kuro Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 Pacjent: 3DS Max 2009 x64, Windows 7 Ultimate x64, Nvidia GeForce 560 GTX, AMD Phenom II X4 Problem: złe odświeżanie viewportów Objawy: przy edytowaniu poly, poruszaniu lub opcji fillet / chamfer vertexów bądź edgeów obszar edytowanego miejsca "znika" na czas edycji, dopóki nie puszczę klawisza myszki lub nie kliknę w innym miejscu viewportu. Czasami podczas edycji obiektu (spline / poly - nie ma różnicy), obiekt z viewportu innego niż perspective znika całkowicie (w trybie wireframe), aż nie wyjdę z edycji obiektu lub nie zaznaczę paru elementów - wtedy te elementy się pojawiają. Podejrzenia: prawdopodobnie coś ze sterownikami do karty graficznej (aktualizowane wczoraj ze strony Nvidii), bądź też ustawieniem viewportu... Problem nie występował wcześniej, przez wiele lat pracy z programem. Pojawił się wczoraj, bez żadnych specjalnych modyfikacji komputera czy software'u. Dodatkowe: Driver configuration (in Max): Geometry x - display all triangle edges v - use cached D3DXMeshes v - use wireframe faces v - use triangle strips v - for wirefrime objects Window Updates x - redraw scene on window expose x - redraw in maximized viewport x - redraw in unmaximized viewport v - use incremental scene updates Appperance Preferences x - enable antialiased lines in wireframe views background texture size = 512 v - match bitmap size as closely as possible download texture size = 512 v - match bitmap size as closely as possible texel lookup = linear mipmap lookop = none Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, z góry dziękuję! :) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 21 Luty 2013 Share Napisano 21 Luty 2013 (edytowane) Spróbuj service packa do maxa. Może to poprawi sytuacje. Edit: Nie doczytałem że problem pojawił się nagle. Walcz, praca z maxem buduje charakter. Ustawienia raczej nie mają tu znaczenia. A sprawdź jak się zachowuje przy wyborze innego drivera, np software. Edytowane 21 Luty 2013 przez PICsell Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuro Napisano 22 Luty 2013 Autor Share Napisano 22 Luty 2013 PICsell, dzięki za dobrą wiarę i wsparcie. ;) Niestety, samo to nie pomoże, a SP do Maxa mam od początku instalki, wszystkie hotfixy itd. Poeksperymentowałem, i okazuje się, że pomogło zaznaczenie "redraw in maximized viewport". Poprawiło się, teraz walczę z podobnym wątkiem, ale odnośnie tekstur, które brzydko i bardzo niedokładnie wyglądają na modelach... chyba, że zaznaczy się poszczególne polygony i zmieni ID, wtedy na chwilę cały model wygląda dobrze, ale gdy kliknę gdziekolwiek indziej, znowu mam sieczkę... :P Ah, faktycznie, Max buduje charakter (oraz parę chorób psychicznych, ale to szczegół). Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuro Napisano 22 Luty 2013 Autor Share Napisano 22 Luty 2013 No i widzę już babola. Use cached D3DXMeshes - gdy zaznaczone, tekstury na modelu wyglądają bardzo niedokładnie i brzydko. Gdy odznaczone, cieszmy się prędkością viewportu około 2FPS. CUDNie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 23 Luty 2013 Share Napisano 23 Luty 2013 Może gdzieś w konfiguracji maxa masz jakieś problemy. Przeinstaluj całego maxa (http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=2887771&linkID=9240617) i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się