Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hej,

 

Mam proste pytanko, czy jest jakaś metoda pozwalająca "wyliczyć" światło potrzebne do oświetlenia sceny?

 

Robię w 3d już dość długo ale zawsze dopasowuje sobie oświetlenie metodą prób i błędów i w końcu mi się znudziło :)

Da się jakoś policzyć że np do oświetlenia takiej a takiej sceny potrzeba daną ilość świateł o danej wielkości i danej sile?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hm... Biorąc pod uwagę, że sceny mogą mieć wiele rożnych rozmiarów i kształtów, każda scena może mieć wiele różnych świateł (zarówno pod względem położenia, koloru czy kształtu - np. IES) oraz materiałów które pochłaniają światło zamiast go odbijać... Oraz masę innych rzeczy, takie jak ustawienia kamery itd. - ja zgaduję, że nie. :) Zwykle da się to wyczuć, mając w pamięci wartości przesłony kamery i np. oświetlenie "studyjne". To w tej chwili chyba najlepsza metoda. A wyliczeniem jasności zajmuje się już sam silnik renderujący - to chyba właśnie jego działka, żeby pokazać jak jasno będzie. :) Pozdrawiam!

Napisano

kuro no OK, tym zajmuje sie silnik renderujacy... Ale co zrobic gdy chce sie zaprojektowac jakies wnetrze i odpowiednio dobrac oswietlenie? Przeciez gdy przyjdzie Ci np. pracowac w za ciemnym pomieszczeniu to nie zmniejszysz sobie F-number :)

 

Ja tez chetnie bym sie dowiedzial jak sobie z tym radzicie...

Oczywiscie jest soft do liczenia oswietlenia jak np. DIALux... ale moze da sie to zrobic maxem...?

 

Pozdrawiam,

Napisano

Istnieje takie coś jak Pseudo Color Exposure Control, znajdziesz to w Environment and Effects (8 na klawiaturze). http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-7FDACE20-5B5D-4DEF-ABDC-84B2732B0DF6.htm,topicNumber=d30e462246.

Poczytaj i się pobaw:) Nie wiem czy v-ray to wspiera. Ciekawy jestem czy ktoś z tego korzysta...

 

Sprawdziłem na szybko. Można tym się bawić w v-rayu, w tym, że wiadomo będą pewne braki... Jak np. brak wykresu psedo kolorów natęzenia wyrażonego w luxach. Ale działa za to v-rayowski IES:)

Edytowane przez lukis8787

Napisano

Niestety max posiada takowe narzędzie lighting analisys ale tylko współdziałające z mentalem i jest w nie wyposażony tylko max design ;)

Napisano

a czy Kolega lukis8787 może zdradzić jak mu się to w vray udało? Zależy mi na użyciu właśnie vray, bo takowych IESów używam..

Pozdrawiam!

Napisano

Luxrender jest chyba królem pod tym względem niestety jest mega wolny. Ale i mega realistyczny no i siła świateł jest automatycznie balansowana i po wyrenderowaniu jak i w trakcie możesz zmieniać ich siłę i barwę. Genialna sprawa do interiorów. Ale jest wolny chociaż ostatnio coś przyśpieszył.

Napisano

Mnie interesowałaby wersja "do zewnątrz" -rozkład/równomierność natężenia w zastosowaniu iluminacji elewacji. :)

Owszem scanlinem potrafię to zrobić, ale używam vray'owskich świateł "IES", a ich wówczas w końcowej scenie brak :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.