ciastuch Napisano 1 Luty 2013 Napisano 1 Luty 2013 (edytowane) Witam. Daaaawno nie pisałem nic na forum, pora wrócić :) ... z problemem. Wiem, że pod moim tematem znajduje się pytanie o materiał skóry, ale mój problem dotyczy czegoś innego. Chcę uzyskać coś takiego: To tył paska skórzanego. Ja mam coś takiego: To oczywiście głównie przód paska, ale na grubości paska powinny być widoczne takie "fifraki" jak na obrazku u góry na brzegach. Próbowałem robić displace, ale cały pasek mi się rozsypuje, nawet jeśli zaznaczyłem w displace opcję "keep continuity" miejsce, gdzie spotyka się materiał przodu paska z tylnim powstaje dziura. Trochę mnie to irytuje, jeśli macie jakiś pomysł, chętnie wysłucham:) Hm... zadziała vray fur? Będę testował i czekam na pomysły :) PS. Zapomniałem dodać, że materiał to Multi/Sub Object Material z dwoma ID: przodu paska i tych fifraków, a pasek to jeden obiekt. Próbowałem v Vray Displacement Mod zmieniać Id tekstury na właściwe, żeby tylko tył paska był deformowany, ale działa na całość, również na przednim materiale. Próbowałem rozdzielić ten pasek na dwa obiekty, ale też nie było to, czego oczekiwałem. EDIT: Zbliżenie na siatkę paska. Pozdrawiam. Ciastuch. Edytowane 1 Luty 2013 przez ciastuch
stormwind Napisano 1 Luty 2013 Napisano 1 Luty 2013 Pokaz zbliżenie gremetrii paska z siatką. Opcja "keep continuity" działa lepiej gdy masz chamfer na krawędziach. Możesz tez z krawędzi zrobić spline a i np dać mu noise. Spróbować też można z mapę opacity na tym splajnie przerabiając go najpierw na płaszczyznę odstająca od paska.
Miłosz3ds Napisano 1 Luty 2013 Napisano 1 Luty 2013 Problemem też może być samo mapowanie, tzn. często błędy w displacemencie wywalają w miejscach szwów. Ale jak pisze stormwind dodaj też chamfera na krawędzi.
ciastuch Napisano 3 Luty 2013 Autor Napisano 3 Luty 2013 Trochę bliżej niż dalej, ogólnie zostało trochę testów, ale myślę, że idzie w dobrym kierunku :) : Zastosowałem Vray fur. Trochę popracuję nad gęstością, kolorem i zróżnicowaniem, ale myślę, że teraz bardziej wygląda to na wycinek skóry, przynajmniej jak porównuję z oryginałem :) A propos. Niedługo koniec projektu :) Pozdro, dzięki za rady chłopaki. Ciastuch.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się