Skocz do zawartości

exterior: osiedle kameralne w Straszynie


essentium

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Po roku zastanawiania się nad pokazać/nie pokazać postanowiłem to pierwsze. To mój debiut na forum, szkoda że nie jest "z pompą" albo "z jajem", to zwykła komercha, ale liczę na cenne wskazówki i konstruktywną krytykę. Kadry były ustalane przez klienta więc kreatywna część mojej roli ograniczała się głównie do przyozdabiania zielenią i, jak się można domyślić, renderowania.

soft to max i vray, wspomagałem się też multiscatterem. Wykończone w szopie.

 

straszyn1.jpg

straszyn2.jpg

straszyn3.jpg

straszyn4.jpg

straszyn5.jpg

straszyn6.jpg

straszyn7.jpg

straszyn8.jpg

Edytowane przez essentium
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pierwsze dwa bardzo fajnie wyszły. Im dalej tym gorzej niestety, ostatni najsłabszy - za to całościowo poziom bardzo spoko. Są słabsze miejsca jak np. bump na parasolce czy niezakończone rynny aaaale... :] szczegóły. Ogólnie podoba się :] Fajny klimat a pierwszy shot pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

no a ja bym dał pozostałe jako pro, bo w pierwszym wygląda to tak, jakby środek zdjęcia został wklejony w inne zdjęcie i 'wymaskowany' w szopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za komenty. w czasie gdy robiłem te wizki termin był mocno napięty wiec takie błędy o których wspomina żółty mogły mi umknąć. Pozatym były powaniejsze problemy jak np to że budynki w jakiś dziwny sposób się zimportowały z revita i plik w szczycie formy ważył ponad 4 gb, musiałem sobie darować autosejwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie się to prezentuje szczególnie pierwsze ujęcia. Co do revita to zapewne zdublował ci sporo obiektów niestety to jest częsty problem z importowaniem obiektów z niego do maxa niby kompatybilny a jednak nie za bardzo ;) Na dodatek jeśli domy są takie same to warto je przerobić do proxy aby ci nie obciążały sceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wizualizacje bardzo fajne może czasami zieleń troszkę zbyt monotonna multiscatter daje ci naprawdę olbrzymie możliwości w w tworzeniu różnorodności danego obiektu chociażby przez skalowanie, obracanie tu czasami tego nie za bardzo widać, warto tez używać paintera od multiscattera efekty są jeszcze ciekawsze. Czy naprawdę nadal modna jest ta sinawa poświata w wizualizacjach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kondzieusz: dzięki za opinie

co do jednej z uwag; nie jestem pewien czy to o co ci chodzi z poświatą to to samo co haze na horyzoncie ale i tak o tym napisze. modne/niemodne, nie wiem, rzeczywiście da się zauważyć że są okresy nasilenia stosowania jakichś tam zabiegów jak haze, dof, aberracja chromatyczna, winieta itd, a do tego też były czasy że popularne (na forach) były wizki zpod spod drzewa, z zielenią jak w dżungli, wizki w zime i pewnie parę innych. robiąc akurat te nie zastanawiałem się nad tym co może być modne, po prostu horyzont za bardzo się gryzł z podstawionym tłem wiec trochę go wypłukałem, co z reszta i tak jest bliższe naturze niż przejrzystość 100%. Wyczerpując jeszcze temat, wydaje mi się że zawsze jak pojawia się w użyciu jakaś nowa funkcja , np aberracja, to często jest stosowaa zbyt intensywnie. nie wiem czy podzielacie moje zdanie..

Edytowane przez essentium
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę do pytania Zbychowatego, zieleń (tzn modele) w czym robiłeś? (to własna produkcja czy jakieś gotowe paczki?)

 

Trochę razi (przynajmniej mnie) niekonsekwencja oświetlenia (tzn. nasycenie i kolor swiatła i cieni na domkach versus to co jest w otoczeniu - ale jak rozumiem to celowy zabieg w photoshopie zmajstrowany). Choć z drugiej strony daje to taki lekko bajkowy klimat - co ma swoich zwolenników.

 

Słabe pnącza (nad tym warto by popracować przy kolejnych zleceniach albo w ramach wolnego czasu sobie wymodelować kilka do biblioteki - patrząc na referencje).

 

Zieleń się powtarza (mała różnorodność w ramach gatunku, kombinował bym nie mając wystarczającej ilości różnych modeli z jednego gatunku, ze skalowaniem / obracaniem itd. bardziej).

 

Trawa z przerwami wygląda średnio. Multiscatter nie wyrabiał?

(Wrażenie mam takie na taką trawę patrząc, że poprostu ktoś o trawnik nie zadbał :)

 

Ja w takich przypadkach robie sobie pod konkretny render trawe 3D i tylko ten kawałek sieję / renderuję który będzie widać w danym ujęciu.

 

Niemniej wizki fajne - a jeśli klient zadowolony - to podwójny sukces.

 

Szału nie ma moim zdaniem, ale tu winna jest w sporej części moim zdaniem architektura i kadrowanie (na które piszesz że miałeś niewielki wpływ - to widać).

 

Nie czarujmy się, z byle kurnej chaty barcelona pawilon nie wyjdzie na renderze, nawet jeśli wizualizator cały las tropikalny posadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loki-> dzięki za konstruktywną krytykę

już śpieszę z odpowiedziami:

zieleń mojej produkcji to tylko trawa i ivy, reszta to icubowe modele (to czego dużo czyli las, krzaki przy lesie i te szuwary przy wodzie). Są też pojedyncze okazy zieleni od everów, które przyznam są bardziej foremne niż te icubowe, wydaje mi się że w tym przypadku na niekorzyść.

oświetlenie wnętrz za dnia - takie były oczekiwania

ivy rzeczywiście do kitu, są na prawie defaultowych ustawieniach zwłaszcza w kwestii materiału który tylko zamieniłem na vrejowy.

powtarzająca się zieleń w multiscatterze - po prostu brakuje wariacji gatunku, bo we wszystkich msach ustawiłem randomowy obrót i skale. Poza tym modele tej trawy jak się okazało były za drobne i mimo że na jeden szereg tych domów przypadało 5-7 mln kopi to i tak w widokach z góry widać łysinę- nauczka na przyszłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem fajne wizki, bardzo przyjemne dla oka, a do tego całkiem szczegółowe. Nie przejmował bym się aż tak bardzo tą trawą, tak źle wcale nie jest. Wiadomo jednak, że niektórzy forumowicze wytkną nawet najmniejszy błąd - no i w sumie dobrze, bo chyba po to, to forum jest. Widać jednak, że masz spore umiejętności bo i budynki wyglądają jak należy, i strumyk sobie płynie z wolna i ludzie są wkomponowani całkiem zgrabnie. Sporo widziałem wizualizacji na tym forum, a niektórzy potrafiąc zasiać w miarę realistyczną trawkę, stawiając obok dwa słupy i tafle szkła, mienią się ekspertami od wizualizacji ale także od architektury.

@Loki

"Nie czarujmy się, z byle kurnej chaty barcelona pawilon nie wyjdzie na renderze, nawet jeśli wizualizator cały las tropikalny posadzi."

Widzę , że w koledze odezwał się nie spełniony architekt. Nie wiem skąd ta piana, bo domki prezentują średni poziom z tej lepszej architektonicznie Polskiej mieszkaniówki, wcale nie taki tragiczny, spotykałem znacznie gorsze ( słynne już osiedle domków, a właściwie willi, JW Construction ). Rozumiem jednak, że kolega widział by wszędzie wille w typie domu pani Farnsworth, nadające się tylko do oglądania i podziwiania przez znawców architektury, bo przecież nie do mieszkania.

Trochę pracy w zawodzie, kilka realizacji na kącie i kolega szybko by zszedł na ziemie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PMat, myślę że Loki miał na myśli raczej to że rendery z architekturą odstającą od tej deweloperskiej bardziej ujmuje oko, tym bardziej w polskim gronie widzów, nie trudno zauważyć że niewiele polskich realizacji znajduje się w książkach traktujących o docenianej architekturze.

marcin88 -> sprzęt w miarę szybki, ale na wolniejszych kompach też by poszło, tylko wolniej. Ja to renderowałem na dualXeonie @4,6ghz i 48gb ramu. Rendery leciały około 2 godzin, użycie ramu 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności