DarkkRaven Napisano 5 Grudzień 2012 Share Napisano 5 Grudzień 2012 (edytowane) Witam, Chciałbym zaprezentować mój ostatni projekt, który powstał przy okazji pewnego zlecenia, na które miałem NDA i siłą rozpędu chciałem zrobić coś co mógłbym pokazać. W ten sposób powstała w pełni zrigowana koparka ze skryptami w MELu do animacji. RIG i 360 można obejrzec tutaj: http://www.youtube.com/maya3dartistzone soft: Maya, Mental Ray, Photoshop, AE Edytowane 5 Grudzień 2012 przez DarkkRaven 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 5 Grudzień 2012 Share Napisano 5 Grudzień 2012 klasa. pojezdziłbym taką po okolicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 5 Grudzień 2012 Share Napisano 5 Grudzień 2012 Brakuje jednej gasienic :). Powiedz mi jak zrobiles jej RIG? Ja zawsze robilem na wiredeformer i byla deformacja przez to. Tak przynajmniej robilem lanchuch w kawie. Moge sie mimo wszystko domyslac ale szybaka odpowiedz nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 5 Grudzień 2012 Share Napisano 5 Grudzień 2012 super to wyglada, niezly start na forum :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkkRaven Napisano 5 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2012 (edytowane) dzięki ola-f, mirach Sebazx6r Zakładam, że pytasz o kable ;-) Wiredeformer się do tego kompletnie nie nadaje bo jak tylko zrobisz mały obrót wokół osi to się wszystko rozpada. Podpiąłem krzywą do kości zrobiłem na niej extruda i zostawiłem historię. Dodatkowo kable łączące ramię z korpusem mają wrapa i blendshape'y, a krzywe clustry. Całość wolno się animuje dlatego do celów pokazowych zrobiłem wersję z wiredeformer. Brzmi skomplikowanie, ale działa ;-D Edytowane 5 Grudzień 2012 przez DarkkRaven Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 5 Grudzień 2012 Share Napisano 5 Grudzień 2012 A powiesz coś może jak robiłeś ruch gąsienicy przy skręcie w bok? A drugie pytanko rig gąsienicy jest dynamiczny czy przy zmianach terenu trzeba go animować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość MonsterDream Napisano 5 Grudzień 2012 Share Napisano 5 Grudzień 2012 Pierwszy rander naprawde przyjemny. Dobrze się prezentuje z całym otoczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 5 Grudzień 2012 Share Napisano 5 Grudzień 2012 Chodziło mi o gąsienice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkkRaven Napisano 5 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2012 legomir Ruch gąsiennicy uzależniony jest od drogi przebytej przez koparkę. W momencie gdy koparka robi zwrot porusza się po okręgu. Na podstawie kąta obrotu liczę długość drogi będącej fragmentem okręgu. Co do drugiego pytania to nie wiem czy chodzi Ci o to czy przy wzniesieniach gąsiennica kręci się uwzględniając dodatkową drogę? Czy może o to czy przeszkody wpływają na uginanie się gąsiennicy? Sebazx6r Kawałki gąsiennicy są przypisane do krzywej jako Motion Path. Czy o to Ci chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 5 Grudzień 2012 Share Napisano 5 Grudzień 2012 O to czy uwzględnia przeszkody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkkRaven Napisano 5 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2012 Jeżeli jest przeszkoda to do animacji ruchu należy użyć krzywej i tę krzywą odpowiednio wymodelować tak żeby w momencie najechania na przeszkodę koparka się uniosła. Nie ma dynamicznej kolizji z obiektami, tak żeby koparka sama najechała na obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 8 Grudzień 2012 Share Napisano 8 Grudzień 2012 no tak myslalem ze to motion path :)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi