o to Ci chodziło?

Napisano
  • Autor

Jeżeli jest przeszkoda to do animacji ruchu należy użyć krzywej i tę krzywą odpowiednio wymodelować tak żeby w momencie najechania na przeszkodę koparka się uniosła. Nie ma dynamicznej kolizji z obiektami, tak żeby koparka sama najechała na obiekt.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.