Napisano 5 Grudzień 201212 l Witam, Chciałbym zaprezentować mój ostatni projekt, który powstał przy okazji pewnego zlecenia, na które miałem NDA i siłą rozpędu chciałem zrobić coś co mógłbym pokazać. W ten sposób powstała w pełni zrigowana koparka ze skryptami w MELu do animacji. RIG i 360 można obejrzec tutaj: http://www.youtube.com/maya3dartistzone soft: Maya, Mental Ray, Photoshop, AE Edytowane 5 Grudzień 201212 l przez DarkkRaven
Napisano 5 Grudzień 201212 l Brakuje jednej gasienic :). Powiedz mi jak zrobiles jej RIG? Ja zawsze robilem na wiredeformer i byla deformacja przez to. Tak przynajmniej robilem lanchuch w kawie. Moge sie mimo wszystko domyslac ale szybaka odpowiedz nie zaszkodzi.
Napisano 5 Grudzień 201212 l Autor dzięki ola-f, mirach Sebazx6r Zakładam, że pytasz o kable ;-) Wiredeformer się do tego kompletnie nie nadaje bo jak tylko zrobisz mały obrót wokół osi to się wszystko rozpada. Podpiąłem krzywą do kości zrobiłem na niej extruda i zostawiłem historię. Dodatkowo kable łączące ramię z korpusem mają wrapa i blendshape'y, a krzywe clustry. Całość wolno się animuje dlatego do celów pokazowych zrobiłem wersję z wiredeformer. Brzmi skomplikowanie, ale działa ;-D Edytowane 5 Grudzień 201212 l przez DarkkRaven
Napisano 5 Grudzień 201212 l A powiesz coś może jak robiłeś ruch gąsienicy przy skręcie w bok? A drugie pytanko rig gąsienicy jest dynamiczny czy przy zmianach terenu trzeba go animować?
Napisano 5 Grudzień 201212 l Pierwszy rander naprawde przyjemny. Dobrze się prezentuje z całym otoczeniem.
Napisano 5 Grudzień 201212 l Autor legomir Ruch gąsiennicy uzależniony jest od drogi przebytej przez koparkę. W momencie gdy koparka robi zwrot porusza się po okręgu. Na podstawie kąta obrotu liczę długość drogi będącej fragmentem okręgu. Co do drugiego pytania to nie wiem czy chodzi Ci o to czy przy wzniesieniach gąsiennica kręci się uwzględniając dodatkową drogę? Czy może o to czy przeszkody wpływają na uginanie się gąsiennicy? Sebazx6r Kawałki gąsiennicy są przypisane do krzywej jako Motion Path. Czy o to Ci chodziło?
Napisano 5 Grudzień 201212 l Autor Jeżeli jest przeszkoda to do animacji ruchu należy użyć krzywej i tę krzywą odpowiednio wymodelować tak żeby w momencie najechania na przeszkodę koparka się uniosła. Nie ma dynamicznej kolizji z obiektami, tak żeby koparka sama najechała na obiekt.