Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość roman300
Napisano

Mam pytanie:

 

Dlaczego w grach renderowanie fotorealistycznej klatki trwa ułamek sekundy, a w programach takich jak 3dsMax podobnie złożone sceny renderują się nawet paręnaście minut?

 

W obydwóch przypadkach cienie i odblaski są generowane na żywo. Do tego tekstury i światła. Wg. mnie jest to bardzo podobne. A więc czemu renderowanie sceny w programie do grafiki 3d zajmuje wiele więcej czasu?

 

Ja tego nie ogarniam.... Pomoże ktoś?

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Algorytmy graficzne w grach opierają się na ogromnych uproszczeniach, pre-renderwanych teksturach etc. Jeśli uważasz, że grafika w grach nie różni się od tej renderowanej specjalnymi programami do renderingu to naprawdę mało widziałeś ;)

Napisano

Zobacz sobie jak złożone są siatki modeli np samochodów używane do animacji i reklam czy nawet pojedynczych renderów a jak są to uproszczone obiekty stosowane do gier gdzie w głównej mierze sprawę wyglądu autka załatwia odpowiednie teksturowanie. Dzisiejsze silniki gier nie pociągnęłyby modeli mających miliony poly( zresztą nie wiadomo po co miały by to ciągnąc ) Ogólnie i zasadniczo do gier się wszystko upraszcza . Nie masz co ogólnie porównywać efektów powstających z pod profesjonalnego softy 3D do efektów silników renderujących gry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności