Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

A więc tak od początku! Mam do wykonania dwie prace jedna w 3dsmax druga Inventor!Chodzi o modelowanie pracy silniki

(TDI) w tych programach. Inventora już zrobiłem i renderuję filmik (masakra już 5 dni a dopiero 300 klatek z 4000), problem zaczyna się w 3dsmax.Wszystkie podzespoły mogę sobie przenieść z Inventora i tak też zrobiłem (z plików dwg)i tu mamy schody.:

 

Pytanie 1. jak to wszystko poukładać na swoje miejsca tzn. sworzeń w tłok, korbowód w sworzeń i wał korbowy itd.. W Inventorze to było proste (złożenie i bach mam tam gdzie chciałem)

Pytanie 2. jak to animować żeby pokazać pracę silnika, szukałem na forum znalazłem fajny tutek o lokomotywie (M.Staniszew rigowanie pociągu) ale bardzo nie wiem co do czego ugryźć jeśli idzie o korbowód i wał. Tam (w tutorialu) podpina ramię pod sworzeń koła (osobny element jeśli dobrze rozumiem)a wał mam przecież jako jedną bryłę.

Edytowane przez ociec

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
(masakra już 5 dni a dopiero 300 klatek z 9000)

 

przepraszam, że piszę nie odpowiadając na Twoje pytania ale...

 

planujesz renderować pół roku? mój świat wydaje się teraz taki mały :-)

Napisano

Mam nadzieję że nie już podjąłem ku temu odpowiednie działania i może wszystko pójdzie na mocnym sprzęcie z AGH...

Napisano

A tak poważnie jest ktoś w stanie pomóc z tym 3ds max?

Napisano

Musisz zrobi odpowiedni system grup aby stworzyła się hierarchia, którą da się łatwo zarządzac przy animowaniu.

Napisano

Coś więcej??

Napisano

w 3d max żeby animowac silnik trzeba stworzyć odpowiedni rig (szkielet) elementów które są od siebie zależne(hierarchia) a dopiero potem podpiąć odpowiednie elementy silnika do tego szkieletu. Nie wiem jak jest w inwentorze ale pamietam ze w solidworksie wystarczyło poskładać elementy ze soba wskazując co jest do siebie styczne i juz mozna było wprawić taki układ w ruch w programach typu 3d max jest inaczej. Obejrzyj ten tutorial o lokomotywie dokładnie i przerób go a napewno zrozumiesz jak to wykorzystac do silnika bo jest to w dużej części wyczerpujace temat i bardzo dobrze i prosto w nim wyjasnione. A po za tym nie jesteś sam:)

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=86746

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności