Pierdyl Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Witam! mam problem ze śmigłem samolotu. Chodzi o to że ma ono 3 łopaty, pivot ustawiony w samym centrum śmigła i kiedy eksportuje obiekt do formatu obj. i chcę odtworzyć w innym programie (Element 3D w after effects) to podczas rotacji pojawia się taki problem, że śmigło obraca się jakby punkt pivot nie był w centrum tylko gdzieś z boku... Podejrzewam, że Element 3D sam zmienił jego położenie centrując go wg obramowania bryły którą widać w 3DS max ( jako, że śmigło ma tylko 3 łopaty, bryła nie jest kwadratem tylko prostokątem, więc rotacja nie może być poprawna jako, że centum śmigła nie leży w centrum tego prostokąta). Próbowałem zmienić jakieś ustawienia w Element 3D ale nie dało rady, więc trzeba to zrobić w 3DS maxie, tylko pytanie jak?
Ajgor Napisano 23 Luty 2013 Napisano 23 Luty 2013 A czy eksportując masz obiekt dokładnie wyśrodkowany w środku układu współrzędnych? Może to pomoże.
MariushO Napisano 23 Luty 2013 Napisano 23 Luty 2013 Reset XForm powinno dac rade, dotego jak napisał Ajgor. Jeśli nie da rady to nie wiem, nigdy nie pracowałem w Element3d.
Miłosz3ds Napisano 23 Luty 2013 Napisano 23 Luty 2013 Tak samo stawiam na resetXform, convert to poly i dopiero export. Powinno wyjść elegancko.
Pierdyl Napisano 23 Luty 2013 Autor Napisano 23 Luty 2013 (edytowane) Niestety to nie działa... Czy da się animować tylko to obramowanie modelu bez interwencji w sam model? Albo, czy da się ustawić model idealnie po środku tego obramowania? PIvot mam idealnie na środku modelu śmigła, jednak śmigło nie jest na środku obramowania modelu i nie mam pojęcia jak sprawić żeby tam było. Może idzie dodać jakąś przeżroczystą warstwę i połączyć ją ze śmigłęm ? wtedy obramowanie także powinno ulec zmianie, skoro zmieni się model i będę mógł pomału sobie je edytować do oczekiwanego stanu? http://imageshack.us/f/59/beztytuuwsg.jpg/ wstawiam zdjęcie wiadomo bedzie o co chodzi Edytowane 23 Luty 2013 przez Pierdyl
MariushO Napisano 23 Luty 2013 Napisano 23 Luty 2013 (edytowane) Jak pokazales na obrazku teraz masz pivota w samym srodku modelu.Ale nie masz go wyrownowanego do układu wspolrzednych. Na samej gorze maxa znajdz ikonke Select and Move, wciśnij na nia prawym przyciskiem(przy zaznaczonym obiekcie), wyskoczy ci okienko Move Transform Type-in i tam w sekcji Absolute World kliknij prawym przyciskiem na strzałki obok pol X Y Z, wyrównasz swój obiekt do osi xyz. Potem Reset Xform i export do obj. Jak pisalem wcześniej nie pracowałem z pluginem element3d, ale ta procedura powinna dzialac. Edytowane 23 Luty 2013 przez MariushO
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się