Skocz do zawartości

Które skrzydła są lepsze dla anioła?  

17 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Które skrzydła są lepsze dla anioła?

    • te po lewej
      4
    • te po prawej
      13


Rekomendowane odpowiedzi

Gość kakaku
Napisano (edytowane)

Dzień dobry:)

Postanowiłem, że zrobię coś organicznego, więc zainspirowany pewnym teledyskiem wskoczyłem do głębokiej wody i zacząłem robić anioła - a właśściwie same jego skrzydła :) Efekt końcowy chciałbym, aby był podobny do tego, czyli sfilmowany człowiek i doczepione do niego komputerowe skrzydła:)

 

http://images2.fanpop.com/images/photos/8400000/X-Men-Angel-x-men-beyond-evolution-8407508-800-336.jpg

 

Na chwilę obecną wiem, że bardzo dużo będę się musiał nauczyć z kwestii modelowania organicznego jak i samej animacji:) Docelowo chciałbym stworzyć krótki filmik z aniołem:)

 

Na chwilę obecną mam niewiele, a dokładnie tyle:

http://i47.tinypic.com/k88w5.jpg

 

1. Jak widać jest referencja z której korzystam i na jej podstawie będę rozmieszczał pióra.

2. Przed referencją jest model. Częściowo jest on oteksturowany na szybko.

3. Biped jako model do lepzego wyobrażenia sobie wielkości skrzydeł:)

4. Ten szary plane to tekstura piór. Lecz będzie ona zmieniona.

 

Chętnie usłyszę porady i opinie na temat mojej pracy.

Na starcie chciałbym również prosisć o porady:) A mianowicie:

1. jak lepiej robić jests pióra? Wymodelować pióro i nałożyć na niego teksturę czy zwykły plane z teksturą i opacity?

2. Pióra lepiej jest zrobić z teksturami diffuse, bump i opacity? czy bez testury diffuse ponieważ zauważyłem, że te pióra wychodzą bardzo brudne... (tak jak również widać na skrzydle). Wkrótce postaram sisę wrzucić obie werssje dla porównania:)

 

Liczę na ukończenie tego projektu, no a wiem, że bez pomocy się tutaj nie obędzie, także mam nadzieje, że będziecie krytykować i komentować to co robię:)

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez kakaku
  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co zobaczyłem na obrazku co pokazales(a ujecie jest takie, ze niewiele widac) to raczej ciężko będzie Ci uzyskac efekt jaki oczekujesz. Ja zrobiłbym to tak:

-modelujesz polaczenie skrzydel z tulowiem i glowny szkielet w podobny sposób jak zrobiles to teraz

-same piora możesz modelować dokładnie jak wygladaja lub zrobić plane i dac przy texturowaniu mape opacity. W obu przypadkach radziłbym modelować tylko z plane(w przypadku jak modelujesz dokładny kształt dasz więcej poly i ulozysz ladnie ksztalt) i kopiowac piorka po kolei jak to masz na referce

-i na koniec texturka (diffuse, spec i bump to podstawa + opcjonalnie opacity, reflection... itd., zależy jak bardzo realistycznie chcesz to pokazac)

Gość kakaku
Napisano

Założenie jest takie, że ma być to krótki filmik, więc raczej skrzydła mają wyglądać jak najbardziej realistycznie tylko będę potrafił :)

Inspiracją był teledysk do piosenki Ed Sheeran - Give Me Love, chciałbym zrobić jak np anioł stoi przy przystanku, albo idazie chodnikiem itp:)

 

Tutaj link do teledysku:

 

 

Co do piór to zdecydowałem się na metode bump+opacity+materiał(bez diffuse).

Najgorsze jest tylko to, że na ile na Vrayu troche sie znam to na mentalu wogóle... a tylko mentala mam do dyspozycji na tym komputerze... Także z renderingiem i ustawieniami materiału myślę poczekać, i robić to jak będę miał dostęp (a mam rzadko)...

Napisano

Bez diffuse powiadasz, czyli jednolity kolor? Mapa diffuse, to podstawowa mapa twozaca material. Oczywiście można zostawić jako jednolity kolor ale nie będzie to chyba bardzo realistyczne, nawet przy doskonałym bumpie. Vray podobnie jak mentalray nie zrobi roboty za ciebie. Po mojemu dobra mapka diffuse+spec+bump+opacity i odpowiednie ustawienie mat vray da ci bardzo realistyczny wygląd.

Gość kakaku
Napisano (edytowane)

UP!

 

Wrzucam nowy model skrzydeł i pierwszy test piór:

awdlic.jpg

kukgi.jpg

Edytowane przez kakaku
Gość kakaku
Napisano

NOWY UP!

 

Poraz kolejny zmieniłem sam kształt skrzydeł. Myślę, że teraz są bardziej anielskie aniżeli przedtem jak stosowałem się do referencji skrzydeł orła. Wstępnie ułożyłem pierwsze pióra. Jak widać muszę jeszcze pracować nad materiałem tych piór. Postanowiłem, że jednak będę walczył z tym mental rayem, zobaczymy co z tego wyjdzie :)

 

Czekam na komentarze:)

 

PS. Co Wazym zdaniem powinienem najpierw zrobić? Zrigować bez piór, zrigować z piórami, czy może rigowanie zostawić na sam koniec aż uzyskam zadowalający mnie efekt realizmu?

 

wswpbc.jpg

Napisano

Ze skrzydlami orla bylby facet-aniol, a z delikatniejszymi to juz laska-aniolek ;) W samych skrzydlach troche malo pior chyba masz, porownaj z referka.

Jesli skrzydla maja byc rigowane, to juz chyba na etapie modelowania warto by okreslic, jak to ma pracowac/skladac sie.

Napisano

Przypatrz się dobrze referencji, bo jest coś takiego jak podział na lotki 1, 2 i 3 rzędu i nie wystarczy że wystawisz pióra jednej długości. Są 3 rzędy piór różnej długości. No chyba, że nie robisz tego realistycznie. Ot taka mała uwaga z mojej strony.

Gość kakaku
Napisano

Tak, tak, wiem, ale narazie chciałem zobaczyć jak te największe się będą prezentowały i żeby oszacować mniej więcej wielkość tych skrzydeł. No i myślę jeszcze nad kształtem tych skrzydeł czy iść w stronę orlich czy anielskich... Faktycznie orle mają coś w sobie bardziej męskiego i wyglądałoby to dużo lepiej:)

 

I zastanawiam się jak zrobić ten puch na skrzydłach od strony barków. Jak radzicie? Myślę, że dobrym wyjściem będzie zrobić lekko wykrzywiony plane 3x2 z texturą kilku małych piórek albo jakiegoś puchu typu:

http://www.cgtextures.com/texview.php?id=7581&PHPSESSID=t49eudbm0ffa9mf2tuece3qpa4

Tylko tutaj pytanie, czy jest jakiś automat który by mi te plane ułożył na skrzydle w realistyczny sposób. Może istnieje sposób jak cloth aby zrobić włosy , uczesać je pod odpowiednim kątem każde i wtedy zastąpić każde z nich plane? Można tak?

Gość kakaku
Napisano

UPLOAD!

 

2qi4m88.jpg

 

Taki teścik z małym postrpro dla zabawy:P Myślę, że z tymi małymi piórkami idę w dobrym kierunku. Używałem Hair&Fur.

Gość kakaku
Napisano (edytowane)

Jest to wersja samego pierzu. Te duże nośne pióra będą dodane później:)

 

Edit: UP! Tutaj już wersja testsowa ze wszsytskimi piórami:)

 

t67y8o.jpg

Edytowane przez kakaku
Gość kakaku
Napisano

Na chwilę obecną zostawie takie jakie są, ponieważ jeszcze nie wymyśliłem co chciałbym nakręcić. Chodzi mi po głowie, aby była scena, samotnego anioła gdzieś w ruchliwym miejscu, także jeżeli będą za duże to będzie bardzo kłopotliwe.

Gość kakaku
Napisano

Jakiego konceptu? Tego z X-menów?

Narazie mylę, że zostanę przy tym co jest,s może, jedynie wydłuże te pióra duże na krańcach skrzydeł tak aby były bardziej ostre

Napisano

Tak jak poprzednicy, jakies marne te skrzydełka. Proponowalbym Ci zasugerować się obrazkiem, który przedstawil plasti. Wygladaloby to znacznie lepiej. A dlaczego bardziej kłopotliwe jak będą za duże?

Gość kakaku
Napisano

To nie ma być anioł z gry herosa, chcę coś bardziej "serio"... Nie wiem nawet jak to opisać, może tak: chcę zrobić coś, aby ważniejsza była fabuła, albo sam anioł, a nie jego skrzydła, ok, może faktycznie wyglądają trochę słabo, ale też nie wiem dlaczego? Rozumiem, że powinny być większe, i również chcę zwrócić uwagę, że one są w pozycji wyjściowej. To będzie animacja, to nie będzie wyglądało jak u striptizera, bo one się będą ruszały i reagowały tak jak anioł. Więc jak będą za duże, to będzie trudniej nimi "manewrować" w tłumie.

Gość kakaku
Napisano

Hmm... Wg mnie skrzydła nr.2 są bardziej epickie i w stylu Heroes V. No ale też chciałbym ułyszeć opinie inny. Dlatego otwieram ANKIETĘ!

Napisano

zauwaz, ze golebie nie ganiaja po chodnikach z full zasiegiem skrzydel. bo one nie sluza do biegania: ]. w tlumie bedziesz musial je zlozyc. A proporcje bedziesz musial i tak zachowac, tzn powierzchnia do masy, bo inaczej wyjdzie Ci komicznie. KURCZAK, a nie aniol: ]

Gość kakaku
Napisano

Hmm... ankietę zrobiłem na szybko, ale dopiero po zamiezczeniu jej uśswiadomiłem sobie, że to ą te ame skrzydła tylko, że w dwóch różnych układach:P

Nie chciałbym zbyt pochopnie porzucać tego i brać ię za inne skrzydła jeśli będą one takie same tylko w innej pozycji:) najpierw pobawie się w riggowanie a potem zobaczymy:) Możecie podpowiedzieć mi jakieś hasła które będą mi pomocne przy wyszukiwaniu informacji jak te skrzydła utawić do animacji? nie wiem kompletnie jak zrobić to tak, aby pióra dobrze "szły" za skórą, aby odchylały ię odpowiednio.

Gość kakaku
Napisano

Witam ponownie, zabieram się znowu za te skrzydła, i nadal nie podoba mi się ich upierzenie... a mianowicie, małe pióra n ie są ułożone równomiernie na tej głównej części skrzydła... nakładają się na siebie, jakby były w grupkach itp. czy jest możliwość ustawienia hair& Fur maxowego żeby włosy układały się równomiernie w takich samych odstępach od siebie i były prostopadle do objektu (pod kątek 90 stopni)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności