Napisano 15 Grudzień 201212 l Zrobiłem taki render. Jednak nie jestem z tego zadowolony a ponieważ dopiero zaczynam zabawę z wizkami prosił bym o pomoc. Nie podoba mi się przede wszystkim to że render wygląda plastikowo. Nie wiem w czym może tkwić problem w materiałach czy w oświetleniu a może w ustawieniach rendera. Napiszcie proszę co byście zmienili by było lepiej. [ATTACH=CONFIG]88543[/ATTACH]
Napisano 15 Grudzień 201212 l Więc tak, to co na pierwszy rzut oka można powiedzieć to: -kiepski kadr, najlepiej robić ujęcia z poziomu wzroku człowieka(ok. 158cm) -sztucznie wyglądający ludzie - ludzi, zwłaszcza na pierwszym planie najlepiej dodawać w postprodukcji -materiał liści brzozy... jesteś pewien, że tak wyglądały by w rzeczywistości? Popatrz sobie tutoriale odnośnie robienia liści(np http://vray.info/tutorials/leafmaterial/) -nie wiadomo z czego są zrobione siedziska... gładka płyta z tworzywa sztucznego? -materiał metalu jest słaby, poszukaj jakiś np na vraymaterials.de i podpatrz sobie ustawienia -dziwnie urywająca się płaszczyzna chodnika nienaturalnie przechodząca w tło, które skolejni nienaturalnie przechodzi w nienaturalne niebo, które jest zbyt ciemne i nasycone jak na letnie południe. -Przystanek stojący na środku chodnika i do ulicy jest 4..5..10m? warto pokazać więcej kontekstu, kawałek krawężnika i jezdni asfaltowej dodałby realizmu scenie -ławka ok. 1m za przystankiem... dość niefortunne miejsce, może lepiej przysunąć przystanek do tego zieleńca -odbicia w szkleniu przystanka są dziwne, najlepiej wrzucić sobie w environment mapkę HDRI, wtedy będziesz miał wygenerowane ładne odbicia. możesz darmowo znaleźć takie mapki np na openfootage.net Powodzenia :)
Napisano 15 Grudzień 201212 l ItalianCopper jeśli wsadzisz mapkę hdri w environment to nie tylko odbicia ale ogólnie znajdzie ci się ta mapa w tle także i będzie wpływała na światło w scenie także jeśli już chcesz aby coś było w odbiciach a nie było równocześnie tłem do twojej sceny to umieszczasz to w zakładce vray: environment w slocie reflect. Co do światła i rendera samego to musisz podać czym świecisz ta scenę i jakieś ustawienia jakie masz zastosowane w renderze jak także w kamerze. Wywal tych ludzi zmniejsz powierzchnie chodnika
Napisano 15 Grudzień 201212 l Autor Oto ustawienia na jakich renderuje. http://imageshack.us/photo/my-images/694/canp.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/705/renderwr.jpg/ Co do ludzi to racja już ich wywaliłem. Natomiast przystanku nie mogę przesunąć bo tak jest na projekcie. odstęp od ławki do przystanku jest ponad 1 m Materiał na siedzenia to chrom. wzięty z tej strony co podałeś natomiast nad materiałem słupków rzeczywiście muszę popracować, podobnie jak nad kadrem. dzięki za słuszne spostrzeżenia.
Napisano 16 Grudzień 201212 l @shadowsexpe Jeśli później sobie zapiszesz jako .png, lub zapiszesz dodatkowo kanał alpha to nie ma problemu bo w PS'ie wrzucasz sobie tło jakie tylko chcesz. Oczywiście można tak jak Ty mówisz, jednak warto wrzucić sobie w environment po to żeby ustawić przynajmniej źródło światła z mapki HDRI. @Claymor mało chromowo więc wygląda ten chrom, może to kwestia odbić. Tak czy siak nie spotkałem się z takimi siedziskami i myślę, że były by mało praktyczne - szybko by się nagrzewały w słoneczne dni i robiły lodowate w chłodniejsze.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto