RobertDe Napisano 27 Grudzień 2012 Share Napisano 27 Grudzień 2012 Witam. Po ponad roku nauki i ćwiczeniem modelowania i wizualizacji 3d postanowiłem wrzucić moje "ukończone" rendery. Jak na razie wszystkie projekty były robione w celu zwiększenia umiejętności i nabyciu jakiegoś doświadczenia z grafiką 3d. (po szkole, gdy był wolny czas) Korzystam z 3ds maxa ,photoshopa, vray'a i zbrusha(głównie do postaci). W przyszłości myślę ,aby zająć się wizualizacjami lub czymś związanym z grafiką 3D ,ale najpierw muszę dojść do jakiegoś poziomu. Progres w przeciągu tego roku jest znaczny ,ale nie jestem jeszcze zadowolony z jakości renderów. Prosiłbym o jakieś wskazówki,rady, opinie, cokolwiek co pomogło mi by w poprawie renderów. Prace postaram się posegregować od najstarszej do najnowszej. Pokój Hotelowy Pierwsza wizka Hotel Victor Model na początku miał być do gry, później go porzuciłem. Po jakimś czasie stwierdziłem ,że zrobię render w maxie. Model BMW Mój pierwszy model samochodu, nie jest idealny(widać to na szybach bocznych) ale według mnie nie jest źle. Łazienka Pierwszy poważniejsza wizualizacja która zajęła mi sporo czasu, robiłem dużo pomiarów i zdjęć. Nowoczesny Dom Dom odtworzony z pomocą jednego zdjęcia. Drzewa z itooforest tool. Rezydencja w Miami Odtworzona na podstawie zdjęć z internetu i google maps. Wszystkie modele i materiały stworzone przeze mnie oprócz roślinności w tle. Biuro Dom dwurodzinny W tej scenie starałem się odtworzyć projekt domu przesłany przez użytkownika tego forum rdawlud dzieki! Zrobiłem jeszcze parę różnych scen ,ale nie chce mi się ich tu umieszczać. W zbrushu zrobiłem 3 postacie i parę innych rzeczy ,które może później wrzucę. Tutaj Jeszcze parę renderów różnych rzeczy: Z chęcią usłyszę jakieś rady i opinie. Z góry dziękuje za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FUNKYszou Napisano 27 Grudzień 2012 Share Napisano 27 Grudzień 2012 Dla mnie jak na rok to jest miazga. Modele ogólnie ładne, tylko firany, ręczniki itp. to nie wychodzą Ci. Materiały na pewno też musisz podciągnąć co do oświetlenia to nie będę się wypowiadał, miło też byłoby ujrzeć siatki tego. Powodzenia w rozwijaniu sie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 28 Grudzień 2012 Share Napisano 28 Grudzień 2012 Jak na początek to się to naprawdę ładnie prezentuje. Popracuj nad materiałami i ujęciami, warto się zaprzyjaźnić z opcja clipping w kamerze szczególnie jeśli chodzi o małe i wąskie pomieszczenia tak jak w przypadku łazienki jaką zrobiłeś. Mała uwaga od autora projektu nieszczęsnego domku ;) , komin wentylacyjny w garażu tak umieszczony jak teraz będzie powodował kłopoty z parkowaniem auta ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 28 Grudzień 2012 Share Napisano 28 Grudzień 2012 Technicznie rendery mnie się podobają. Ładnie oświetlone, kontrastowe. Ale większą uwage musisz zwrócić na funkcjonalność pomieszczeń (np. stolik zaraz za krzesłami w biurze) i na skalę elementów umieszczonych w projekcie. Mnie od razu nie pasowało krzesło, zabawki w basenie (rezydencja Miami), sprawiają wrażenie gigantycznych. Nie gra tam również wysokość poręcy przy schodach i szklanej barierki nad tarasem. Tak samo meble umieszczone pod nim jakieś wielkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertDe Napisano 30 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 30 Grudzień 2012 Dzięki za komentarze. @FUNKYszou tak te ręczniki i firany to naprawdę słabo wyszły będę musiał jeszcze popracować, ale były one robione na początku swej przygody z maxem więc myślę ,że teraz by lepiej wyszły. @shadowsexpe Mógłbyś bardziej rozwinąć w jaki sposób wykorzystać funkcje clipping w kamerze w renderze łazienki? Z tego co wyczytałem i patrzyłem w maxie jest to funkcja ,która umożliwia renderowanie obiektów w danej odległości od kamery. W czym by to pomogło w tej scenie z łazienką? A co do ujęć to faktycznie muszę jeszcze popracować bo nie za bardzo mi to jeszcze wychodzi. @Dynamico W scenie z tą rezydencją to faktycznie był problem ze skalą. Nie miałem żadnych wymiarów, wzorowałem się na jednym zdjęciu, które nie do końca dobrze było zmatchowane z kamerą. Większość obiektów skalowałem "na oko" ,aby jakoś współgrały wymiarowo z resztą. Czekam na więcej opinii. W najbliższym czasie spróbuje jeszcze coś wrzucić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 30 Grudzień 2012 Share Napisano 30 Grudzień 2012 możesz spokojnie kamerę ustawić poza pomieszczeniem a to znaczy ze nie musisz doprowadzać do zniekształceń obrazu pracując zbyt intensywnie zoomem clipping pozwala na ustawienie tak punktu od którego kamera zaczyna widzieć jak także punktu do którego ma widzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się