LaCrimosa Napisano 16 Grudzień 2012 Napisano 16 Grudzień 2012 Mam problem z automatycznym spawaniem werteksów, kiedy przesuwam jeden nad drugi program nie pyta mnie czy je złączyć a to by znacznie przyspieszyło pracę. Czy tę funkcję mogłem gdzieś przez przypadek wyłączyć? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź albo odesłanie do miejsca, gdzie taką znajdę, bo nie mogę się doszukać.
Miłosz3ds Napisano 16 Grudzień 2012 Napisano 16 Grudzień 2012 Cześć. Z automatu program nie będzie Ci spawać wierzchołków. Jeśli są naprawdę bliziutko, zaznacz wszystkie wierzchołki i kliknij na weld. Dystans łączenia ustaw na malusieńki, 0,0 połączy tylko te wierzchołki które są dokładnie w tym samym miejscu, ale Ty najprawdopodobniej będziesz musiał ustawić trochę większy. Przede wszystkim szukaj przycisku "weld". Powodzenia!
LaCrimosa Napisano 16 Grudzień 2012 Autor Napisano 16 Grudzień 2012 No właśnie niedawno natknąłem się na podobny wątek, gdzie ktoś pytał o łączenie werteksów i ktoś mu radził, że po przesunięciu jednego nad drugi program powinien zapytać, czy chce je łączyć, tak jak pyta przy zbliżeniu ostatniego punktu splajna do pierwszego, czy go zamknąć. Myślałem, że można to gdzieś włączyć, żeby zaoszczędzić nieco życia ;) Jednak nie ma to jak robienie wszystkiego ręcznie ;) W każdym razie dzięki :)
Miłosz3ds Napisano 16 Grudzień 2012 Napisano 16 Grudzień 2012 To nie tyle przesuwanie jeden na drugi, tylko funkcja "target weld". Nie pomyślałem wcześniej że o to może Ci chodzić. :) Podczas edycji vetexów wciśnij przycisk target weld, kliknij na wierzchołek A, który chcesz połączyć z innym. Po kliknięciu kliknij na drugi (B), do którego chcesz przyspawać wierzchołek A. Jeżeli logicznie jest to możliwe to po takiej 'akcji' wszystko powinno być gotowe :)
bugjo Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 A ja odświeżę temat. Na początek witam wszystkich, jako świeżak na forum. Kiedyś dawno temu troche dłubałam w maxie, ale po kilkuletniej przerwie w zasadzie naukę trzeba zacząć od początku :( Na rozgrzewkę chcę zrobić samolot wg tutka: wszystko ładnie, pięknie ale niestety pojawił się problem ze spawaniem vertexów. W 20 minucie tutorialu, widać jak autor je spawa i fajnie się ta siatka łączy u mnie niestety nie chce się połączyć i nie mam pojęcia co robię źle, może ktoś bardziej rozgarnięty w temacie będzie w stanie mi pomóc. :) Filmik z mojego pliku: http://www.sendspace.pl/file/b9b854de3c800066c29b1f9
2013 Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 Zobacz czy nie masz odwróconych FACES. Skorzystaj z Xview/Faces Orientation. Albo włącz Backface Cool. I za pomocą FLIP poodwracaj je na właściwą stronę. Następnie ATTACH i WELD
bugjo Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 Jak na mój gust, to wszystko powinno być ok., ale niestety nie jest :( Orientacja faces wydaje się być już ok.: http://www.sendspace.pl/file/pic/cccf8e87905ff3c4264236b/origin, a efekt po ATTACH i WELD pozostaje bez zmian :(
diabelt Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 Masz otwarte krawędzie? Odsuń ten czubek i pokaż czy są otwory w czubku i kadłubie.
bugjo Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 Dzęki diabelt. Faktycznie, korpus ma zamknięte krawędzie: teraz poprostu usunąć tego poly?? Po zwykłym usunięciu weld pozostawia jeszcze sporo do życzenia ale już jest dużo lepiej i widać, że coś pozytywnego zaczyna się dziać: http://www.sendspace.pl/file/aac20b8e6a7fc303a7a2460
diabelt Napisano 30 Lipiec 2014 Napisano 30 Lipiec 2014 Tak, usunąć, z zamkniętym nie zweldujesz choćbyś się...;)
bugjo Napisano 31 Lipiec 2014 Napisano 31 Lipiec 2014 Działa :D minimalnie trzeba było poprawić ustawienie obiektów względem siebie, dlatego nie zadziałało za drugim razem :D Nie widać tego na screenach. Jeszcze raz wielkie dzięki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się