Gość ociec Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 (edytowane) A więc tak od początku! Mam do wykonania dwie prace jedna w 3dsmax druga Inventor!Chodzi o modelowanie pracy silniki (TDI) w tych programach. Inventora już zrobiłem i renderuję filmik (masakra już 5 dni a dopiero 300 klatek z 4000), problem zaczyna się w 3dsmax.Wszystkie podzespoły mogę sobie przenieść z Inventora i tak też zrobiłem (z plików dwg)i tu mamy schody.: Pytanie 1. jak to wszystko poukładać na swoje miejsca tzn. sworzeń w tłok, korbowód w sworzeń i wał korbowy itd.. W Inventorze to było proste (złożenie i bach mam tam gdzie chciałem) Pytanie 2. jak to animować żeby pokazać pracę silnika, szukałem na forum znalazłem fajny tutek o lokomotywie (M.Staniszew rigowanie pociągu) ale bardzo nie wiem co do czego ugryźć jeśli idzie o korbowód i wał. Tam (w tutorialu) podpina ramię pod sworzeń koła (osobny element jeśli dobrze rozumiem)a wał mam przecież jako jedną bryłę. Edytowane 1 Styczeń 2013 przez ociec
marcinW Napisano 1 Styczeń 2013 Napisano 1 Styczeń 2013 (masakra już 5 dni a dopiero 300 klatek z 9000) przepraszam, że piszę nie odpowiadając na Twoje pytania ale... planujesz renderować pół roku? mój świat wydaje się teraz taki mały :-)
Gość ociec Napisano 1 Styczeń 2013 Napisano 1 Styczeń 2013 Mam nadzieję że nie już podjąłem ku temu odpowiednie działania i może wszystko pójdzie na mocnym sprzęcie z AGH...
Gość ociec Napisano 1 Styczeń 2013 Napisano 1 Styczeń 2013 A tak poważnie jest ktoś w stanie pomóc z tym 3ds max?
legomir Napisano 2 Styczeń 2013 Napisano 2 Styczeń 2013 Musisz zrobi odpowiedni system grup aby stworzyła się hierarchia, którą da się łatwo zarządzac przy animowaniu.
Wirnik Napisano 2 Styczeń 2013 Napisano 2 Styczeń 2013 w 3d max żeby animowac silnik trzeba stworzyć odpowiedni rig (szkielet) elementów które są od siebie zależne(hierarchia) a dopiero potem podpiąć odpowiednie elementy silnika do tego szkieletu. Nie wiem jak jest w inwentorze ale pamietam ze w solidworksie wystarczyło poskładać elementy ze soba wskazując co jest do siebie styczne i juz mozna było wprawić taki układ w ruch w programach typu 3d max jest inaczej. Obejrzyj ten tutorial o lokomotywie dokładnie i przerób go a napewno zrozumiesz jak to wykorzystac do silnika bo jest to w dużej części wyczerpujace temat i bardzo dobrze i prosto w nim wyjasnione. A po za tym nie jesteś sam:) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=86746
Sebazx6r Napisano 3 Styczeń 2013 Napisano 3 Styczeń 2013 W inwetorze trzeba dac odpowiendie constrainy podobnie jak w solidwoksie. Mysle ze na Yt powinien znalezc odpowiedni stuff.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się