Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Od kilku miesięcy staram się w wolnym czasie ogarnąć Maxa.

Ten projekt to jak na razie najlepsze co udało mi się wydłubać. W zamierzeniu ma to być maszynownia statku kosmicznego.

Ogólnie wszystko robione od zera poza ludkami, których znalazłem na stronce gdzieś dawno temu. (Nie potrafię robić organicznych kształtów.)

Robię w 3ds max 2012.

maszynownia03.jpg

 

I mam problem z oświetleniem. chodzi mi o te światła w górnej części sceny. Użyłem Free Light, photometric. Problem pojawia się w renderze, który przy większym natężeniu niż to na obrazku (14% mocy) po prostu rozwala całe światło ignorując cienie i wszystko inne.

Grzebałem w exposure control i ustawieniach świateł i zmieniałem co się da i nic. Im dalej jest światło tym bardziej świeci na wszystkie możliwe poligony naokoło. Tym bardziej jest to dziwne że problem pojawił się nagle po którymś włączeniu maxa. Wcześniej wszystko działało, a światła nawet przy 1000% mocy zachowywały się poprawnie w renderze. Nic wcześniej w światłach nie grzebałem. Będę wdzięczny za pomoc.

Używam Mental Ray Rendrer.

 

 

Poza tym wszelkie sugestie są mile widziane co do samej sceny.

 

[ATTACH=CONFIG]88757[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

hej, super start na forum :). A co do samej pracy to model jak i sama scena naprawde super, ale nie dałeś żadnych textur... strasznie psuje to odbiór, no i jakakolwiek posprodukcja by się przydała. I ja bym jednak bardziej doświetlił scene np od tyłu zeby światło muskało od boku wszystkie elementy bo teraz jest za ciemno. Naprawde popracuj nad tym jeszcze bo scena ma ogromny potencjał i jak byś dał rade na poziomie dodać elementy co napisałem to ja bym ją widział nawet na frońcie :)

Napisano

na razie postaram się dopracować trochę błędów i światło. Z tymi efektami to ciekawy pomysł, postaram się coś w tę stronę zrobić.

Napisano

Max mnie czasami też robi takie "niespodzianki". Najczęściej pomagało np. wywalenie kamery i wstawienie nowej. Ewentualnie merge do nowej czystej sceny.

Poprawiłbym trap bo barierka jest za niska w porównaniu z "ludzikami". I wogóle jakiś taki toporny w porównaniu do reszty obiektów w scenie. Same ludziki też "odstają". Widać, że to modele. Może lepiej wkleić w PS?

Napisano

Tak. zdecydowanie dokleję ludzi potem, modelu potrzebowałem tylko dla wyrażenia skali obiektu. Mostek też postaram się poprawić albo nawet zrobić nowy. Światła na razie udało mi się w miarę naprawić, zobaczę na jak długo.

Napisano

Cześć,

 

też męczę hardsurface ostatnio i mam małą radę. Ogólnie praca bardzo mi przypadła do gustu i jak pisano wyżej ma naprawdę fajny potencjał.

 

Jedna rzecz tylko tutaj nie pasuje. Skala, jak pisał legomir, albo szczegółowość, jeśli chciałbyś zostawić Twoją skalę. Zasłoniłem sobie ludziki i na myśl przychodzi mi jedna rzecz. Że ta hala jest na wysokość 3 ludzi mniej więcej. Wtedy wszystko bardzo ładnie będzie grało i wyjdzie na wierzch szczegół.

 

Teraz takie ujęcie jak Ty masz ładnie będzie wyglądać, ale jeśli zrobiłbyś coś z poziomu kładki w tej skali, to szczegóły w większości będą na połowę człowieka i będą Ci wychodzić wielkie puste plamy jak np ta kolumna. (Może mam takie wrażenie, bo jestem spaczony gameartem gdzie takich rzeczy nie może być, ale wydaje mi się, że tutaj też pomoże) No i tak, póki to nie jest jakaś technologia kosmitów tylko ludzka, to wszędzie będzie pełno śrubek i innych pierdółek które ładnie przełamują gładkie powierzchnie.

 

Gdzieś ostatnio słyszałem: "Największym niebezpieczeństwem Tworzenia czegoś, co nie istnieje, jest ryzyko niedoszczegółowienia tego" i tak mi się rzuciło. To oczywiście moje zdanie i nie musisz się nim przejmować. Powodzenia.

Napisano

Oto udało mi się zrobić dzisiaj przez jakieś 3 godziny. Niewiele, ale być może jutro coś dłużej dam rade posiedzieć.

maszynownia04kopia.jpg

 

Dodałem zieloną wodę pod całą sceną.

Później dodam masę nitów do metalowych płyt.

Napisano

Zastanów się nad oświetleniem, jest zbyt równomierne (przód i dal oświetlone tak samo, przez co całość wygląda bardzo jednostajnie).

 

Wydaje mi się też że lepiej by wyglądało trochę ciemniej, jak w pierwszym poście, i za to jakieś dodatkowe lampy (dla ludzi, czyli wielkości latarni ulicznych) które by rozświetlały rampę po której chodzą ludzie.

 

Perspektywa powietrzna na pewno też doda skali, ale to na końcu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności