Nilfheim Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 witam, pierwszy raz wrzucam coś do działu 3d. Chętnie usłyszę jakieś opinie. Chcę wiedzieć co poprawiać przy kolejnych pracach. SKETCHUP + VRAY dużo postpro w PS 5 semestr, projekt na przedmiot Osadnictwo wiejskie :) spokojnie zjezdzajcie ze np. liscie sie unosza, nudne ujecie itp. Wiecie jak to jest jak wizke sie robi w noc przed oddaniem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 no kompozycja niezbyt udana. Liście mi nie przeszkadzja, ale te psie kupy czerwone trochę tak ;) btw. widać ze to logo robił jakiś architekt :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbychowaty Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 Nie wrzucaj projektu robionego dzień wcześniej ;) Jak dla mnie za mało info i za mało obrazków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 jak dla mnie z liscmi to najbardziej rzuca sie w oczy ich skala. Popatrz na liscie na drzewach a potem na te lerzace na ziemi, jest "lekka" roznica w wielkosci. Wyciety pan i samochod wygladają bardzo wycięcie. Co do swiatla, to niebo wyglada jak w anglii (mam wlasnie taki kolor za oknem :) ) a slonce ma cienie ostre jakby zadnej chmurki na niebie nie bylo. I takie pytanie, czy to ze wizka przypomina palete kolorow jak z wspolczesnego FPSa (brązowe na brązowy brąz pogania) to tak specialnie, czy efekt pracy po nocach ? :) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biszkopte Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 hehe..jako rada..nie rób na noc przed oddaniem :) a tak na serio jak masz mało czasu to takie duperele jak liście mogłeś dodać w szopie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
e3A Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 Mi bardziej od liści przeszkadza skala tych drzew po prawej. Taki gatunek drzewa, o takiej koronie, powinien być dwa razy większy. Teraz to wygląda na drzewo - miniaturkę. Powiększony drzewa odsłoniły by nieco elewacje budynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nilfheim Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 10 Styczeń 2013 (edytowane) co do liści to zostały w PS zrobione :/ nie rób na nic przed oddaniem... tak to wychodzi jak ostatnia korekta w czwartek, a prowadzacy zmienia pol projektu (glownie rzeczy ktore sie wczesniej mu podobaly). No to od tego czwartku spalem po 4 h dziennie do oddania we wtorek - to nie tylko wizka, pozniej wszystko wrzuce - a ja nei lubie jak jest np wybajerzona wizka a reszta slabo zrobiona (rzut, elewacje itd.) co do skali drzew - dzieki za uwage, bede na to zwracal uwage bardziej. Musze zbudowac sobie baze drzew w png do wstawiania bo jak widac to prawie wszystkie z tego samego pliku png. Uklad drzew i tak oszukany - na planie jest ich wiecej i tak mialo byc z zalozenia zeby ich bylo duzo... bo to osadnictwo wiejskie edit... paleta kolorow to decyzja wlasna, tak zawsze robie w takiej kolorystyce, neibo jest biale aby lepiej do planszy pasowalo, dobra to po prostu plansze wrzuce, to bedziecie mieli wiecej do zjezdzania i tu wyjasnienie: projekt z zalozenia byl robiony w kilkuosobowych grupach (ja akurat z jedna osoba) - kazdy wybieral jakis typ dzialalnosci na wsi (maly przemysl) i nalezalo zrobic zespol zabudowy. Tak wiec rzeczy na planszy takie jak sytuacja czy rendery okolicy byly robione z druga osoba. http://www.behance.net/gallery/Cider-Factory/6594935 elementy planszy do zobaczenia tutaj. Edytowane 10 Styczeń 2013 przez Nilfheim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
terenas Napisano 11 Styczeń 2013 Share Napisano 11 Styczeń 2013 Główne mankamenty zostały już wspomniane. Osobiście dodał bym do tego jeszcze: -"krawężniki" (?) oddzielające miejsca parkingowe. -Nie wiem czy mieliście limitowaną ilość plansz, ale ilość wizualizacji jeśli o mnie chodzi "nie sprzedaje" tego projektu. Dopiero render "makiety" cokolwiek mówi. Z resztą prezentując projekt pokaż go od najlepszej strony, tym bardziej jeśli to ma być jedna wizka. Poszukaj ciekawego kadru, jakiejs artystycznej kompozycji, która wogóle zaintryguje odbiorcę i sprawi że będzie miał ochotę przystanąć i zagłębić się w projekt. Nie jesteś inżynierem tylko architektem, tymczasem ta wizka wygląda jak przypadkowo zrobione zdjęcie dla przetestowania aparatu w nowym telefonie przejeżdżając akurat samochodem obok (kadr). Co do prowadzących, jak sam zauważyłeś zdarzają się typy "jak wiatr zawieje", dlatego osobiście radzę nie trzymać się sztywno tego co mówią, jeśli dogłębnie przeanalizowałeś temat pod względem merytorycznym, i ich uwagi w tej materii uznasz za zasadne ustosunkuj się do nich w projekcie, jeśli dziś nie podoba im się daszek który podobał im się tydzień temu - olej to, nie rób pod publiczkę i ocenę. Będziesz szukał praktyk czy pracy nikt Ci do indeksu nie zajrzy, a jeśli zaprezentujesz spójne portfolio w którym będzie widać "twój" charakter projektowy to może to być bardzo na +. Tyle w tej materii. Na plus: -paleta kolorystyczna, aczkolwiek przydało by się tam nieco więcej "jaj" - kontrast i większe zróżnicowanie teraz to wygląda jak po 3 miesięcznej suszy :D, ale paleta ciepła i przyjemna w odbiorze -elewacje i rozwinięcia ulicy smacznie podane -rzuty spójne i czytelne Co do części merytorycznej: -nie chce mi się wgryzać, ale mógłbyś sobie darować "wikipediowe" objaśnianie procesu produkcyjnego - nikt tego w życiu nie przeczyta, np. na rzecz rozbudowania schematu powiązań funkcjonalnych który w tej chwili zapycha tylko dziurę. -jeśli o mnie chodzi na zagospodarowaniu w tej skali masz za mało kot wysokościowych na rzucie, nie czepiał bym się 2 na cały "plac manewrowy" natomiast rzędna przy wrotach do sortowni sugeruje że masz tam 60cm platformę i żadnej rampy ? Jak chcesz to pokonywać w sytuacji kiedy trzeba cokolwiek wwieźć do środka co nie przyjeżdża na miejsce na pace samochodu? Ta sama sytuacja jeśli chodzi o garaże dla pojazdów ? Ale to już czepialstwo :) Powodzenia ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 11 Styczeń 2013 Share Napisano 11 Styczeń 2013 Jedyna rada jaka się ciśnie na język wywal sketchupa, maxa masz studenckiego i w mentalu by to wyszło naprawdę ładnie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nilfheim Napisano 11 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2013 @terenas - w sumie to zgadzam się w 100% z zarzutami :) dzięki za rady komp mi na vrayu w maxie nie daje rady a mentala nie umiem :P ale sciagnalem wczoraj maxa i bede walczyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 @shadow mógłbyś uzasadnić dlaczego proponujesz wywalenie sketchupa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 IMO pozytywy 1.Bardzo dobre oprogramowanie do pokazania na szybko klientowi bryły obiektu projektowanego ani revit ani archicad nie zapewni tak szybkiego przedstawienia ogólnego kształtu konstrukcji 2.Atrakcyjna cena aktualnie coś koło 5500 z vrayem Negatywy 1. Nawet z vrayem wizualizacje spod niego wychodzą takie sobie. Edycja shaderów mocno okrojona 2. Nie jest to kombajn do grafiki 3d ( oczywiście zależy do czego potrzebujesz softu 3d jeśli zamierzasz się tylko zatrzymać na arch wnętrz czy architekturze to najczęściej klientom starczy to co sketchup wypluwa z siebie, 95% ma gdzieś na czym zrobiłeś obrazek ważny jest obrazek ;) 3. Możliwości modelowe zasadniczo ubogie, mała ilość pluginów które rozwijają soft :( Ogólnie podejrzewam że się podłoże co niektórym wykładowcą na uczelniach którzy pija z zachwytu na sketchupem i nie daje sobie wytłumaczyć że istnieje coś innego. jak dla mnie jest to soft raczej typu wspierającego (na początek kariery zawodowej kiedy się ma mało środków na koncie ) a nie do stałej pracy i lepiej jest zainwestować w porządny kombajn 3D niz w taki dodatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Zagadzam sie w pełni, ale mimo wszystko nie radziłbym nikomu pozbywania się go. Renderowanie w SU to faktycznie kiepski pomysł ale wg mnie świetnym rozwiązaniem jest przygotowanie w nim bazy do późniejszej obróbki np w maxie który od wersji 2012 bardzo ładnie współpracuje z plikami skp. wiadomo że lepiej pracować w jednym programie w którym da się zrobić wszystko ale np dla mnie modelowanie architektury w maxie to straszna udręka a męczę go już jakiś czas. Wszystko to kwestia wprawy tylko po co się męczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nilfheim Napisano 28 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 28 Styczeń 2013 jak już pisałem, zamierzam zakupić w wakacje nowy komputer, jednak do tego czasu max nie ma szans u mnie jako ze vray w skeczapie przez swoje ograniczenia jest mniej pamieciozerny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się