Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

Chciałbym zaprezentować mój ostatni projekt, który powstał przy okazji pewnego zlecenia, na które miałem NDA i siłą rozpędu chciałem zrobić coś co mógłbym pokazać. W ten sposób powstała w pełni zrigowana koparka ze skryptami w MELu do animacji.

 

RIG i 360 można obejrzec tutaj:

http://www.youtube.com/maya3dartistzone

 

soft: Maya, Mental Ray, Photoshop, AE

 

OpenPitMine2.jpg

OpenPitMine1.jpg

 

excIn2.jpgexcIn1.jpg

excIn2.jpgexcOut9.jpgexcOut12.jpgexcOut16.jpgexcOut6.jpg

excOut12.jpg

Edytowane przez DarkkRaven
  • Like 1
  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Brakuje jednej gasienic :). Powiedz mi jak zrobiles jej RIG? Ja zawsze robilem na wiredeformer i byla deformacja przez to. Tak przynajmniej robilem lanchuch w kawie. Moge sie mimo wszystko domyslac ale szybaka odpowiedz nie zaszkodzi.

Napisano (edytowane)

dzięki ola-f, mirach

 

Sebazx6r

Zakładam, że pytasz o kable ;-)

Wiredeformer się do tego kompletnie nie nadaje bo jak tylko zrobisz mały obrót wokół osi to się wszystko rozpada. Podpiąłem krzywą do kości zrobiłem na niej extruda i zostawiłem historię. Dodatkowo kable łączące ramię z korpusem mają wrapa i blendshape'y, a krzywe clustry. Całość wolno się animuje dlatego do celów pokazowych zrobiłem wersję z wiredeformer. Brzmi skomplikowanie, ale działa ;-D

Edytowane przez DarkkRaven
Napisano

A powiesz coś może jak robiłeś ruch gąsienicy przy skręcie w bok? A drugie pytanko rig gąsienicy jest dynamiczny czy przy zmianach terenu trzeba go animować?

Gość MonsterDream
Napisano

Pierwszy rander naprawde przyjemny. Dobrze się prezentuje z całym otoczeniem.

Napisano

legomir

Ruch gąsiennicy uzależniony jest od drogi przebytej przez koparkę. W momencie gdy koparka robi zwrot porusza się po okręgu. Na podstawie kąta obrotu liczę długość drogi będącej fragmentem okręgu.

Co do drugiego pytania to nie wiem czy chodzi Ci o to czy przy wzniesieniach gąsiennica kręci się uwzględniając dodatkową drogę? Czy może o to czy przeszkody wpływają na uginanie się gąsiennicy?

 

Sebazx6r

Kawałki gąsiennicy są przypisane do krzywej jako Motion Path. Czy o to Ci chodziło?

Napisano

Jeżeli jest przeszkoda to do animacji ruchu należy użyć krzywej i tę krzywą odpowiednio wymodelować tak żeby w momencie najechania na przeszkodę koparka się uniosła. Nie ma dynamicznej kolizji z obiektami, tak żeby koparka sama najechała na obiekt.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności