Napisano 16 Grudzień 201212 l Mam problem z automatycznym spawaniem werteksów, kiedy przesuwam jeden nad drugi program nie pyta mnie czy je złączyć a to by znacznie przyspieszyło pracę. Czy tę funkcję mogłem gdzieś przez przypadek wyłączyć? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź albo odesłanie do miejsca, gdzie taką znajdę, bo nie mogę się doszukać.
Napisano 16 Grudzień 201212 l Cześć. Z automatu program nie będzie Ci spawać wierzchołków. Jeśli są naprawdę bliziutko, zaznacz wszystkie wierzchołki i kliknij na weld. Dystans łączenia ustaw na malusieńki, 0,0 połączy tylko te wierzchołki które są dokładnie w tym samym miejscu, ale Ty najprawdopodobniej będziesz musiał ustawić trochę większy. Przede wszystkim szukaj przycisku "weld". Powodzenia!
Napisano 16 Grudzień 201212 l Autor No właśnie niedawno natknąłem się na podobny wątek, gdzie ktoś pytał o łączenie werteksów i ktoś mu radził, że po przesunięciu jednego nad drugi program powinien zapytać, czy chce je łączyć, tak jak pyta przy zbliżeniu ostatniego punktu splajna do pierwszego, czy go zamknąć. Myślałem, że można to gdzieś włączyć, żeby zaoszczędzić nieco życia ;) Jednak nie ma to jak robienie wszystkiego ręcznie ;) W każdym razie dzięki :)
Napisano 16 Grudzień 201212 l To nie tyle przesuwanie jeden na drugi, tylko funkcja "target weld". Nie pomyślałem wcześniej że o to może Ci chodzić. :) Podczas edycji vetexów wciśnij przycisk target weld, kliknij na wierzchołek A, który chcesz połączyć z innym. Po kliknięciu kliknij na drugi (B), do którego chcesz przyspawać wierzchołek A. Jeżeli logicznie jest to możliwe to po takiej 'akcji' wszystko powinno być gotowe :)
Napisano 30 Lipiec 201410 l A ja odświeżę temat. Na początek witam wszystkich, jako świeżak na forum. Kiedyś dawno temu troche dłubałam w maxie, ale po kilkuletniej przerwie w zasadzie naukę trzeba zacząć od początku :( Na rozgrzewkę chcę zrobić samolot wg tutka: wszystko ładnie, pięknie ale niestety pojawił się problem ze spawaniem vertexów. W 20 minucie tutorialu, widać jak autor je spawa i fajnie się ta siatka łączy u mnie niestety nie chce się połączyć i nie mam pojęcia co robię źle, może ktoś bardziej rozgarnięty w temacie będzie w stanie mi pomóc. :) Filmik z mojego pliku: http://www.sendspace.pl/file/b9b854de3c800066c29b1f9
Napisano 30 Lipiec 201410 l Zobacz czy nie masz odwróconych FACES. Skorzystaj z Xview/Faces Orientation. Albo włącz Backface Cool. I za pomocą FLIP poodwracaj je na właściwą stronę. Następnie ATTACH i WELD
Napisano 30 Lipiec 201410 l Jak na mój gust, to wszystko powinno być ok., ale niestety nie jest :( Orientacja faces wydaje się być już ok.: http://www.sendspace.pl/file/pic/cccf8e87905ff3c4264236b/origin, a efekt po ATTACH i WELD pozostaje bez zmian :(
Napisano 30 Lipiec 201410 l Masz otwarte krawędzie? Odsuń ten czubek i pokaż czy są otwory w czubku i kadłubie.
Napisano 30 Lipiec 201410 l Dzęki diabelt. Faktycznie, korpus ma zamknięte krawędzie: teraz poprostu usunąć tego poly?? Po zwykłym usunięciu weld pozostawia jeszcze sporo do życzenia ale już jest dużo lepiej i widać, że coś pozytywnego zaczyna się dziać: http://www.sendspace.pl/file/aac20b8e6a7fc303a7a2460
Napisano 31 Lipiec 201410 l Działa :D minimalnie trzeba było poprawić ustawienie obiektów względem siebie, dlatego nie zadziałało za drugim razem :D Nie widać tego na screenach. Jeszcze raz wielkie dzięki :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto