SabaruK Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 Mam w 3ds max 9 wymodelowane dwa koła zębate. Jedno koło chciałem żeby się kręciło w lewą stronę i z tym sobie poradziłem. Chciałem też żeby jednoczenie kręciło się drugie koło ale w prawo stronę. Jak animuje drugie koło to pierwsze koło traci tą animacje i również kręci się w prawo. Jak znowu animuje to pierwsze żeby kręciło się w lewo to drugie też się kręci w lewo. W więc jak robić żeby jedno koło kręciło się w prawo, a drugi w lewo, ale jednocześnie?
Miłosz3ds Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 Cześć. Usuń drugie koło, to które było klonowane z oryginału. Zrób tak, żeby drugie koło nie mialo żadnych powiązań, nie było instancją i tak dalej i tak dalej. Czyste "clone". Potem pobaw się okienkiem Parameter wiring:
Miłosz3ds Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 A skąd wiesz że kolega ma zrobioną kopię z jakimś powiązaniem do źródła, a nie jakiekolwiek inne powiązanie? :) Make unique "czyści" chyba tylko z powiązań przy kopiowaniu, a nie np. ze zwykłego linkowania czy wiązania parametrów.
SabaruK Posted December 29, 2012 Author Posted December 29, 2012 Sposób Miłosz3ds jest dobry jednak jak dobrze to rozumiem to ten sposób przypisuje tą samą ścieżkę z animacją dla każdego obiektu tylko że zmienia np. kąt obrotu. A ja potrzebuje nagrać dla każdego obiektu osobną ścieżkę z animacją o czym wcześniej zapomniałem wspomnieć za co przepraszam. Do tej pory jak robiłem takie animacje to dla każdego obiektu osobno. Jednak jak przyjdzie zrobić bardziej złożoną animacje np. składającą się z 10 kół zębatych o różnych wielkościach, które ze sobą są połączone to ciężko jest spamiętać które koło w jaką stronę się obracało, z jaką prędkością itd. Więc ktoś może wie czy da się tak animować te koła zębate żeby każdy obracała się w inną stronę ale posiadał swoją własną ścieżkę z animacją? Co do tych obiektów to nie które obiekty są z skopiowane, a nie które obiekty zrobione od nowa.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now