kingwins Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 Hej, Mam proste pytanko, czy jest jakaś metoda pozwalająca "wyliczyć" światło potrzebne do oświetlenia sceny? Robię w 3d już dość długo ale zawsze dopasowuje sobie oświetlenie metodą prób i błędów i w końcu mi się znudziło :) Da się jakoś policzyć że np do oświetlenia takiej a takiej sceny potrzeba daną ilość świateł o danej wielkości i danej sile?
kuro Napisano 28 Luty 2013 Napisano 28 Luty 2013 Hm... Biorąc pod uwagę, że sceny mogą mieć wiele rożnych rozmiarów i kształtów, każda scena może mieć wiele różnych świateł (zarówno pod względem położenia, koloru czy kształtu - np. IES) oraz materiałów które pochłaniają światło zamiast go odbijać... Oraz masę innych rzeczy, takie jak ustawienia kamery itd. - ja zgaduję, że nie. :) Zwykle da się to wyczuć, mając w pamięci wartości przesłony kamery i np. oświetlenie "studyjne". To w tej chwili chyba najlepsza metoda. A wyliczeniem jasności zajmuje się już sam silnik renderujący - to chyba właśnie jego działka, żeby pokazać jak jasno będzie. :) Pozdrawiam!
Mac26 Napisano 11 Marzec 2013 Napisano 11 Marzec 2013 kuro no OK, tym zajmuje sie silnik renderujacy... Ale co zrobic gdy chce sie zaprojektowac jakies wnetrze i odpowiednio dobrac oswietlenie? Przeciez gdy przyjdzie Ci np. pracowac w za ciemnym pomieszczeniu to nie zmniejszysz sobie F-number :) Ja tez chetnie bym sie dowiedzial jak sobie z tym radzicie... Oczywiscie jest soft do liczenia oswietlenia jak np. DIALux... ale moze da sie to zrobic maxem...? Pozdrawiam,
lukis8787 Napisano 11 Marzec 2013 Napisano 11 Marzec 2013 (edytowane) Istnieje takie coś jak Pseudo Color Exposure Control, znajdziesz to w Environment and Effects (8 na klawiaturze). http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-7FDACE20-5B5D-4DEF-ABDC-84B2732B0DF6.htm,topicNumber=d30e462246. Poczytaj i się pobaw:) Nie wiem czy v-ray to wspiera. Ciekawy jestem czy ktoś z tego korzysta... Sprawdziłem na szybko. Można tym się bawić w v-rayu, w tym, że wiadomo będą pewne braki... Jak np. brak wykresu psedo kolorów natęzenia wyrażonego w luxach. Ale działa za to v-rayowski IES:) Edytowane 11 Marzec 2013 przez lukis8787
shadowsexpe Napisano 11 Marzec 2013 Napisano 11 Marzec 2013 Niestety max posiada takowe narzędzie lighting analisys ale tylko współdziałające z mentalem i jest w nie wyposażony tylko max design ;)
thimo Napisano 9 Czerwiec 2013 Napisano 9 Czerwiec 2013 a czy Kolega lukis8787 może zdradzić jak mu się to w vray udało? Zależy mi na użyciu właśnie vray, bo takowych IESów używam.. Pozdrawiam!
Kramon Napisano 9 Czerwiec 2013 Napisano 9 Czerwiec 2013 Luxrender jest chyba królem pod tym względem niestety jest mega wolny. Ale i mega realistyczny no i siła świateł jest automatycznie balansowana i po wyrenderowaniu jak i w trakcie możesz zmieniać ich siłę i barwę. Genialna sprawa do interiorów. Ale jest wolny chociaż ostatnio coś przyśpieszył.
thimo Napisano 9 Czerwiec 2013 Napisano 9 Czerwiec 2013 Mnie interesowałaby wersja "do zewnątrz" -rozkład/równomierność natężenia w zastosowaniu iluminacji elewacji. :) Owszem scanlinem potrafię to zrobić, ale używam vray'owskich świateł "IES", a ich wówczas w końcowej scenie brak :(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się