Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

piszę w tym podforze ponieważ głównie na v-ray pracuję

 

czy jest jakiś tutorial, który pomaga w ustawieniu oświetlenia tak, żeby doświetlić zakamarki i dziury i jednocześnie nie prześwietla innych części modelu?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak na szybciutko napiszę - możesz zawsze się pobawić oddzielnym passem z AO, potem w poście dodać rozświetlenie, nie wiem czy o to Ci chodzi. Zasięgiem i miękkością AO możesz sobie manipulować.

 

Możesz też oczywiście kombinować z dodaniem dodatkowych świateł, nawet z wyłączonymi cieniami czy też w GI pri/sec bounces pobawić się multiplierem. Zależy nad czym pracujesz.

Napisano

Jeśli chodzi o doświetlenie zakamarków, to właśnie Ambient Occlusion wyłączyć / ściągnąć wartość w dół. Dodatkowo, jeśli chcesz rozświetlać tylko tekstury (sztucznie dość), to jakaś mapka Vray Dirt w composite na wartości screen / add. A jeśli render coś faktycznie "ściemnia" za bardzo, to może zmniejszyć wielkość fotonów, albo zwiększyć wartość subdivów świateł które oświetlają? Pozdrawiam!

Napisano

Color Mapping

Linear workflow

 

 

Przejrzyj Google i YouTube w poszukiwaniu tych haseł. Jest pełno tutków itp na ten temat w necie.

Wpisz w wyszukiwanie obrazów w Google te 2 hasła i zobacz czy o to Ci chodziło, a następnie przerób kilka tutoriali i pobaw się tymi ustawieniami na prostej scence.

 

Wybacz, że tak ogólnikowo, ale jestem po przeprowadzce i siedzę na pudłach :P

Powodzenia!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności