Jump to content

Exterior: Wiata przystankowa


claymor

Recommended Posts

Zrobiłem taki render. Jednak nie jestem z tego zadowolony a ponieważ dopiero zaczynam zabawę z wizkami prosił bym o pomoc.

 

Nie podoba mi się przede wszystkim to że render wygląda plastikowo. Nie wiem w czym może tkwić problem w materiałach czy w oświetleniu a może w ustawieniach rendera.

 

Napiszcie proszę co byście zmienili by było lepiej.

 

 

[ATTACH=CONFIG]88543[/ATTACH]

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Więc tak, to co na pierwszy rzut oka można powiedzieć to:

-kiepski kadr, najlepiej robić ujęcia z poziomu wzroku człowieka(ok. 158cm)

-sztucznie wyglądający ludzie - ludzi, zwłaszcza na pierwszym planie najlepiej dodawać w postprodukcji

-materiał liści brzozy... jesteś pewien, że tak wyglądały by w rzeczywistości? Popatrz sobie tutoriale odnośnie robienia liści(np http://vray.info/tutorials/leafmaterial/)

-nie wiadomo z czego są zrobione siedziska... gładka płyta z tworzywa sztucznego?

-materiał metalu jest słaby, poszukaj jakiś np na vraymaterials.de i podpatrz sobie ustawienia

-dziwnie urywająca się płaszczyzna chodnika nienaturalnie przechodząca w tło, które skolejni nienaturalnie przechodzi w nienaturalne niebo, które jest zbyt ciemne i nasycone jak na letnie południe.

-Przystanek stojący na środku chodnika i do ulicy jest 4..5..10m? warto pokazać więcej kontekstu, kawałek krawężnika i jezdni asfaltowej dodałby realizmu scenie

-ławka ok. 1m za przystankiem... dość niefortunne miejsce, może lepiej przysunąć przystanek do tego zieleńca

-odbicia w szkleniu przystanka są dziwne, najlepiej wrzucić sobie w environment mapkę HDRI, wtedy będziesz miał wygenerowane ładne odbicia. możesz darmowo znaleźć takie mapki np na openfootage.net

 

Powodzenia :)

Link to comment
Share on other sites

ItalianCopper jeśli wsadzisz mapkę hdri w environment to nie tylko odbicia ale ogólnie znajdzie ci się ta mapa w tle także i będzie wpływała na światło w scenie także jeśli już chcesz aby coś było w odbiciach a nie było równocześnie tłem do twojej sceny to umieszczasz to w zakładce vray: environment w slocie reflect. Co do światła i rendera samego to musisz podać czym świecisz ta scenę i jakieś ustawienia jakie masz zastosowane w renderze jak także w kamerze. Wywal tych ludzi zmniejsz powierzchnie chodnika

Link to comment
Share on other sites

Oto ustawienia na jakich renderuje.

http://imageshack.us/photo/my-images/694/canp.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/705/renderwr.jpg/

 

Co do ludzi to racja już ich wywaliłem.

Natomiast przystanku nie mogę przesunąć bo tak jest na projekcie. odstęp od ławki do przystanku jest ponad 1 m

 

Materiał na siedzenia to chrom. wzięty z tej strony co podałeś

natomiast nad materiałem słupków rzeczywiście muszę popracować, podobnie jak nad kadrem.

 

dzięki za słuszne spostrzeżenia.

Link to comment
Share on other sites

@shadowsexpe Jeśli później sobie zapiszesz jako .png, lub zapiszesz dodatkowo kanał alpha to nie ma problemu bo w PS'ie wrzucasz sobie tło jakie tylko chcesz. Oczywiście można tak jak Ty mówisz, jednak warto wrzucić sobie w environment po to żeby ustawić przynajmniej źródło światła z mapki HDRI.

 

@Claymor mało chromowo więc wygląda ten chrom, może to kwestia odbić. Tak czy siak nie spotkałem się z takimi siedziskami i myślę, że były by mało praktyczne - szybko by się nagrzewały w słoneczne dni i robiły lodowate w chłodniejsze.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy