Jump to content

[WIP] The Dragon Slayer


Recommended Posts

W zasadzie racja - smoczek powinien ugiąć przednie łapy i ogólnie cały się pochylić w przód w czasie ryknięcia... co do compositingu to interesuje mnie jakiś taki efekt... hmmm żeby było poprawnie - nie tak surowo - jak oglądam fachowe filmiki to są one takie gładkie miękkie jakieś mgiełki nie mgiełki... narazie widać że to chamskie 3D - dodałem minimalny efekt "glare" - podoba mi się... ale przydało by się chyba tego więcej... nie ma gdzieś jakiejś bazy układów node dla konkretnych efektów? Przydała by się też ruchoma trawa... tak lekko kołysząca się, ale krew mnie zalewa bo nie mogę sobie z tym poradzić... w noise to trzęsie się jak dłoń Papieża, a jak dodam force field wind to mi się obala lub delikatnie opada a się nie podnosi (nie sprężynuje)... zbrakło mi na to cierpliwości...

 

Myślę jeszcze nad dodaniem drugiej warstwy trawy w innym odcieniu i jakieś paprocie... ale nie chcę też przekombinowywać... to dość ważny etap całej produkcji, bo to co ustale to tak już zostanie do animacji którą będę męczył miesiącami... wychodzi, że warto ten etap dopracować...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Odkopałem... sorki, że taki chłam wrzucam, ale w sumie skończone to czemu by nie... mam świadomość, że jest problem z dynamiką - to raczej sposób na bezsenność niż ciekawy film... ale jest rycerz i je

Uooo kurka... nie wszyscy na raz :D...

Sunedge masz rację z tymi drzewami... musiałbym wygenerować nowe drzewa ze szkieletem żeby się gibały... problem w tym , ze to może jeszcze bardziej zaszkodzić, bo te krzaki co występują w scenie to są drzewa wtopione w grunt... jak zacznę nimi ruszać to się mogą całe przesuwać... drzewa z tyłu w tle są ruchome, choć może tego nie widać przy ruchu kamery... no chyba że zostawię to takie sztywne jak jest :/

 

Kwestia długości filmiku jest jeszcze nieznana nawet mi...

Edited by Papa Pio
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Się w życiu nazmieniało... nowa praca, drugie dziecko... grafika zupełnie poszła w odstawkę... ale los chciał, że zachorowałem na ospę i w efekcie siedzę na chorobowym odizolowany od reszty domowników żeby nie zarazić... xboxa zabrali i tak postanowiłem odkopać ten projekt... wszystko znalazłem... wiedza przez te 2 lata trochę przyrdzewiała, ale chyba spróbuję ciągnąć to dalej :D... trzymajcie kciuki :D

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Dobra kurka blaszka Panie tegoszku.... Ponoć ważne jest jak się konczy a nie zaczyna.... a to 3 latka minęły a projekt nie skończony... jak juz pisałem - nowa praca/rodzina i jeszcze doszła budowa... ale mamy 1 stycznia 2017 r. - i z tego oto miejsca deklaruję, ze w tym roku skończę ten projekt... kurde NO !!

Link to post
Share on other sites

Materiału mam juz jakieś 3:30 min, czekają mnie jeszcze prawdopodobnie dwie lokacje i jedna postać dodatkowa (bez szczególnego dbania o detale). Moim podstawowym problemem są źle zrobione riggi - na bazie jakiegoś internetowego tutka (postacie tańczą przy chodzeniu :/) - strasznie mnie to deprymuje ale jakoś to zmęczę. Materiał najpewniej poprzycinam, zeby nadać trochę dynamiki, bo puki co tyo mam wrażenie że strasznie to zamulone wszystko... Jakiś up... hmm... pewnie przy tworzeniu nowych lokacji albo drugiego smoczka...

 

1483385796-0005.jpg

Link to post
Share on other sites
Moim podstawowym problemem są źle zrobione riggi - na bazie jakiegoś internetowego tutka (postacie tańczą przy chodzeniu :/) - strasznie mnie to deprymuje ale jakoś to zmęczę.

 

o stary, pewnie robisz chód na FK. Co to jest, 1995? Jak robisz w Majce to ściągnij Advanced Skeleton i szybko sobie zrób dobry rig. Nie ma sensu animować na słabych rigach. Efekt będzie baaardzo słaby.

Link to post
Share on other sites

Myślę że brakuje jakiegoś wyraźniejszego oświetlenia - lekko zróżnicować kolor cienia od koloru światła (chociażby klasycznie - żółtawe światło, niebieskawe cienie). To można w postpro za pomocą shadow passa.

 

Ocieniłabym też teren przed wejściem jaskini, żeby była wyraźna granica jak smok wychodzi z ciemnej jaskini na światło dzienne, chociaż nie wiem ile byś wtedy musiał na nowo renderować, być może już nie warto (trzeba wiedzieć kiedy zrezygnować z poprawek na rzecz skończonego projektu...)

 

Co do rigu, nie wiem ile animacji ci zostało i czy chcesz jeszcze zmieniać, ale mogę podesłać jakieś przykładowe proste nogi FK/IK, mam w blenderze.

Link to post
Share on other sites

Trzymam kciuki za ukończenie. Też walczę od dłuższego czasu nad swoją animacją i wiem jak ciężko jest dobrnąć do końca ;)

Rzeczywiście oświetlenie do poprawy. Nie weim jak jest z rigami do Blendera ale pewnie coś przyzwoitego znajdziesz za darmo. Bo bez dobrego rigu to ani rusz...

Powodzenia!

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odzew - to dodaje sił... co do oświetlenia to pod uwagę biorę tylko post-pro - renderowanie od nowa nie wchodzi w grę... Ania ten efekt żółte światło/niebieskawe cienie - mogłabyś rozwinąć jak to osiągnąć w postprodukcji? próbowałem to keidyś zrobić w Blenderze do wizualizacji architektonicznych, ale jakoś tak nie szlo... ale efekt kojarzę i podoba mi się... nie wiem czy skorzystam w tym projekcie ale warto znać te sztuczkę...

 

Rigga raczej zmieniać nie będę... Konsekwentnie przemęcze się do końca... w zasadzie to teraz własnie męczę najtrudniejszą scenkę, która wymaga by smok biegł... Jakoś dam radę - najwyżej smok będzie w miejscu a przesunę resztę świata...

 

Na razie mam cos takiego

[video=youtube_share;zuyv1JWwRA4]

 

Wg. mnie do zaakceptowania - nie wszystko musi wyglądać jak Blizzard, a reklamy typu "pożyczki Bocian to jest to" uświadamiają mi, że z animacją jak z kobietą - każda znajdzie swego amatora :P (cokolwiek to znaczy)

Edited by Papa Pio
Link to post
Share on other sites

Trochę szarpie, to pewnie wina rigu. Przyspieszyłabym trochę, biegnie jakby w zwolnionym tempie, może wtedy też to szarpanie stanie się mniej widoczne.

 

W załączniku screeny na temat shadow passa.

Jeśli nie renderowałeś go od razu, możesz dać material override (jakiś prosty szary diffuse shader) i dorenderować sam shadow pass (wyrenderuje szybciej niż oryginalną scenę, bo mniej obliczeń).

 

[ATTACH=CONFIG]103138[/ATTACH]

 

Potem w nodach jest kilka możliwości, tu dwie propozycje. W zasadzie używam shadow passa raz, żeby sterował jakimś (dowolnym) nodem barwiącym światło, drugi raz (z invertem) żeby sterował nodem barwiącym cień. Ten node to może być cokolwiek, tu Mix i RGB Curves, ale tak samo można użyć Color Correction, Color Balance itp., każda taka noda ma węzeł Fac do którego wchodzi Shadow pass.

 

[ATTACH=CONFIG]103139[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]103140[/ATTACH]

Link to post
Share on other sites

Hmm... myślisz, ze da rade zrobić ten efekt na etapie renderowania zmontowanej całej animacji? Czy bujam w chmurach...

 

W każdym razie udało mi się wyeliminować szarpanie... gdy mam już gotową scenkę - zanim puszcze rendering musze usunąć jedną kość (kość niezgody)... wtedy ruchy są płynne... niestety całkowite jej usunięcie w czasie animowania powoduje, że postać wygina się we wszyskie strony...

 

No nic... mamy 23:40 i -20 stopni za oknem... renderują się kolejne... NOOO 2 sekundy filmu, więc nastawię budzik na 1:00 (bo i ak muszę podrzucić do pieca)... może już będzie gotowe... dobranoc

Link to post
Share on other sites

Co masz na myśli "renderowanie zmontowanej całej animacji"?

Chyba mamy inny workflow, tak jak ja to zazwyczaj robię nie byłoby to sensowne (ani konieczne).

 

Ja robię tak, renderuję finalną animację do plików (czysty render, bez compositingu), jednocześnie passy które mi są potrzebne (można dorenderować później). Pliki to .jpg, .tif, .exr, zależnie jaki rodzaj passu.

Jeśli short składa się z różnych scen, każda scena jest w osobnym pliku .blend i rendery wędrują do osobnych folderów.

Następnie robię do każdej sceny compositing (w nowym pustym pliku .blend, ew. można wszystkie w jednym) i renderuję jako .jpg do nowego foldera. Przeważnie to renderuje się w miarę szybko, więc poprawki nie kosztują.

Dopiero teraz montuję (Video Editor) te sekwencje w osobnym pliku .blend, tzn. wprowadzam je jako image sequence, ew. jeszcze jakieś drobniutkie korekty, dźwięk, i renderuje do formatu video.

Niby skomplikowane, ale w ten sposób można wygodnie wracać do różnych etapów nie tykając już sceny.

 

Nie mieszałabym shadow passa na etapie montażu, bo Video Editor daje pod tym względem dużo mniej swobody i możliwości niż Compositing w nodach.

Edited by Ania
Link to post
Share on other sites

No w tej chwili mam 34 scenki - każda stanowi osobny .blend materiału roboczego zebrało mi się 5,5 GB...w sumie nie bardzo wyobrażam sobie zrobić całą animację w jednym pliku .blend... pewnie moje postępowaanie prawidlowe nie jest, ale pozwala każdą scenkę traktować niezależnie i np. usuwać "kość niezgody"...

 

Modyfikacje tego co juz zrenderowane ograniczyłbym do nałożenia jakichś efektów bezpośrednio na film, albo pozostawienie jak jest.

 

Poradźcie mi - skąd można wziąć darmowe dźwięki... powoli pora o tym myśleć... poprzedni projekt udźwiękowił mi Dziadek3D... dzięki mu za to, ale doświadczenia brak...

Link to post
Share on other sites

No właśnie dobre postępowanie, wszystko w osobnych blendach. To źle zrozumiałam ostatni post. Jedynie że nie renderowałabym filmu od razu, tylko klatki .jpg i na nie nakładała ewentualne efekty.

 

http://www.freesound.org darmowe dźwięki

Ale tak naprawdę dobrze wyjdzie tylko jeśli udźwiękuje to ktoś kto się na tym zna i ma profesjonalny sprzęt. Gotowe dźwięki często nie pasują dokładnie do animacji, a nagrywane w domowych warunkach mają złą jakość.

Edited by Ania
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Dama z chomikiem świetna :)

Spróbuj zrobić chłodniejsze kolorystycznie cienie (odcienie niebieskiego, fioletu).

Blat stołu ma na kancie teksturę w złą stronę, powinna być wzdłuż.

Piec mógłbyś osmolić nad otworem.

Po prawej stronie powiesiłabym na ścianie jeszcze coś jako optyczne zamknięcie kadru (po lewej dobrze służy ta belka). Może ubranie, jakaś uprząż, albo zapasowy miecz z tarczą. Albo po prostu wyciągnąć czubek pieca do góry, jako komin który ginie w stropie.

Edited by Ania
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Ok-ej... praca nad drugą lokacją zakończona... teraz czas na animację wprowadzającą...Z perspektywy czasu dochodzę do wniosku, że głupi czlowiek był za mlodu... zamiast animacje robić to grał w jakieś tibie czy inne heroesy... a teraz kiedy chciałbym coś sensownego zrobić to na animację znajduję może dwie godziny tygodniowo... ale spoko.... jeszcze będzie czas by animować... musze tylko zbudować dom :D... no nic... puki co renderuje się zamach mlotkiem ...

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

1495322219-IIIscena-4.png

 

Wsparciia pliss - jest maj gorąco jak diabli - naprawde cięzko zlapać motywację do działania na rzecz wolnej nieodpłatnej animacji... co byście jeszcze widzieli w tej lokacji?... mi się wydaje, że miecz jest mało widoczny... pewnie trzebaby dać coś w tle, zeby go uwidocznić... jak macie jakieś sugestiw to dalej... bo bez zainteresowania tematem 2 razy trudniej się robi...

 

PS: Animacja wprowadzająca skończona..... robimy animację kończącą... po niej już tylko dźwięk...

Edited by Papa Pio
Link to post
Share on other sites

Miecz rzeczywiście mało widoczny. A gdybyś go po prostu mocno rozjaśnił, jednocześnie leciutko przyciemniając tło? Nie wiem na ile finalna jest ta scena, ale gdyby był wbity odrobinę dalej/wyżej, nie tak blisku dolnego kantu obrazka, chyba też działałoby na jego korzyść. Jeszcze w ziemi mogłyby się rozchodzić takie pęknięcia ("promienie" wychodzące z punktu wbicia), które dodatkowo naprowadziłyby wzrok.

 

Przyciemniłabym niebo, teraz trochę razi po oczach.

 

Kamienie i cała reszta kompozycji moim zdaniem bardzo udana, nic bym nie zmieniała.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy