Jump to content
Papa Pio

[WIP] The Dragon Slayer

Recommended Posts

Założyłem sobie kiedyś że będę robił jeden short rocznie... był banan (War of Fruit)... po nim w 2012 r. z racji zapowiedzi końca świata sobie odpuściłem, ale skoro końca świata nie było to można działać... pora na drugi... technicznie powinien być lepszy od pierwszego... czy się uda zobaczymy... ostatecznie banan tyłka nie urywał (przynajmniej oglądającym ^^)... akcja pierwszego była w pomieszczeniu - w otoczeniu płaskich powierzchni... więc dla własnego rozwoju postanowiłem, że drugi będzie exterior...

 

Zawsze chciałem zrobić film o rycerzu i smoku - oklepane to - wiem, ale może uda się to pokazać z jakimś jajem... po swojemu... akcja ma się odbywać przed smoczą grotą... Smok ma nie być typowym skrzydlatym dinozaurem... myślałem bardziej o jakimś innowacyjnym designie - jakieś połączenie jaszczura, aliena z... rekinem... tak bym to widział... gdzieś miałem kilka konceptów... jak znajdę to wklepię... no i ten rycerz... tu jeszcze nie jestem przekonany... najpierw myślałem, żeby był to kozak w sensie że mocarz, później że jakiś totalny giermek z wiadrem na głowie... może jakoś to wypośrodkuję... jeszcze się obaczy...

 

Jako fanboy Blendera shorta będę robił w tym programie... wspierając się gimpem i najbardziej fachowym programem do obróbki grafiki rastrowej... paintem... I to chyba tyle z mojej strony na tą chwilę... pora działać... deadline - 31 grudnia 2013 r.

 

Lokację już z grubsza mam... jeśli macie jakieś sugestie to chętnie poczytam...

 

5jutth.jpg

Edited by Papa Pio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj producencie niezależny....!!!!... chyba pomału będziemy musieli utworzyć związek i poprosić Akademię Filmowa o wsparcie... bo kino niezależne zawsze było awangardą tej muzy.....:))))))))... ale na poważnie... to będzie ciężko bez scanera....!!!!

szukaj sobie kogoś od muzyki i dźwięku.... ja już znalazłem.... rośniemy w siłę... żeby tylko przetrwać do rebrandingu.....:)))))))))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomysł rzeczywiście oklepany. Może nie rób happy endu? Na przykład pokaż mega twardego rycerza, który podjeżdża pod jaskinię, zgrywa wielkiego macho - wymachuje mieczem, wyzywa smoka na pojedynek i jest strasznie pewny siebie. A smok od niechcenia strzela w niego ogniem z jednej dziurki nosa nawet nie otwierając oczu ;) Taki tam pomysł na szybko ;)

Ale życzę powodzenia i będe tu zaglądał :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oczywiście strzelanie musi być i rozwalanie na kawałki... masa dymu i ognia.... złote kule w zwolnionym tempie, trzy wiadra krwi i tylko żeby to nie było na jakimś rynku i nie CyberSpaghetti .....:)))).... może nich smok wyjmie normalnego Colta, a potem splunie przeżutym tytoniem.... ze scenarzystami to mają nawet problem w Świętymlesie.... :))).

Najlepiej to zrób co uważasz i tak wszyscy będą uważali inaczej.... a zwłaszcza Ci co wiedzą jak, a jeszcze nic nie zrobili...:)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze dziadek normalnie fantastyczny pomysł! Ty się marnujesz nam tutaj! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masa dymu, ognia krwi i świszczące kule... ludzie zlitujcie się FX to raczej jedna z najsłabszych moich stron :P... natomiast jeśli chodzi o pomysł z coltem - jest tak absudralny, że nawet zabawny :D... historyjkę już mniej więcej w głowie mam nakreśloną... waham się między kilkoma wariantami, ale staram się mierzyć siły na zamiary :D, tak, że Dziadku z tymi dymami ogniami i bryzgającymi litrami krwi ... niestety nidyrydy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hej.

A masz juz caly scenariusz, czy tak na zywiol troche to robisz?

Pomysl blinq'a fajny - zaklepuje ;p

Z dźwiekiem to racja - film ożywa.

Wypada zakonczyc staropolskim - bede sledzic wątek i trzymac kciuki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wolnych chwilach albo bawiąc się z synem rysuję ukratkiem storyboard, ale nie lubię wszystkiego mieć z góry zaplanowanego... w trakcie realizacji wpadają nowe pomysły i rozwiązania, więc nie wszystko przesądzone... jeśli chodzi o dźwięk to jest to moja pięta Achillesowa... może sklecę coś e jakimś eJay-u... albo w połowie drogi zamieszczę ogłoszenie na forum...

 

Sunedge - pomysł blinq'a jest do Twojej dyspozycji... ja postanowiłem potoczyć opowieść trochę inaczej :D

 

ok... wrzucam smoka... jeszcze nie zriggowany... jeśli będą siły to może go troszkę dopieszczę - jeśli nie, to zostanie taki jaki jest... pora na rycka... tu będzie trudniej... macie jakiś fajny tutek do riggowania twarzy?

 

2zzlyzl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smok wygląda jak zmutowany rekin-młot;)

 

Właśnie doczytałem, że to zamierzone :)

Edited by Faun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faun - dokładnie ;], może jeszcze pokombinuję z teksturami ale koncepcyjnie coś takiego własnie chciałem zrobić... bez stu tysięcy rogów, pietnastu diademów i pięciu skrzydeł... puki co w miarę prosty model...

 

Pierwsze przymiarki do rycerza... jednak wybrałem totalnego giermka... wzorowałem się trochę na Czkawce z "How to train your dragon" i Romanie... z "Romana barbarzyńcy" pod którego wielkim wrażeniem jest cała dolina :P... mimika twarzy zrobiona shape-ami... wstępnie mi się podoba, ale jak macie jakieś sugestie chętnie poczytam... zanim przyjdzie mi riggować...

 

2guw3m9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna stylistyka twarzy, dodałbym ewentualnie jeszcze powieki na oczy.

Jakościowo głowa trochę odstaje od reszty ciała. Będziesz je jeszcze szlifował?

 

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powieki są... jeśli chodzi o resztę ciała, to chyba coś jeszcze porobię, bo po zriggowaniu wychodzą trochę babole na zgięciach... w ogóle ręce wyszły za krótkie... jak je zgiąłem :/... zastanawiam się czy zamiast kombinowania nad poprawą rigga, nie lepiej byłoby zastosować jakieś ochraniacze - na ramiona, na piszczele - np. z desek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

z tymi ochraniaczami może być jeszcze większy problem... nie możesz dać więcej loopów na zgięciu? Poza tym, jest coś takiego jak shape key, nie wiem jak to jest w Blenderu i czy można zrobić driven keys jak w Maya. W każdym razie corrective shape key możesz zrobić w trakcie animacji i poprawiać to i owo.

Jak masz dalekie ujęcia to ja bym się nie bawił w upiększanie zgięć, co najwyżej zrobił korekcję na klatkach animacji o ile wszystko chcesz robić w Blenderu.

 

widziałem ostatnio Romana i Czkawkę... Czkawka fajniejszy, bo Roman trochę mnie osłabia tą swoją opaską na... ;)

 

link do Maya, ale może podsunie Ci rozwiązanie:

 

do Blenderu:

Edited by Chrupek3D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shape keysy są oczywiście - tak zrobiłem mimikę... nie pomyślałem o możliwości wykorzystania tego w zgięciach... jak będą siły to się z tym poszarpię... Dzięki

 

Dołożyłem ochraniacze na ramiona - na razie nie przeszkadzają jak ruszam postacią (a wygląda to bardziej rycersko)... chyba film zrobię z wykorzystaniem tych czarnych konturów... nie trudne a dodaje fajnego efektu bajki... widać problem z krótkimi rękami... zastanawiam się czy tak zostawić czy jednak się trochę domęczyć...

 

2ikxr7r.jpg

Edited by Papa Pio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papa Pio fajnie działasz, ekspresja na buźce mi się podoba.

Oczywiście jeżeli uznasz to za potrzebne to dopracował bym samą postać. Po za główką wszystkie elementy wymagają poprawek. Troszkę pracy nad proporcjami i teksturki, zbyt płasko, mało ciekawie z kolorami jak na główną postać.

Faktem jest że takie proste to nie jest, bo tworzenie postaci to żmudny proces nawet dla "Pixarów".

Powodzenia przy dalszych pracach! :)

 

Może pokusisz się o wersje alternatywną - kontrastującą z tym pomysłem, po za główką?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hiłigoł... pora zostawić rycka w spokoju... parę testów i pozycji... i taki już chyba zostanie... czas zabrać się za jaszczura... będzie trzeba zagęścić siatkę... aprpopos... ma ktoś jakieś doświadczenie i rady do riggowania ogoniastych czworonogów o długich szyjach?

 

2ldd7k5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rycerz morowy, ale smok mi nie pasuje do jego stylizacji. Co do rigu - w sumie jest identyczny z rigiem chodzącego na czworaka człowieka, tyle że dajesz więcej kości na szyję i jakiś sterownik IK. Generalnie mógłbyś zapoznać się w formie testów z BEPUikiem http://blenderartists.org/forum/showthread.php?279052-BEPUik-Full-Body-Inverse-Kinematics, może Ci pomoże w animacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postanowiłem, że smok też będzie miał jakąś mimikę... chodzi mi szczególnie o możliwość podnoszenia górnej wargi jak u aliena i pokazania górnej szczęki jak u rekina... początkowo chciałem, żeby był bez oczu (taka furia bazująca na pozostałych instynktach), ale wyglądał trochę głupawo... więc dałem mu oczy też zaciągnięte od rekina... nie podobają mi się jeszcze zmarszczki na podbródku...

 

Mookie - też zauważyłem rozbieżność w stylistyce... wychodzi na takie trochę pół żartem pół serio... o ile rekin był odgórnie zamierzony o tyle rycek to dzieło trochę przypadku... nie chce mi się go robić od nowa, w poważnej stylistyce, więc będę musiał to jakoś posklejać... zobaczymy co wyjdzie...

 

Podobają mi się te czarne kontury, ale niespecjalnie to wygląda w konfrontacji z trawą... kontury bywają grubsze od źdźbeł i w efekcie trawa jest czorna... zgranie stylistyki będzie nie lada ćwiekiem, ale puki co nie martwię się tym szczególnie... przyjdzie czas - będzie rada :P

 

2h8a5iv.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok taki mały test z mojej strony... kombinuje teraz trochę nad compositingiem... ten temat dla mnie jest zupełnie obcy... ale kiedyś trzeba zacząć... macie jakieś sugestie bądź rady?

 

[video=youtube_share;9TnjwyRhhe8]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed tym "roooaar" smok sztywnieje, rusza się tylko szyja. Jeśli to coś więcej, niż test, powinieneś to poprawić. Co do compositingu musiałbyś napisać, jaki efekt chciałbyś uzyskać, byłoby łatwiej pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy