Skocz do zawartości

animacja wojownika (keye)


johnmcload

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, opisze najprosciej jak sie da. Chce zrobic animacje mojego samuraja. fakt jest taki ze ciezko mi opanowac key'e. przyklad. wlaczam auto key. ide na 30klatke i na niej zalozmy sciagam ramiona w dol. wracam na 1 klatke i sie okazuje ze to co zrobilem zapisalo sie tylko w tej 30stej klatce. a w poczatkowej nic. mam tak z wieloma koscmi. np zgialem ramiona na 30klatce, potem w 60 obrocilem nadgarstkiem, a w 90 zgialem palce. wyszlo tak ze od klatki 1 do 90 zginaly mi sie palce a nie od 60 i tak samo z nadgarstkiem. problem w tym ze myslalem iz w 1 klatce do wszystkiego zapisuja sie keye. jak to wlasnie jest? prosze o pomoc!

 

pozdrawiam, johnmcload

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

No działa to prawidłowo w takim razie ;) Key to tak naprawdę deformacja za pomocą szkieletu tzn. jeśli masz kość i w pierwszej kość(czy cokolwiek innego) i w pierwszej klatce ma rotacje X=0 a w 90 masz rotacje=90 to wtedy w każdej klatce będzie Ci zginać o jeden stopień na każdą klatke. Pooglądaj jakieś tutki do animacji i porób jakieś walkcycle to ogarniesz o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba sam sobie odpowiedziales na pytanie. Auto Key zapisuje zmiany, wiec jesli nie poruszysz reka przez 100 klatek, a w 101 zrobisz jakis ruch - to ten ruch bedzie sie liczyl od klatki 1 do 101. Musisz po kazdej (skonczonej) pozie zapisac polozenie wszystkich kosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, ale jak zapisac dana kosc w klatce bez poruszania jej? ze np reka od klatki 0-60 nie drgnie, a od 60-90 juz tak?

 

Robisz tak dajesz w 0 key na ręke key nie zmieniasz pozycji i 60 dajesz key i na 90 poruszasz dajesz key(jeśli autokey jest włączony nie musisz).

 

http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/447/Character-Animation%3A-Fundamentals

 

Obejrzyj to. Nie wiem jakiego softu używasz, ale to jest chyba najlepsze wprowadzenie do animacji co prawda tutorial jest na maye ale animowanie właściwie mało się różni na każdym sofcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko pieknie ladnie, ale jak zaznaczam na 0 klatce kosc reki, przesune potem klatke na 30 i rusze reka i tam zaznacze keya, to po mimo tego iz key odznacza sie na pasku czasu, to po przesuniecia suwaka reka sie nie porusza... dodam ze probowalem wszystkich key filtrow... nawet wszystko naraz zaznaczylem... auto key dziala... to juz nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na uautokeyu zrobilem tak samo. zaznaczylem wszystkie filtry, wlaczylem autokey. na zerowej wcisnalem key, pojawil sie znaczek na pasku, potem ustawilem na 30, przesunalem reka i jak wrocilem to reka nie drgnela. wyglada to tak jakby nie dzialalao zupelnie reczne ustawianie keya...

 

- - - Updated - - -

 

z graph editora w jakim sensie? jak w panelu klikam to to pokazuja sie opcje. w ktora wejsc? / nie przeskakuje na bank na 31 bo sprawdzalem ;D

 

- - - Updated - - -

 

z graph editora w jakim sensie? jak w panelu klikam to to pokazuja sie opcje. w ktora wejsc? / nie przeskakuje na bank na 31 bo sprawdzalem ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności