Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Daaaawno nie pisałem nic na forum, pora wrócić :) ... z problemem.

Wiem, że pod moim tematem znajduje się pytanie o materiał skóry, ale mój problem dotyczy czegoś innego.

 

Chcę uzyskać coś takiego:

431527361_123.jpg

 

To tył paska skórzanego.

Ja mam coś takiego:

 

51040952.jpg

 

To oczywiście głównie przód paska, ale na grubości paska powinny być widoczne takie "fifraki" jak na obrazku u góry na brzegach.

Próbowałem robić displace, ale cały pasek mi się rozsypuje, nawet jeśli zaznaczyłem w displace opcję "keep continuity" miejsce, gdzie spotyka się materiał przodu paska z tylnim powstaje dziura.

Trochę mnie to irytuje, jeśli macie jakiś pomysł, chętnie wysłucham:)

Hm... zadziała vray fur? Będę testował i czekam na pomysły :)

 

PS. Zapomniałem dodać, że materiał to Multi/Sub Object Material z dwoma ID: przodu paska i tych fifraków, a pasek to jeden obiekt. Próbowałem v Vray Displacement Mod zmieniać Id tekstury na właściwe, żeby tylko tył paska był deformowany, ale działa na całość, również na przednim materiale. Próbowałem rozdzielić ten pasek na dwa obiekty, ale też nie było to, czego oczekiwałem.

 

EDIT:

Zbliżenie na siatkę paska.

siatkapaska.jpg

 

Pozdrawiam.

Ciastuch.

Edytowane przez ciastuch
  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Pokaz zbliżenie gremetrii paska z siatką.

 

Opcja "keep continuity" działa lepiej gdy masz chamfer na krawędziach.

 

Możesz tez z krawędzi zrobić spline a i np dać mu noise.

 

Spróbować też można z mapę opacity na tym splajnie przerabiając go najpierw na płaszczyznę odstająca od paska.

Napisano

Problemem też może być samo mapowanie, tzn. często błędy w displacemencie wywalają w miejscach szwów. Ale jak pisze stormwind dodaj też chamfera na krawędzi.

Napisano

Trochę bliżej niż dalej, ogólnie zostało trochę testów, ale myślę, że idzie w dobrym kierunku :) :

51686451.jpg

Zastosowałem Vray fur. Trochę popracuję nad gęstością, kolorem i zróżnicowaniem, ale myślę, że teraz bardziej wygląda to na wycinek skóry, przynajmniej jak porównuję z oryginałem :)

A propos. Niedługo koniec projektu :)

 

Pozdro, dzięki za rady chłopaki.

Ciastuch.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności