Fadzu Napisano 2 Luty 2013 Napisano 2 Luty 2013 Witam. Mógłby mi ktoś wysłać poradnik do UV Map? Niby robie tekstury za pomocą UV Map ale to nie jest to czego oczekuje o tekstury.... Tutaj macie moje prace oceńcie i zobaczcie na czym polega mój błąd : http://shownd.com/FadzuBlender
Sunedge Napisano 2 Luty 2013 Napisano 2 Luty 2013 http://www.blenderguru.com/videos/the-secrets-of-realistic-texturing/
Gandalf244442 Napisano 2 Luty 2013 Napisano 2 Luty 2013 Aż mnie ciekawość zżera. Czego właściwie od tekstury oczekujesz?
Idaho Napisano 2 Luty 2013 Napisano 2 Luty 2013 Fadzu na przyszłość krótkie pytania zadawaj w wątku Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A. Jest przyklejony Jak twoja praca nie spełnia twoich oczekiwań tzn że masz za mały skill. Ale cię pocieszę nawet masterzy wyczesujący na tym forum (ja do nich się nie zaliczam... jeszcze :P) mają zawsze obiekcje do swoich prac. Twoje texturki nie są złe, na marginesie dodam że przypominają mi textury z Aurora engine to od Neverwinter. Jesteś na dobrej drodze. To samo engine było wykorzystane przy Wiedzminie 1 wprawdzie mocno zmodyfikowanym ale najlepiej na nim widać progres. Wg mnie brakuje u ciebie dodatkowych map np bump, normal, specular. Twoim texturom brakuje szczegółów, detalu. Klinga na mieczu wydaje mi się zrobiona na odwal, niechlujnie. Nałożenie samej bitmapy zdjęcia nie wystarczy. Obiekty są słabo oświetlone. Zbuduj najpierw studio oraz wykorzystaj jakieś engine np Mamorset, UDK do twoich modeli. Tu masz podstawy podstaw : http://www.yafaray.org/documentation/tutorials/studiolighting http://www.yafaray.org/community/forum/viewtopic.php?f=6&t=4124 http://www.youtube.com/watch?v=yp3hmD3oIh0 poczytaj, pooglądaj i experymentuj Pozdrawiam
Fadzu Napisano 3 Luty 2013 Autor Napisano 3 Luty 2013 Dzięki jak wstane to na pewno to ogarne ;) Co do klingi nie wiedzialem jak zunwrapowac zeby mi fajnie wyszla tekstura na niej ;S
ikkiz Napisano 3 Luty 2013 Napisano 3 Luty 2013 jak rozkładasz deski na teksturze drewna, to jest ok, że próbujesz dopasować UV do obrazka, ale jak robisz coś nieregularnego, to takie myślenie do niczego dobrego nie prowadzi. W takiej sytuacji jak klinga, skomplikowane formy i organika i zwłaszcza gamedev (gdzie będziesz chciał wypalić potem normal mapę, albo co innego) to musisz myśleć odwrotnie i na pustej teksturze rozkładać uv (i rozcinać wcześniej) tak, żeby: Ukryć szwy uniknąć naprężeń (deformacji) optymalnie wykorzystać miejsce na teksturze pilnować flow tekstury (raczej, żeby piksele nie szły na skos powierzchni) Potem wypalasz (bake) co ci tam potrzeba i robisz bitmapę w gimpie, czy photoshopie na przykład na podstawie wypalonego Ambient Occlusion (które może być być częścią tekstury, a może zostać tylko na niewidocznej warstwie w PS, żebyć popatrzyć, co-gdzie-jak)
Ania Napisano 3 Luty 2013 Napisano 3 Luty 2013 (edytowane) Polecę jeszcze darmową książkę wjaworskiego , Wyciąg III: Materiały i tekstury http://www.samoloty3d.pl/wm-000_p.xml bardzo do rzeczy, szczegółowo napisane, i po polsku, co prawda to nie miecze ale techniki są podobne. Fadzu na przyszłość krótkie pytania zadawaj w wątku Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A. Jest przyklejony Moim zdaniem bez sensu ten wątek, nie sposób w nim znaleźć odpowiedzi na pytanie które już było zadawane wcześniej. Żeby dobrnąć do jakichś linków o teksturowaniu (a na pewno już jakieś były), trzeba by się przekopać przez 80 stron, w których chaotycznie przeplatają się różne dyskusje na różne tematy na różnych poziomach wiedzy. Do tego jak pytający, który przecież nie zna jeszcze odpowiedzi, ma ocenić czy się pyta o coś krótkiego, czy odpowiedź jest bardziej skomplikowana niż myśli? Nie wspominając że aktualny temat dyskusji tego wątku nie jest wyświetlany w "nowych postach" na forum. Lepiej pytać w osobnych wątkach, obojętnie czy się rozwinie dyskusja na kilkanaście stron, czy sprawa się wyjaśni w jednej odpowiedzi. Sory za offtopa. Edytowane 3 Luty 2013 przez Ania
Idaho Napisano 3 Luty 2013 Napisano 3 Luty 2013 Moim zdaniem bez sensu ten wątek, nie sposób w nim znaleźć odpowiedzi na pytanie które już było zadawane wcześniej. Żeby dobrnąć do jakichś linków o teksturowaniu (a na pewno już jakieś były), trzeba by się przekopać przez 80 stron, w których chaotycznie przeplatają się różne dyskusje na różne tematy na różnych poziomach wiedzy. Do tego jak pytający, który przecież nie zna jeszcze odpowiedzi, ma ocenić czy się pyta o coś krótkiego, czy odpowiedź jest bardziej skomplikowana niż myśli? Nie wspominając że aktualny temat dyskusji tego wątku nie jest wyświetlany w "nowych postach" na forum. Lepiej pytać w osobnych wątkach, obojętnie czy się rozwinie dyskusja na kilkanaście stron, czy sprawa się wyjaśni w jednej odpowiedzi. Sory za offtopa. Aniu dlatego lepiej nie przekopywać tylko zadać pytanie :P Zawsze ktoś pomoże. Co do pytań: Fedzu: Mógłby mi ktoś wysłać poradnik do UV Map? No to jest na pewno pytanie krótkie :D A tak na marginesie chillout and PEACE :D http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9H0xPWAtaa8 Pozdrawiam Sorry z off
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się