Napisano 31 Grudzień 201212 l A więc tak od początku! Mam do wykonania dwie prace jedna w 3dsmax druga Inventor!Chodzi o modelowanie pracy silniki (TDI) w tych programach. Inventora już zrobiłem i renderuję filmik (masakra już 5 dni a dopiero 300 klatek z 4000), problem zaczyna się w 3dsmax.Wszystkie podzespoły mogę sobie przenieść z Inventora i tak też zrobiłem (z plików dwg)i tu mamy schody.: Pytanie 1. jak to wszystko poukładać na swoje miejsca tzn. sworzeń w tłok, korbowód w sworzeń i wał korbowy itd.. W Inventorze to było proste (złożenie i bach mam tam gdzie chciałem) Pytanie 2. jak to animować żeby pokazać pracę silnika, szukałem na forum znalazłem fajny tutek o lokomotywie (M.Staniszew rigowanie pociągu) ale bardzo nie wiem co do czego ugryźć jeśli idzie o korbowód i wał. Tam (w tutorialu) podpina ramię pod sworzeń koła (osobny element jeśli dobrze rozumiem)a wał mam przecież jako jedną bryłę. Edytowane 1 Styczeń 201312 l przez ociec
Napisano 1 Styczeń 201312 l (masakra już 5 dni a dopiero 300 klatek z 9000) przepraszam, że piszę nie odpowiadając na Twoje pytania ale... planujesz renderować pół roku? mój świat wydaje się teraz taki mały :-)
Napisano 1 Styczeń 201312 l Mam nadzieję że nie już podjąłem ku temu odpowiednie działania i może wszystko pójdzie na mocnym sprzęcie z AGH...
Napisano 2 Styczeń 201312 l Musisz zrobi odpowiedni system grup aby stworzyła się hierarchia, którą da się łatwo zarządzac przy animowaniu.
Napisano 2 Styczeń 201312 l w 3d max żeby animowac silnik trzeba stworzyć odpowiedni rig (szkielet) elementów które są od siebie zależne(hierarchia) a dopiero potem podpiąć odpowiednie elementy silnika do tego szkieletu. Nie wiem jak jest w inwentorze ale pamietam ze w solidworksie wystarczyło poskładać elementy ze soba wskazując co jest do siebie styczne i juz mozna było wprawić taki układ w ruch w programach typu 3d max jest inaczej. Obejrzyj ten tutorial o lokomotywie dokładnie i przerób go a napewno zrozumiesz jak to wykorzystac do silnika bo jest to w dużej części wyczerpujace temat i bardzo dobrze i prosto w nim wyjasnione. A po za tym nie jesteś sam:) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=86746
Napisano 3 Styczeń 201312 l W inwetorze trzeba dac odpowiendie constrainy podobnie jak w solidwoksie. Mysle ze na Yt powinien znalezc odpowiedni stuff.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto