DrRambo Napisano 9 Luty 2013 Napisano 9 Luty 2013 Witam, piszę w tym podforze ponieważ głównie na v-ray pracuję czy jest jakiś tutorial, który pomaga w ustawieniu oświetlenia tak, żeby doświetlić zakamarki i dziury i jednocześnie nie prześwietla innych części modelu? Pozdrawiam
Miłosz3ds Napisano 9 Luty 2013 Napisano 9 Luty 2013 Tak na szybciutko napiszę - możesz zawsze się pobawić oddzielnym passem z AO, potem w poście dodać rozświetlenie, nie wiem czy o to Ci chodzi. Zasięgiem i miękkością AO możesz sobie manipulować. Możesz też oczywiście kombinować z dodaniem dodatkowych świateł, nawet z wyłączonymi cieniami czy też w GI pri/sec bounces pobawić się multiplierem. Zależy nad czym pracujesz.
kuro Napisano 28 Luty 2013 Napisano 28 Luty 2013 Jeśli chodzi o doświetlenie zakamarków, to właśnie Ambient Occlusion wyłączyć / ściągnąć wartość w dół. Dodatkowo, jeśli chcesz rozświetlać tylko tekstury (sztucznie dość), to jakaś mapka Vray Dirt w composite na wartości screen / add. A jeśli render coś faktycznie "ściemnia" za bardzo, to może zmniejszyć wielkość fotonów, albo zwiększyć wartość subdivów świateł które oświetlają? Pozdrawiam!
Paveu69 Napisano 2 Marzec 2013 Napisano 2 Marzec 2013 Color Mapping Linear workflow Przejrzyj Google i YouTube w poszukiwaniu tych haseł. Jest pełno tutków itp na ten temat w necie. Wpisz w wyszukiwanie obrazów w Google te 2 hasła i zobacz czy o to Ci chodziło, a następnie przerób kilka tutoriali i pobaw się tymi ustawieniami na prostej scence. Wybacz, że tak ogólnikowo, ale jestem po przeprowadzce i siedzę na pudłach :P Powodzenia!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się