Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

A więc tak od początku! Mam do wykonania dwie prace jedna w 3dsmax druga Inventor!Chodzi o modelowanie pracy silniki

(TDI) w tych programach. Inventora już zrobiłem i renderuję filmik (masakra już 5 dni a dopiero 300 klatek z 4000), problem zaczyna się w 3dsmax.Wszystkie podzespoły mogę sobie przenieść z Inventora i tak też zrobiłem (z plików dwg)i tu mamy schody.:

 

Pytanie 1. jak to wszystko poukładać na swoje miejsca tzn. sworzeń w tłok, korbowód w sworzeń i wał korbowy itd.. W Inventorze to było proste (złożenie i bach mam tam gdzie chciałem)

Pytanie 2. jak to animować żeby pokazać pracę silnika, szukałem na forum znalazłem fajny tutek o lokomotywie (M.Staniszew rigowanie pociągu) ale bardzo nie wiem co do czego ugryźć jeśli idzie o korbowód i wał. Tam (w tutorialu) podpina ramię pod sworzeń koła (osobny element jeśli dobrze rozumiem)a wał mam przecież jako jedną bryłę.

Edytowane przez ociec
  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
(masakra już 5 dni a dopiero 300 klatek z 9000)

 

przepraszam, że piszę nie odpowiadając na Twoje pytania ale...

 

planujesz renderować pół roku? mój świat wydaje się teraz taki mały :-)

Napisano

Mam nadzieję że nie już podjąłem ku temu odpowiednie działania i może wszystko pójdzie na mocnym sprzęcie z AGH...

Napisano

A tak poważnie jest ktoś w stanie pomóc z tym 3ds max?

Napisano

w 3d max żeby animowac silnik trzeba stworzyć odpowiedni rig (szkielet) elementów które są od siebie zależne(hierarchia) a dopiero potem podpiąć odpowiednie elementy silnika do tego szkieletu. Nie wiem jak jest w inwentorze ale pamietam ze w solidworksie wystarczyło poskładać elementy ze soba wskazując co jest do siebie styczne i juz mozna było wprawić taki układ w ruch w programach typu 3d max jest inaczej. Obejrzyj ten tutorial o lokomotywie dokładnie i przerób go a napewno zrozumiesz jak to wykorzystac do silnika bo jest to w dużej części wyczerpujace temat i bardzo dobrze i prosto w nim wyjasnione. A po za tym nie jesteś sam:)

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=86746

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności