Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pacjent: 3DS Max 2009 x64, Windows 7 Ultimate x64, Nvidia GeForce 560 GTX, AMD Phenom II X4

Problem: złe odświeżanie viewportów

Objawy: przy edytowaniu poly, poruszaniu lub opcji fillet / chamfer vertexów bądź edgeów obszar edytowanego miejsca "znika" na czas edycji, dopóki nie puszczę klawisza myszki lub nie kliknę w innym miejscu viewportu. Czasami podczas edycji obiektu (spline / poly - nie ma różnicy), obiekt z viewportu innego niż perspective znika całkowicie (w trybie wireframe), aż nie wyjdę z edycji obiektu lub nie zaznaczę paru elementów - wtedy te elementy się pojawiają.

Podejrzenia: prawdopodobnie coś ze sterownikami do karty graficznej (aktualizowane wczoraj ze strony Nvidii), bądź też ustawieniem viewportu... Problem nie występował wcześniej, przez wiele lat pracy z programem. Pojawił się wczoraj, bez żadnych specjalnych modyfikacji komputera czy software'u.

 

Dodatkowe:

Driver configuration (in Max):

Geometry

x - display all triangle edges

v - use cached D3DXMeshes

v - use wireframe faces

v - use triangle strips

v - for wirefrime objects

 

Window Updates

x - redraw scene on window expose

x - redraw in maximized viewport

x - redraw in unmaximized viewport

v - use incremental scene updates

 

Appperance Preferences

x - enable antialiased lines in wireframe views

background texture size = 512

v - match bitmap size as closely as possible

download texture size = 512

v - match bitmap size as closely as possible

 

texel lookup = linear

mipmap lookop = none

 

Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, z góry dziękuję! :)

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Spróbuj service packa do maxa. Może to poprawi sytuacje.

Edit: Nie doczytałem że problem pojawił się nagle. Walcz, praca z maxem buduje charakter.

Ustawienia raczej nie mają tu znaczenia. A sprawdź jak się zachowuje przy wyborze innego drivera, np software.

Edytowane przez PICsell
Napisano

PICsell, dzięki za dobrą wiarę i wsparcie. ;) Niestety, samo to nie pomoże, a SP do Maxa mam od początku instalki, wszystkie hotfixy itd. Poeksperymentowałem, i okazuje się, że pomogło zaznaczenie "redraw in maximized viewport". Poprawiło się, teraz walczę z podobnym wątkiem, ale odnośnie tekstur, które brzydko i bardzo niedokładnie wyglądają na modelach... chyba, że zaznaczy się poszczególne polygony i zmieni ID, wtedy na chwilę cały model wygląda dobrze, ale gdy kliknę gdziekolwiek indziej, znowu mam sieczkę... :P Ah, faktycznie, Max buduje charakter (oraz parę chorób psychicznych, ale to szczegół).

 

Pozdrawiam!

Napisano

No i widzę już babola. Use cached D3DXMeshes - gdy zaznaczone, tekstury na modelu wyglądają bardzo niedokładnie i brzydko. Gdy odznaczone, cieszmy się prędkością viewportu około 2FPS. CUDNie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności