Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej,

 

Mam proste pytanko, czy jest jakaś metoda pozwalająca "wyliczyć" światło potrzebne do oświetlenia sceny?

 

Robię w 3d już dość długo ale zawsze dopasowuje sobie oświetlenie metodą prób i błędów i w końcu mi się znudziło :)

Da się jakoś policzyć że np do oświetlenia takiej a takiej sceny potrzeba daną ilość świateł o danej wielkości i danej sile?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hm... Biorąc pod uwagę, że sceny mogą mieć wiele rożnych rozmiarów i kształtów, każda scena może mieć wiele różnych świateł (zarówno pod względem położenia, koloru czy kształtu - np. IES) oraz materiałów które pochłaniają światło zamiast go odbijać... Oraz masę innych rzeczy, takie jak ustawienia kamery itd. - ja zgaduję, że nie. :) Zwykle da się to wyczuć, mając w pamięci wartości przesłony kamery i np. oświetlenie "studyjne". To w tej chwili chyba najlepsza metoda. A wyliczeniem jasności zajmuje się już sam silnik renderujący - to chyba właśnie jego działka, żeby pokazać jak jasno będzie. :) Pozdrawiam!

Napisano

kuro no OK, tym zajmuje sie silnik renderujacy... Ale co zrobic gdy chce sie zaprojektowac jakies wnetrze i odpowiednio dobrac oswietlenie? Przeciez gdy przyjdzie Ci np. pracowac w za ciemnym pomieszczeniu to nie zmniejszysz sobie F-number :)

 

Ja tez chetnie bym sie dowiedzial jak sobie z tym radzicie...

Oczywiscie jest soft do liczenia oswietlenia jak np. DIALux... ale moze da sie to zrobic maxem...?

 

Pozdrawiam,

Napisano

Istnieje takie coś jak Pseudo Color Exposure Control, znajdziesz to w Environment and Effects (8 na klawiaturze). http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-7FDACE20-5B5D-4DEF-ABDC-84B2732B0DF6.htm,topicNumber=d30e462246.

Poczytaj i się pobaw:) Nie wiem czy v-ray to wspiera. Ciekawy jestem czy ktoś z tego korzysta...

 

Sprawdziłem na szybko. Można tym się bawić w v-rayu, w tym, że wiadomo będą pewne braki... Jak np. brak wykresu psedo kolorów natęzenia wyrażonego w luxach. Ale działa za to v-rayowski IES:)

Edytowane przez lukis8787

Napisano

Niestety max posiada takowe narzędzie lighting analisys ale tylko współdziałające z mentalem i jest w nie wyposażony tylko max design ;)

Napisano

a czy Kolega lukis8787 może zdradzić jak mu się to w vray udało? Zależy mi na użyciu właśnie vray, bo takowych IESów używam..

Pozdrawiam!

Napisano

Luxrender jest chyba królem pod tym względem niestety jest mega wolny. Ale i mega realistyczny no i siła świateł jest automatycznie balansowana i po wyrenderowaniu jak i w trakcie możesz zmieniać ich siłę i barwę. Genialna sprawa do interiorów. Ale jest wolny chociaż ostatnio coś przyśpieszył.

Napisano

Mnie interesowałaby wersja "do zewnątrz" -rozkład/równomierność natężenia w zastosowaniu iluminacji elewacji. :)

Owszem scanlinem potrafię to zrobić, ale używam vray'owskich świateł "IES", a ich wówczas w końcowej scenie brak :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności