rly Napisano 6 Luty 2013 Share Napisano 6 Luty 2013 Właśnie zainstalowałem nowego vraya 2.40.01 Z nowości które dla mnie są ok to target dla vray lighta :) nareszczie New features: (*) VRayHairFarmMod: Added support for rendering HairFarm 2.0 with V-Ray; (*) VRayProxy: Support for Alembic .abc files; (*) V-Ray RT: Support for instancing; (*) V-Ray RT: Support for Forest Pro instancing; (*) V-Ray RT CPU: Faster update when adjusting VRayLights; (*) V-Ray RT GPU: CUDA speed optimizations and optimizations for GK110 cards; (*) V-Ray RT GPU: Support for the ColorCorrection texture; (*) V-Ray RT GPU: Support for the Mix texture; Modified features: (*) V-Ray: Added include/exclude object lists for different color channels to the MultiMatte render element; (*) V-Ray: Added option to the VRayExtraTex render element to avoid auto-renaming the element when the texture is changed; (*) V-Ray: Default memory limit for dynamic geometry changed to 4000 MB for x64 versions; (*) V-Ray: Fixed issue that was slowing down multi-core rendering for VRayProxy objects; (*) V-Ray: Optimized multi-core rendering for OpenEXR textures; (*) V-Ray: Optimized unnecessary velocity calculations when no velocity channel is needed; (*) V-Ray: V-Ray components now register in the respective menus across different language 3ds Max builds; (*) V-Ray RT CPU: Added support for VRayHairMtl; (*) V-Ray RT CPU: Added support for VRayFur; (*) V-Ray scene converter: Added mr_Sun/mr_Sky lights in export to VRaySun/VRaySky respectively; (*) V-Ray scene exporter: Added subdivided geometry export; (*) VRayEdgesTex: Improved the round corners algorithm; (*) VRayAmbientLight: Made some of the parameters animated; (*) VRayFur: Added "Level Of Detail" option to reduce geometry along the distance from the camera; (*) VRayHDRI: Added "Color space" section and moved the "Gamma" option there; (*) VRayIESLight: Added an option to override the IES shape; (*) VRayIESLight: Made selecting both the light and it's target when clicking on the line between them; (*) VRayLight: Added a preview of the "directionality" parameter of VRayLights in the viewports; (*) VRayLight: Added "targeted" option for rectangle VRayLights; (*) VRayLight/VRayIESLight: Added textured lighting in Nitrous viewport, for Dome light enabled by an environment variable VRAY_DOME_VIEWPORT=1; (*) VRayMeshGeom: The sample plugin was extended to create V-Ray Standalone shaders on the fly; (*) VRayMtl: Made "Fog color" mappable; (*) VRayMtl: Made reflections to affect the alpha of matte objects; (*) VRayMtlGLSL: Added ability to save and load compiled shaders; (*) VRayMtlGLSL: Added cubemap texture support; (*) VRayMtlGLSL: Added viewport color parameter; (*) VRayMtlGLSL: Added vr_brdf_light builtin BRDF support; (*) VRayProxy: Support for flipping of Z/Y axis; (*) VRayProxy: Support for visibility lists for .vrmesh and .abc files; (*) VRaySphereFade: Added support for box and cylinder gizmos; (*) ply2vrmesh: Added option to specify the name of the velocity attribute (-velocityAttrName); (*) ply2vrmesh: Added support for .hclassic and .bhclassic files produced by Houdini 12; (*) ply2vrmesh: Added support for color sets from .bgeo files; (*) ply2vrmesh: Added support for exporting the face and vertex normals in .geo and .bgeo files; (*) ply2vrmesh: Added ability to store the V-Ray user attributes when creating a proxy; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Serdeczne dzięki za niusa :) faktycznie targetu brakowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pi0tr Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Obiekty Proxy ze zwiększoną skalą zmieniają mi położenie w scenie. Trzeba wrócić do starej w wersji... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Ile rzeczy można poprawić w dobrym programie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 VRayIESLight: Added an option to override the IES shape; na to czekałem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Dokładnie, teraz już chyba nie ma żadnego argumentu za stosowaniem tradycyjnych IESów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 (*) VRayMtl: Made reflections to affect the alpha of matte objects - Jak dla mnie to mniam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się