johnmcload Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 Witam, opisze najprosciej jak sie da. Chce zrobic animacje mojego samuraja. fakt jest taki ze ciezko mi opanowac key'e. przyklad. wlaczam auto key. ide na 30klatke i na niej zalozmy sciagam ramiona w dol. wracam na 1 klatke i sie okazuje ze to co zrobilem zapisalo sie tylko w tej 30stej klatce. a w poczatkowej nic. mam tak z wieloma koscmi. np zgialem ramiona na 30klatce, potem w 60 obrocilem nadgarstkiem, a w 90 zgialem palce. wyszlo tak ze od klatki 1 do 90 zginaly mi sie palce a nie od 60 i tak samo z nadgarstkiem. problem w tym ze myslalem iz w 1 klatce do wszystkiego zapisuja sie keye. jak to wlasnie jest? prosze o pomoc! pozdrawiam, johnmcload
legomir Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 No działa to prawidłowo w takim razie ;) Key to tak naprawdę deformacja za pomocą szkieletu tzn. jeśli masz kość i w pierwszej kość(czy cokolwiek innego) i w pierwszej klatce ma rotacje X=0 a w 90 masz rotacje=90 to wtedy w każdej klatce będzie Ci zginać o jeden stopień na każdą klatke. Pooglądaj jakieś tutki do animacji i porób jakieś walkcycle to ogarniesz o co chodzi.
Sunedge Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 No chyba sam sobie odpowiedziales na pytanie. Auto Key zapisuje zmiany, wiec jesli nie poruszysz reka przez 100 klatek, a w 101 zrobisz jakis ruch - to ten ruch bedzie sie liczyl od klatki 1 do 101. Musisz po kazdej (skonczonej) pozie zapisac polozenie wszystkich kosci.
johnmcload Napisano 5 Styczeń 2013 Autor Napisano 5 Styczeń 2013 no wlasnie, ale jak zapisac dana kosc w klatce bez poruszania jej? ze np reka od klatki 0-60 nie drgnie, a od 60-90 juz tak?
Miłosz3ds Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 Niby auto key ułatwia niektóre rzeczy, ale myślę że łatwiej będzie Ci set key'a używać. Spróbuj!
Sunedge Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 W Blenderze - zaznaczasz wszystkie kosci (a), dajesz (i) i z menu wybierasz to co potrzebujesz. Inne programy - nie wiem.
legomir Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 no wlasnie, ale jak zapisac dana kosc w klatce bez poruszania jej? ze np reka od klatki 0-60 nie drgnie, a od 60-90 juz tak? Robisz tak dajesz w 0 key na ręke key nie zmieniasz pozycji i 60 dajesz key i na 90 poruszasz dajesz key(jeśli autokey jest włączony nie musisz). http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/447/Character-Animation%3A-Fundamentals Obejrzyj to. Nie wiem jakiego softu używasz, ale to jest chyba najlepsze wprowadzenie do animacji co prawda tutorial jest na maye ale animowanie właściwie mało się różni na każdym sofcie
johnmcload Napisano 5 Styczeń 2013 Autor Napisano 5 Styczeń 2013 wszystko pieknie ladnie, ale jak zaznaczam na 0 klatce kosc reki, przesune potem klatke na 30 i rusze reka i tam zaznacze keya, to po mimo tego iz key odznacza sie na pasku czasu, to po przesuniecia suwaka reka sie nie porusza... dodam ze probowalem wszystkich key filtrow... nawet wszystko naraz zaznaczylem... auto key dziala... to juz nie...
legomir Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 Pokaż screen z graph editora. I powiedz jaki soft, ale mam dziwne wrażenie, ze przy 31 ręka przeskoczy i wtedy masz key na clamped
johnmcload Napisano 5 Styczeń 2013 Autor Napisano 5 Styczeń 2013 na uautokeyu zrobilem tak samo. zaznaczylem wszystkie filtry, wlaczylem autokey. na zerowej wcisnalem key, pojawil sie znaczek na pasku, potem ustawilem na 30, przesunalem reka i jak wrocilem to reka nie drgnela. wyglada to tak jakby nie dzialalao zupelnie reczne ustawianie keya... - - - Updated - - - z graph editora w jakim sensie? jak w panelu klikam to to pokazuja sie opcje. w ktora wejsc? / nie przeskakuje na bank na 31 bo sprawdzalem ;D - - - Updated - - - z graph editora w jakim sensie? jak w panelu klikam to to pokazuja sie opcje. w ktora wejsc? / nie przeskakuje na bank na 31 bo sprawdzalem ;D
legomir Napisano 5 Styczeń 2013 Napisano 5 Styczeń 2013 Czyli to curve editor nie wiem gdzie to ja używam innych softów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się